|
کدخبر: 308791

مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان در ۶شهر از کشور

مدیر مرکز کنترل و درمان سرطان کشور گفت: پس از موفقیت اجرای مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان در قم، به زودی این طرح در پنج استان دیگر اجرا می‌شود.

سلامت مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان در ۶شهر از کشور

محمد جهانگیری  گفت: اجرای آزمایشی مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان از بهمن ۱۴۰۱ در قم اجرا شده و برای اجرای آن ۲۸ هدف کلی تعریف شده است.

وی افزود: این مدل با حمایت وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و کمک شبکه ملی خیرین سلامت به زودی در پنج استان دیگر اجرا می‌شود.

جهانگیری با بیان اینکه با اجرای مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان مراقبت‌های حمایتی تسکینی قبل از تشخیص بیماری ارائه خواهد شد، افزود: اکنون این مراقبت‌ها در مرحله شروع بیماری کمرنگ است و امیدواریم به مرحله‌ای برسیم که این مراقبت‌ها قبل تشخیص قطعی بیماری ارائه شود. مراقبت‌های حمایتی تسکینی باید قبل از تشخیص بیماری شروع شود و حتی در دوران سوگ خانواده بیمار را پوشش دهد.

مدیر مرکز کنترل و درمان سرطان کشور، هدف از اجرای مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان را رفع دغدغه های بیماران و اکوسیستم حمایتی برشمرد و افزود: این طرح ۲۶ گام دارد و در حوزه پیشگیری، غربالگری، درمان و خود مراقبتی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی از سال ۱۳۹۰ طب تسکینی را به عنوان دانش پذیرفته است، افزود: مراقبت‌های حمایتی تسکینی برای بهتر زندگی کردن بیماران و خانواده‌های آنها است.

جهانگیری تاکید کرد: طب تسکینی به هیچ وجه در روند تخصصی درمان مداخله نمی‌کند و به شرایط جسمی، روحی و عوارض اجتماعی، معیشتی بیمار توجه دارد.

مدیر مرکز کنترل و درمان سرطان کشور با اشاره به تفاهم‌نامه‌های همکاری میان موسسه کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) و وزارت بهداشت افزود: تاکنون بیش از ۳۱ هزار بیمار رایگان تحت پوشش قرار گرفته‌اند و در سال ۱۴۰۱ این مرکز در بیمارستان شریعتی مستقر شد همچنین مرکز کنترل و درمان سرطان به صورت مجازی راه افتاد.

وی شبکه مراقبت در منزل را اصلی‌ترین بخش مراقبت‌های این مرکز برشمرد و افزود: تا قبل از تاسیس این مرکز این خدمت در کشور مغفول مانده بود و مکسا این خدمت پر هزینه را رایگان ارائه می‌دهد.

جهانگیری با اشاره حمایت همه جانبه این مرکز از بیماران اظهار داشت: این خدمات شامل مراقبت های پزشکی و پرستاری، مددکاری اجتماعی، بازتوانی، روان شناسی، تامین تجهیزات پزشکی، تغذیه، مشاوره ژنتیک و مرکز پاسخگویی ۲۴ ساعته بوده و تاکنون ۲۷ هزار تجهیزات رایگان در اختیار بیماران قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها