|
کدخبر: 317496

ویپ، سیگار یا قلیان کدام بهتر است؟ هیچکدام!!

ویپ، سیگار یا قلیان کدام بهتر است؟ در واقع، هیچ کدام از این ابزارها خوب نیستند. اما زمانی که بحث انتخاب به میان می‌آید، باید به بررسی دقیق مضرات هر کدام و ویژگی‌های آنها بپردازیم تا در نهایت گزینه کم خطرتر را انتخاب کنیم. یکی از بهترین جایگزین‌های سیگار و قلیان سنتی، دستگاه‌های ویپ هستند که میزان نیکوتین آنها قابل تنظیم بوده و حجم مواد مسموم موجود در آنها بسیار کمتر است. برای اینکه مناسب‌ترین دستگاه‌های ویپ را تهیه کنید، لازم است با یک مجموعه معتبر مانند روکوویپ در ارتباط باشید.

معرفی ویپ، سیگار و قلیان

امروزه عده بسیار زیادی به دلایل مختلف به سیگار و قلیان روی آورده‌اند و برخی معتقدند که در مواقع استرس و اضطراب، سیگار به آنها آرامش می‌دهد. البته استفاده از قلیان بیشتر جنبه تفریحی پیدا کرده و در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها و قرارهای دوستانه و خانوادگی به عنوان یک ابزار تفریحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر برای شما هم این سوال که ویپ، سیگار یا قلیان کدام بهتر است؟ به وجود آمده، در پاسخ به سوال باید بگوییم که هیچ کدام مناسب نیست. چرا که همه آنها ضمن داشتن نیکوتین، وابستگی شدیدی به وجود می‌آورند و در شرایط سخت، دور شدن از این ابزارها کاری بسیار سخت و پیچیده می‌شود.

برای اینکه بهتر این ابزارها را بشناسید، در ادامه به معرفی هر کدام به صورت مختصر می‌پردازیم:

بررسی ویپ

دستگاه ویپینگ که از فناوری‌های جدید برخوردار است، با کمک یک باتری و خرید جویس، بخار زیادی را تولید می‌کند که در این بخار در کنار نیکوتین، مواد شیمیایی دیگری هم وجود دارد. اما حجم این مواد شیمیایی و سموم مختلف در بخار بسیار کمتر از سیگار و قلیان است. مسئله مهم این است که در دستگاه ویپ، شما می‌توانید از هر طعم جویسی استفاده کنید. با خیال راحت از مجموعه روکوویپ، تنوع بالای این دستگاه‌ها و طعم‌های مناسب جویس را تهیه نمایید.

بررسی سیگار

اغلب افرادی که از سیگار استفاده می‌کنند، معتقدند که سیگار باعث تسکین اعصاب شده و نیکوتین موجود در آن استرس را کاهش می‌دهد. اما مسئله مهم این است که سیگار مستقیم ریه‌ها را از بین می‌برد و تأثیرات منفی آن بر روی مغز باعث می‌شود تا تمرکز کاهش پیدا کند و بسیاری از آسیب‌های جدی به سایر اعضای بدن از جمله ریه، دهان و لثه وارد می‌آید.

بررسی قلیان

قلیان در اغلب مواقع جنبه سرگرمی داشته و در هنگام استفاده در کنار دوستان و اعضای خانواده حس لذت بخشی را به وجود می‌آورد. اما اگر در مصرف آن زیاده‌روی کنید، قطعاً به یک عادت تبدیل شده و در مرور زمان مشکلاتی مانند سرگیجه، سردرد و بسیاری از موارد دیگر را ایجاد می‌کند. به طور کلی، سردردهایی که در مصرف بیش از حد قلیان ایجاد می‌شوند به قدری شدید است که کارهای روزمره افراد را مختل می‌کند.

در نهایت، باید گفت که بهترین گزینه، ترک کامل سیگار، قلیان و ویپ است. اما اگر به هر دلیلی نمی‌توانید این کار را انجام دهید، دستگاه‌های ویپ گزینه کم خطرتری نسبت به سیگار و قلیان هستند.

جهت کسب اطلاعات درباره قیمت و خرید سیگار الکترونیکی کلیک کنید.

 

ویپ، سیگار یا قلیان کدام بهتر است؟

تا اینجا متوجه شدیم که هر کدام از وسایل دخانی مانند سیگار، قلیان یا حتی ویپ باعث ایجاد مشکلات خاصی می‌شوند. اما زمانی که قرار است مشخص کنیم بین ویپ، سیگار یا قلیان کدام بهتر است؟ گزینه هیچ کدام برای هر سه محصول پیشنهاد شده پاسخ مناسبی است. اما با توجه به روند جامعه بسیاری از افراد به دنبال مصرف دخانیات هستند. پس برای این افراد بهتر است که یک گزینه کم خطرتر را پیشنهاد داد.

ویپینگ با کمک انواع دستگاه‌های پاد گزینه بهتری نسبت به سیگار سنتی و قلیان است. چرا که در مقایسه با این دو ترکیبات شیمیایی کم خطرتری داشته و میزان نیکوتین آن قابل تنظیم است.

برای اینکه درک بهتری از مضرات ویپ، سیگار یا قلیان به دست آورید در ادامه هر کدام را مجزا بررسی می‌کنیم.

آثار بلند مدت سیگار

افرادی که در بلند مدت سیگار استفاده می‌کنند دچار بیماری‌ها و مشکلات مختلفی می‌شوند که عبارتند از:

  • خطر سقط جنین یا ناتوانی‌های مادرزادی

  • التهاب ریه و در نهایت ایجاد سرطان ریه

  • افزایش خطر حملات قلبی و سکته

  • ایجاد سرطان در قسمت‌های مختلف بدن مانند کلیه، معده، پانکراس و غیره

  • افزایش ایجاد حملات آسم

  • خطر افزایش ابتلا به آب مروارید

  • مختل کردن سیستم ایمنی بدن

آثار بلند مدت مصرف ویپ

دستگاه ویپ دود گرمی را تولید می‌کند که استنشاق این دود گرم ممکن است که آسیب‌های مختلفی به اعضای بدن برساند. البته این آسیب‌ها در بلند مدت چشمگیر هستند و به نسبت سیگار و قلیان حجم کمتری از آسیب را به وجود می‌آورند. اما به طور کلی برخی از آسیب‌های آن عبارتند از:

  • آسیب به ریه‌ها

  • افزایش رادیکال‌های آزاد در بدن

  • ضعیف کردن سیستم ایمنی

  • شیر در رشد مغزی جنین و کودکان و نوجوانان

با کلیک بر روی لینک درج شده درباره ویپ دیجیتال بخوانید.

آثار بلند مدت قلیان

دودی که از سوختن نیکوتین در قلیان به وجود آمده بسیار پیچیده است و حاوی نیکوتین بیشتری می‌باشد. به همین دلیل ضرر و زیان آن نسبت به دستگاه ویپ چندین برابر بیشتر است. از مهم‌ترین مشکلات قلیان عبارتند از:

  • ایجاد بیماری‌های قلبی و سکته مغزی

  • افزایش سرطان‌های مختلف از جمله ریه، مری، دهان، پانکراس، مثانه، حنجره

  • افزایش بیماری‌های ضعف سیستم ایمنی مانند دیابت، هپاتیت، مرگ زودرس

چگونه می‌توان از مواد دخانی کمتر استفاده کرد؟

اگر به دنبال راهکارهایی برای کنار گذاشتن مواد دخانی هستید در ادامه به چند راهکار اشاره می‌کنیم:

تعیین هدف

مشخص کردن یک هدف برای کاهش مصرف سیگار، ویپ و قلیان به شما کمک می‌کند تا حد چشمگیری مصرف این محصولات را کاهش بدهید.

استفاده از مایع الکترونیکی کم نیکوتین

در صورت جایگزین کردن ویپ به جای سیگار و قلیان می‌توانید از انواع جویس با میزان نیکوتین کمتر استفاده کنید و در مرور زمان حجم نیکوتین را کاهش بدهید تا برای همیشه بتوانید وابستگی به نیکوتین را از بین ببرید. برای اینکه مناسب‌ترین میزان درصد نیکوتین را انتخاب کنید بهتر است از کارشناسان روکوویپ مشاوره دریافت کنید.

به کار بردن روش‌های جایگزین

هر زمان که احساس نیاز به نیکوتین پیدا کردید از روش‌های جایگزین مانند پیاده‌روی، خواندن کتاب، یوگا، ورزش و مواردی که شما را سرگرم می‌کند استفاده کنید.

تغییر در رفتار و عادات

ممکن است مصرف سیگار، ویپ و قلیان به عنوان عادات همیشگی شما تبدیل شده باشد. برای اینکه حجم استفاده از آنها را کمتر کنید باید رفتارها و عادات جدید و مناسب را جایگزین کنید. به عنوان مثال با دوستان و خانواده وقت بگذرانید.

خرید بهترین دستگاه‌های ویپینگ از روکوویپ

قصد دارید برای همیشه سیگار و قلیان را کنار بگذارید؟ دستگاه‌های ویپینگ یک راه حل خوب هستند که در این مسیر به شما کمک می‌کنند. برای خرید بهترین دستگاه‌های ویپینگ با قیمت مناسب و اطمینان از اورجینال بودن، مجموعه روکوویپ بهترین انتخاب ممکن است.

در این مجموعه، تنوع بالایی از دستگاه‌های پاد، ویپ و انواع مایع الکترونیکی جویس و سالت نیکوتین ارائه می‌گردد. به دلیل وجود طعم‌های متنوع، ویپرها حق انتخاب بیشتری دارند.

سوالات متداول

ضرر سیگار بیشتر است یا قلیان؟

طبق مقالاتی که هر ساله منتشر می‌شود، اثرات سیگار نسبت به قلیان و دستگاه‌های ویپ بیشتر است.

آیا دستگاه ویپ بر بیماری‌های ریه تأثیرگذار است؟

اگر از دستگاه‌های ویپ بیش از اندازه و با حجم نیکوتین بالا استفاده شود، قطعاً بر بیماری‌های ریه تأثیرات منفی می‌گذارد.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها