|
کدخبر: 319585

با کاشت مو زیباتر شوید

امروزه ریزش مو بسیاری از افراد اعم از زن و مرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد تا جایی که به اعتماد به نفس آنها لطمه می زند و باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی اجتماعی آنها می شود. زیرا مو به طور مستقیم بر ظاهر عمومی افراد تاثیر می گذارد. به عنوان مثال افراد مبتلا به ریزش مو از سایرین مسن تر به نظر می رسند و نمی توان گفت که از نظر زیبایی، ظاهری بسیار خوبی دارند. کاشت مو برای از بین بردن این مشکلات مردم توسعه یافته است و با رسیدن به هدف خود در مدت زمان بسیار کوتاه، راه طولانی را در کمک به مردم برای به دست آوردن مجدد موهای خود پیموده است.

کاشت-مو

کاشت مو چیست؟

کاشت مو فرآیند پیوند فولیکول‌های مو است که از پشت سر افرادی که مشکل ریزش مو و طاسی دارند به ناحیه مشکل‌دار پیوند می‌شوند. در کاشت مو، ریشه هایی که باید کاشته شوند از بین ریشه های سالم و قوی که احتمال ریزش ندارند انتخاب می شوند. این یک روش بی خطر است که می تواند توسط افرادی که به دلیل ریزش مو دچار نازک شدن و ریزش مو می شوند، استفاده شود. به عبارت دیگر، فردی که تحت عمل کاشت مو قرار می گیرد، نیازی به طاسی کامل ندارد.

کاشت مو موثرترین روش برای رفع مشکلات ریزش مو و طاسی است. ریزش مجدد ریشه های کاشته شده از طریق کاشت مو وجود ندارد. با کاشت مو، افراد می توانند در کمتر از 6 ماه.، موهایی قوی تر و سالم تر از قبل داشته باشند،

کاشت مو یک عمل پزشکی است که توسط پزشکان متخصص و تیم های آنها در محیط اتاق عمل انجام می شود. علاوه بر این، کاشت مو باید با دقت بالایی انجام شود. اشتباهاتی که در حین عمل انجام می شود ممکن است از نظر ظاهری چندا مطلوب نباشد که بازگشت از این اشتباهات تقریبا غیرممکن است. با این حال، اگر ترمیم پس از کاشت مو انجام شود، می توان اصلاحاتی را به دست آورد. این نوع فرآیند اصلاح عموماً هیچ تضمینی ندارد؛ بنابراین بهتر است در انتخاب مرکز و پزشک محل کاشت مو دقیق باشید.

چه کسانی می توانند کاشت مو انجام دهند؟

کاشت مو برای افرادی که دارای ریزش موی الگوی مردانه یا ریزش موی منطقه ای هستند اعمال می شود. در بیماری که تصمیم به کاشت مو دارد، اول از همه نوع ریزش مو مشخص می شود. نوع ریزش مو ممکن است برای جراحی مناسب باشد. با این حال، دلایل دیگری باید بررسی شود تا مناسب بودن عمل برای فرد مشخص شود. عامل مهم دیگر برای عمل سن است. کمترین حد سنی که معمولاً برای کاشت مو مناسب در نظر گرفته می شود بین 20 تا 22 سالگی است. با این حال، هر فردی که به این سن می رسد و از ریزش مو شکایت دارد نمی تواند تحت عمل جراحی قرار گیرد. برای عمل، انتظار می رود که ریزش مو به حد معینی برسد. این عمل غیرضروری است زیرا موها همچنان می ریزند.

یکی دیگر از نیازهای مهم این است که ناحیه ای که فولیکول های مو در آن به دست می آید باید مناسب باشد. مناسب ترین ناحیه برای عمل کاشت مو ناحیه پشت سر است. در افرادی که برای برداشت ریشه در ناحیه پشت مناسب نیستند، می توان از قسمت های مختلف بدن ریشه گرفت، اما میزان موفقیت در این وضعیت باید به دقت سنجیده شود. مانند تقریباً در هر عمل، پزشک باید دقیق ترین میزان موفقیت را در این مورد محاسبه کند.

چه روش هایی برای کاشت مو وجود دارد؟

پیشرفت مداوم فناوری برای جراحی پلاستیک ضروری است، همانطور که برای تمام زمینه های زندگی ضروری است. به همین دلیل مواد و روش های مورد استفاده در عملیات کاشت مو دائماً خود را تجدید می کنند. هدف پزشک در اینجا ارائه دقیق ترین و ضروری ترین روش به بیمار است. اگرچه روش های کاشت مو بسیار زیاد است، اما متداول ترین روش های مورد استفاده عبارتند از: روش های FUE، FUT،   DHو کاشت مو به روش   sut هر روش دارای جنبه های موازی یا تفاوت هایی در درون خود است.

نتایج کاشت مو از چه زمانی شروع می شود؟

فرآیند پس از کاشت مو شامل بخش های مهمی است که نیاز به صبر و توجه دارد. زیرا مراقبت پس از کاشت مو به اندازه موفقیت عمل در دستیابی به ظاهر مطلوب اهمیت دارد. تورم، قرمزی و حتی درد در سر در روز اول بعد از عمل طبیعی است. ناحیه اهدایی که در آن فولیکول های مو گرفته می شود با بانداژ پوشانده می شود. ناحیه پیوند شده مهمتر است و هنگام خواب نباید به آن دست زد. در صورت امکان روی شکم بخوابید. روز دوم روزی است که بانداژ برداشته می شود و پانسمان به ناحیه اهدا کننده زده می شود. موها را می توان در روز دوم شست، اما شستن موها باید با توجه دقیق به جزئیات توضیح داده شده توسط پزشک انجام شود.

در روز دوم کاهش نسبی درد وجود دارد. در طول روند بهبودی، اگر داروهای تجویز شده توسط پزشک به طور منظم و به موقع استفاده شوند، کاهش تقریباً ناچیزی درد در پایان روز دوم مشاهده می شود. در پایان روز سوم، اکثر بیماران به زندگی روزمره خود باز می گردند. محافظت از پوست سر در برابر ضربات وارده به سر تا روز پانزدهم مفید است، زیرا فولیکول های مو هنوز در مرحله چسبندگی هستند. در پایان روز پانزدهم مشاهده می شود که فولیکول های مو کاملاً به ناحیه پیوند شده چسبیده اند. پایان سه ماهه اول دورانی است که بیمار به تدریج به ظاهر مورد نظر خود می رسد. تقریباً سی درصد موهای کاشته شده از پوست سر شروع به رشد کرده اند. اگرچه همه این فرآیندها از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما در پایان یک سال تمام فولیکول های مو در بیماران رشد کرده است.

کاشت-مو۱

عوامل مهم در این فرآیند عمدتاً عوامل شخصی مانند مدت زمان رشد مو، نوع مو و سرعت بهبود هستند. در نتیجه یک عملیات موفقیت آمیز، تلقی می شود که فرد فرآیند را به طور رضایت بخشی به پایان رسانده است.

مرکز کاشت مو باید در تمام زمان هایی که بیمار در طول این فرآیند نیاز دارد در دسترس باشد. بهترین مرکز کاشت مو را می‌توان مکان‌های ویژه‌ای تعریف کرد که بتواند به تمام سوالات بیمار در روز عمل و پس از آن پاسخ دهد، بهداشت لازم را در شرایط بالینی تامین کند و کادر عمل کاشت مو حرفه‌ای داشته باشد. مرکز جراحی زیبایی سعادت آباد به عنوان بهترین مرکز کاشت مو در تهران تمامی انتظارات شما از کاشت مو را برآورده خواهد کرد.

 

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها