|
کدخبر: 281710

خبر خوب برای بیماران سرطانی

موفقیت محققان پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در تولید کیت «تشخیص نیاز به شیمی درمانی در مبتلایان به سرطان سینه»، امکان پیش بینی خطر عود زودهنگام و دیرهنگام بیماری در هر بیمار و تشخیص لزوم یا عدم لزوم استفاده از شیمی درمانی در فرد فراهم کرد.

سلامت خبر خوب برای بیماران سرطانی

رامین صرامی فروشانی، رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی امروز سه شنبه و همزمان با هفته پژوهش در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: یکی از بحث های مهم در درمان سرطان، شیمی درمانی است که عوارض خاص جسمی و حتی غیرجسمی در بیماران به دنبال دارد در حالی که بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان نیازی به شیمی درمانی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: کیت هایی برای تشخیص نیاز به شیمی درمانی در دنیا ساخته شده که در انحصار چند شرکت مستقر در آمریکای شمالی است و هزینه بررسی هر نمونه با این کیت ها حدود چهار تا پنج هزار دلار است.

صرامی فروشانی افزود: بیماران ایرانی صرف نظر از هزینه بالای آزمایش با مشکلات و هزینه های ارسال زمان‌بر نمونه به خارج هم مواجه هستند که با توجه به اهمیت زمان در روند درمان بیماران مبتلا به سرطان، محدودیتی بسیار جدی برای استفاده از این خدمت مهم تشخیصی دارند.

وی تصریح کرد: محققان پژوهشکده سرطان معتمد موفق شده اند مشابه این کیت ها را با قابلیت‌های مشابه و حتی برتر از نمونه خارجی تولید کنند که در مرحله کسب مجوز از اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت است.

صرامی فروشان ادامه داد: با توجه به اهمیت فوق العاده بالای دسترسی بیماران ایرانی به این فناوری، تا زمان صدور مجوز و تعرفه گذاری برای این کیت‌ها، این خدمت در قالب یک فرآیند پژوهشی در اختیار بیمارانی که از سوی پزشک متخصص سرطان ارجاع شده باشند، قرار می گیرد.

رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی تصریح کرد: علاقمندان برای هماهنگی انجام تست و کسب اطلاع بیشتر می‌توانند در روزها و ساعات اداری با همکاران گروه ژنتیک پژوهشکده تماس بگیرند.

در ادامه این نشست از کیت ۱۲ ژنی «تشخیص نیاز به شیمی درمانی بیماران سرطان سینه» (کیت تشخیصی اندوپردیکت) به عنوان یکی از دستاوردهای پژوهشکده معتمد سرطان جهاد دانشگاهی رونمایی شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها