|
کدخبر: 302055

بازار داغ خرید و فروش ویپ / سیگار مخرب و سمی ۱۱ میلیونی شد!

ویپ یا سیگار الکترونیک جزو دستگاه‌هایی است که چند سال است وارد ایران شده و متاسفانه به شدت طرفدار پیدا کرده است.

اقتصاد بازار داغ خرید و فروش ویپ / سیگار مخرب و سمی ۱۱ میلیونی شد!

قیمت دستگاه‌های ویپ در بازار از حدود ۱ میلیون تومان شروع می‌شود و حتی تا ۱۱ میلیون تومان هم می‌رسد.

برای ویپ ها باید مایعی به نام ایجوس هم خریداری کنید که این مایع ها در طعم‌های و حجم‌های مختلف به فروش می‌رسد.

مایع های ایجوس هم قیمتی از حدود ۳۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان دارند.

گفتنی است که ویپ با ایجاد التهاب به ریه‌ها آسیب می‌رساند و امکان دارد منجر به زخم دائمی ‌شود. همچنین ممکن است آسم را بدتر و فرد را مستعد ابتلا به عفونت ریه کند. از مضرات دیگر ویپ باید به آسیب‌رسانی به مغز بخصوص در جوانان اشاره کرد. اختلالات خلقی، مشکلات حافظه و کنترل ضعیف تکانه از مضرات ویپ بر مغز به شمار می‌رود.

ویپ۴۴

ویپ۳۳

ویپ۲۲

ویپ۱۱

تاریخچه ساخت سیگار الکترونیک

طراحی و ساخت سیگار الکترونیک به عنوان جایگزینی برای سیگارهای سنتی، در دهه ۶۰ میلادی آغاز شد. اولین سیگار الکترونیک با نام "Herbert A. Gilbert's Smokeless Non-Tobacco Cigarette" در سال ۱۹۶۳ توسط یک مخترع آمریکایی به نام هربرت جیلبرت طراحی شد. اما به دلیل عدم استقبال بازار، به فروش نرسید.

در دهه ۹۰، یک شرکت چینی با نام Hon Lik نیز تلاش کرد تا یک سیگار الکترونیک قابل قبول ساخته و به بازار عرضه کند. او با استفاده از یک باتری قابل شارژ و یک سیستم اتمایزر، یک سیگار الکترونیک با نام Ruyan پدید آورد.

با گذشت زمان و با رشد صنعت الکترونیک، تکنولوژی سیگارهای الکترونیکی بهبود یافت و امروزه محصولات متنوعی از سیگارهای الکترونیکی در بازار وجود دارند که در طرح، ساخت و امکانات مختلفی همچون قابلیت تنظیم دما و توان، باتری های با ظرفیت بالا و غیره، تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

اولین سیگار الکترونیکی در سال ۱۹۶۳ توسط گیلبرت هربرت ساخته شد. این دستگاه، به عنوان یک دستگاه برای کاهش استفاده از سیگار سنتی طراحی شده بود. در آن زمان، این دستگاه به عنوان یک دستگاه پراکنده شده با عمر باتری کم و عملکرد ناکافی معرفی شد و به بازار نرسید.

در سال ۲۰۰۳، یک فیلتر سیگار الکترونیکی با نام Ruyan به بازار عرضه شد. این دستگاه توسط یک کارآفرین چینی به نام هان لی ساخته شد و برای اولین بار، بازار عریضی از مصرف کنندگان را به دنبال داشت. در سال ۲۰۰۴، Ruyan به عنوان اولین سیگار الکترونیکی در جهان دریافت مجوز از وزارت بهداشت چین.

از آن زمان به بعد، با توجه به نیاز به روش‌های جایگزین برای سیگار سنتی، تعداد شرکت‌هایی که در زمینه تولید سیگار الکترونیکی فعالیت می‌کنند، افزایش یافته است و امروزه سیگار الکترونیکی به عنوان یک جایگزین برای سیگار سنتی شناخته شده است.

معروف ترین برندهای ویپ

در حال حاضر، بازار سیگار الکترونیکی شامل تعداد زیادی برند است و بسیاری از آن‌ها در سراسر جهان شناخته شده‌اند. برخی از معروف‌ترین برندهای سازنده سیگار الکترونیک عبارتند از:

  1. Juul
  2. Vaporesso
  3. SMOK
  4. Aspire
  5. Eleaf
  6. Joyetech
  7. Innokin
  8. Wismec
  9. Geekvape
  10. Lost Vape
 

 

 

منبع: تیتر کوتاه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها