|
کدخبر: 247503

پیش بینی هزینه کاشت مو در سال ۱۴۰۱

سبک زندگی پیش بینی هزینه کاشت مو در سال ۱۴۰۱

ریزش مو ازجمله مشکلات جدی است که بسیاری از افراد حتی در سنین پایین نیز درگیر آن هستند و برخلاف باور بیشتر افراد که فکر می‌کنند ریزش مو تنها در آقایان اتفاق می‌افتد، خانم‌ها نیز می‌توانند درجاتی از ریزش مو و نازک شدن موها را تجربه کنند. البته ریزش روزانه هفتاد تا صد تار مو کاملاً طبیعی است، اما داستان از جایی شروع می‌شود که ریزش مو شدید، بدون بازگشت و دردسرساز شود. این عمل موجب شده تا روی اعتماد به‌ نفس افراد مشکل ایجاد شود و همچنین روابط اجتماعی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. یکی از راه‌­های درمان این حوزه، کاشت مو به روش super FUE است که در ادامه مقاله به بررسی بیشتر این موضوع و هزینه کاشت مو می­‌پردازیم.

تاریخچه کاشت مو

 به‌طورکلی اولین پیوند مو در سال 1939 و در کشور ژاپن انجام شد. پس از گذشت مدت‌زمانی پزشکان توانستند با استفاده از تکنیک پلاگ (Plug)، مو پیوند بزنند که البته به علت مبتدی بودن کار و همچنین ضخامتی که داشتند، نتایج زیبایی چندانی را به همراه نداشت. به‌مرور، پیوند با گرافت­‌های کوچک‌تر و ظریف‌تری انجام شد و نتایج رضایت‌بخشی را به همراه داشت.

پس از گذشت سال‌ها در سال 1995، روش FUT یا برداشت نواری فولیکول‌ها برای اولین بار انجام شد و تا سال‌ها روش درست و محبوب کاشت مو در جهان به‌حساب می‌­آمد. به‌ مرور زمان و با پیشرفت دستگاه‌ها و تجهیزات، کاشت مو به روش super FUE (برداشت واحدهای فولیکولی) و دیگر روش‌ها مانند SUT ,DHI و میکرو گرافت و ... مشهور شدند که این روش­‌ها این روزها نسبت به روش‌های قدیمی، بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرند.

مراحل کاشت مو

همان‌طور که گفتیم یکی از راه­‌های تضمینی برای درمان ریزش مو، کاشت مو است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که کاشت مو عملی بسیار دردناک و طولانی است؛ ولی باید بگوییم که این‌طور نیست. روش‌های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد. برای آشنایی کامل با هزینه کاشت مو و همچنین مراحل آن در ادامه مقاله تمام مراحل کاشت مو را از ابتدا برای شما بیان می‌کنیم.

مرحله اول: آماده‌سازی بانک مو

بعد از انتخاب کلینیک کاشت مو، اولین مرحله در کاشت مو، پیوند فولیکولی مو با آماده‌سازی بانک مو به‌منظور برداشت گرافت‌ها شروع می‌شود. در این مرحله پزشک متخصص طبق تجربیات خود ناحیه‌ دهنده مو را انتخاب می­‌کند، استریل و ضدعفونی کرده و سپس بی‌حسی موضعی در آن بخش از بدن اعمال می‌کند. بعد از اینکه بانک موی موردنظر کاملاً بی‌حس شد، نوبت به مرحله بعدی کار می‌رسد.

مرحله دوم: برداشت گرافت از بانک موی موردنظر

دومین مرحله مربوط به برداشت گرافت‌ها از بانک مو است. همان‌طور که گفته شد روش‌های مختلفی برای کاشت موی سر وجود دارند. درنتیجه شیوه برداشت گرافت در هرکدام یک از روش‌ها، سبک خاص خود را دارد؛ اما در تمامی روش‌ها باید این مرحله از کار با دقت و تخصص بسیار بالایی انجام گیرد. اینکه کدام روش برای بیمار اعمال شود بعد از انجام تمامی بررسی‌های لازم متخصص موردنظر و در نظر گرفتن انتظارات بیمار از هزینه کاشت مو تعیین می‌شود.

مرحله سوم: آماده کردن گرافت­‌ها برای کاشت مو

بعد از اینکه گرافت‌ها با موفقیت و با دقت کافی از بانک مو برداشته شدند، نوبت به آماده‌سازی آن‌ها برای کاشت می‌رسد. در این مرحله از کار، پزشک متخصص گرافت‌ها را با توجه به روشی که برای آن در نظر گرفته زیر میکروسکوپ­‌های بسیار قوی به‌صورت تار به تار جدا کرده و آماده کاشت می‌کند.

مرحله چهارم: آماده کردن ناحیه کاشت

اکنون که تمامی مراحل برداشت و آماده‌سازی گرافت‌ها و بانک مو طی شدند، می‌توان عملیات پیوند و کاشت مو در ناحیه موردنظر را انجام داد؛ اما قبل از شروع به کاشت مو باید منطقه کاشت همانند بانک مو آماده‌سازی شود. برای این کار در این مرحله باید ناحیه کاشت کاملاً استریل شود و این بار بی‌حسی موضعی در این ناحیه تزریق می‌شود.

مرحله پنجم: انجام کاشت مو

آخرین مرحله از کاشت مو به روش Super FUE مربوط به انجام عملیات اصلی یا همان کاشت و پیوند مو است. به این معنا که در این بخش کاشت و پیوند گرافت‌های آماده‌سازی شده از قبل انجام می‌شود و با اتمام کار کل پروسه کاشت مو نیز به پایان می‌رسد. همان‌طور که گفته شد روشی که برای کاشت مو به‌ کار برده می‌شود با توجه به انواع روش‌های پیوند می‌تواند در بیماران مختلف، متفاوت باشد. اینکه چه روش کاشتی انتخاب شود به عوامل متعددی بستگی دارد و باید به پیشنهاد پزشک متخصص بعد از انجام معاینه و بررسی‌های لازم انتخاب شود. هزینه کاشت مو نیز به روش انتخابی و مراحل بالا بستگی دارد و توسط پزشک متخصص تعیین می‌­شود.

پانج کاشت مو در روش SFUE

چه افرادی می‌توانند کاشت مو را انجام دهند ؟

به‌طورکلی افرادی که ریزش مو دارند و یا ازنظر ارثی دچار کچلی و کمبود مو هستند می‌توانند کاشت مو را انجام دهند. سنی که برای کاشت مو به روش Super FUE برای افراد در نظر گرفته، متغیر است و افراد می‌توانند در هر سنی کاشت مو را انجام دهند. ولی توصیه پزشکان متخصص این است که این عمل پس از سنین 25 تا 30 سالگی انجام شود؛ زیرا پس از این سن روند ریزش مو ثابت‌شده و پیوند و کاشت مو با تأثیرپذیری بیشتری انجام می‌شود. کاشت مو برای افراد زیر مناسب است:

ریزش موی افراد به دلیل مصرف دارو، استرس یا درمان‌های پزشکی نباشد.

درمان‌های غیر جراحی کمکی به رفع ریزش مو نکرده باشند.

 افرادی که از کچلی یا نازک شدن موهای خود رنج می‌برند.

 افرادی که بخشی از موهای خود را به دلیل آسیب‌های وارده به پوست سر از دست‌ داده‌اند.

 افرادی که ازنظر جسمانی در سلامت کامل هستند و انتظارات واقع‌بینانه‌ای از نتایج جراحی دارند.

کاشت مو به روش Super FUE

کاشت مو به روش Super FUE درواقع همان FUE است که با استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات کاملاً اتوماتیک و هوشمند انجام می‌شود. در این روش از تجهیزات زیادی برای اطلاع از ساختار و نوع موهای افراد استفاده می‌شود و معاینه و آنالیزهای دقیقی از وضعیت پوست سر انجام می‌گیرد. این کار موجب می‌شود که پزشک متخصص با توجه به عمق قرارگیری ریشه موها، ضخامت آن‌ها، نوع پوست کف سر، میزان چربی و خشکی پوست و وضعیت خون‌رسانی دستگاه‌ها را تنظیم کند تا هم از تعداد دقیق گرافت‌ها اطلاع پیدا کند و هم آسیب بسیار کمتری به فولیکول‌های استخراجی برسد.

مزایای کاشت Super FUE

آنالیز و اسکن دقیق پوست سر و موهای پیوندی نسبت به دیگر روشهای کاشت

استفاده از دستگاه‌های هوشمند و پیشرفته برای برداشت گرافت‌ها

امکان تنظیم کردن دقیق دستگاه استخراج مو با توجه به عمق ریشه و ضخامت موها

نگهداری از فولیکول‌های مو برداشت‌شده در شرایط خاص در فاصله بین استخراج و کاشت به‌منظور کاهش درصد آسیب به آن‌ها.

هزینه کاشت موی مناسب نسبت به دیگر روش‌­های کاشت مو

نکات مهم پیش از کاشت مو

قبل از عمل کاشت مو باید مواردی همچون بهداشت شخصی، داروهای مصرفی و وعده‌­های غذایی خود را کنترل کنید تا در روز کاشت دچار مشکل نشوید. همچنین یکی از موارد موردتوجه، هزینه کاشت مو است که قبل از این عمل باید با پزشک متخصص خود دراین‌باره صحبت کنید. در ادامه مقاله لیستی از نکات مهم قبل از کاشت مو را برای شما جمع‌آوری کردیم که انجام آن موجب می‌شود تا عمل راحت‌تری را سپری کنید.

از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپیرین، ژلوفن و نوافن، حداقل تا ده روز قبل از جراحی باید خودداری شود؛ زیرا این داروها احتمال خونریزی را حین جراحی و بعدازآن، افزایش می‌دهند.

از استعمال دخانیات و مواد مخدر و مصرف مشروبات الکلی یک الی دو هفته قبل از جراحی باید خودداری شود.

روز جراحی دوش بگیرید، موها باید کاملاً تمیز باشند و از هیچ‌گونه مواد حالت‌دهنده مو مانند ژل یا تافت نباید استفاده نشود. به‌طورکلی بهداشت شخص خود را به‌طور کامل رعایت کنید.

آزمایش‌های تعیین‌شده توسط پزشک باید حتماً قبل از عمل انجام شوند تا سلامت و وضعیت جسمانی افراد به‌طور کامل مشخص گردد.

شب قبل از جراحی، وعده غذایی سبک و مفید داشته باشید و اگر روز جراحی، نیازی به آزمایش و ناشتایی نیست، صبحانه میل کنید.

عکس کاشت مو به روش Super FUE

عوامل مؤثر بر هزینه کاشت مو

قبل از انجام جراحی کاشت مو، بیمار باید اطلاع داشته باشد که هزینه این فرایند به عوامل مختلفی همچون پزشک متخصص و جراح، محل کلینیک، مقدار فولیکول مو و ناحیه کاشت موردنیاز بستگی دارد و می‌تواند هزینه آن نیز برای افراد متفاوت شود.

سایز و ناحیه مورد کاشت: هزینه کاشت مو مستقیماً وابسته به سطح ریزش مو و ناحیه خالی از مو دارد. ناحیه کوچک مورد کاشت، هزینه کمتری نسبت به ناحیه بزرگ‌تر دارد؛ زیرا نیاز به زمان و تلاش زیادی ندارد. بنابراین یکی از عوامل مؤثر بر هزینه این عمل، ناحیه مورد کاشت است.

تعداد پیوندها: اگر ناحیه‌ی بدون مو وسیع باشد، پیوندهای بیشتری برای پوشاندن آن نیاز دارید. تعداد پیوندهایی که هر فرد نیاز دارد بستگی به عواملی مانند میزان بی‌مویی، میزان تراکم موی موردنیاز و خصوصیات مو مانند لخت یا فر بودن دارد. این ویژگی نیز مستقیماً روی هزینه این عمل تأثیرگذار است.

نوع و روش کاشت: همان‌طور که گفتیم روش­‌های گوناگونی برای کاشت مو وجود دارد که هرکدام از این روش­‌ها قیمت متفاوتی دارد. دو نوع تکنیک مؤثر برای کاشت مو وجود دارد: FUE و FUT.

در فرایند کاشت مو به روش SUPER FUE هر فولیکول مو دانه به دانه و جدا جدا برداشت می‌شود. از سوی دیگر، درروش کاشت مو به‌صورت FUT، تعداد زیادی پیوند می‌توانند به‌یک‌باره استخراج می‌شوند؛ بنابراین هزینه FUE بالاتر از FUT است. زیرا این عمل وقت‌گیرتر و سخت‌تر از روش‌­های دیگر است. بعلاوه، روش FUE مدرن‌تر از روش‌های دیگر است.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها