|
کدخبر: 304724

پیشگیری از کاهش شنوایی با مصرف این مکمل ها

پژوهشگران در مطالعات جدید خود دریافتند که کاهش شنوایی مربوط به افزایش سن، به کاهش کلسترول در گوش داخلی مرتبط است.

سلامت پیشگیری از کاهش شنوایی با مصرف این مکمل ها

پژوهشگران دانشگاه ملی کوردوبا در آرژانتین می گویند: که مکمل‌های فیتوسترول می‌توانند به عنوان جایگزینی برای کلسترول از دست رفته در نظر گرفته شوند و از بروز اختلال شنوایی در موش‌ها جلوگیری کنند.

 سلول‌های حسی گوش داخلی شامل نوعی سلول به نام سلول‌های مویی بیرونی (OHC) هستند که با تغییر طول امواج، صدا‌ها را تقویت می‌کنند. با افزایش سن، این سلول‌ها توانایی خود برای تقویت صدا را از دست می‌دهند و این امر، منجر به کاهش شنوایی می‌شود.
همچنین نتایج پژوهش ها نشان می دهد: کلسترول، نقش اساسی در پاسخ به صدا‌ها دارد، و از آنجایی که کلسترول مغز با افزایش سن کاهش می‌یابد، تضعیف قوه شنوایی ممکن است با کاهش کلسترول در OHC‌ها مرتبط باشد. محققان فرضیه خود را بر روی موش‌ها آزمایش کردند.
نتیجه این پژوهش نشان می دهد، میزان آنزیم CYP۴۶A۱ که در تجزیه کلسترول نقش دارد را در OHC‌های گوش داخلی اندازه گیری کردند. بر اساس نظر پژوهشگران، میزان CYP۴۶A۱ بیشتری در گوش‌های داخلی موش‌های مسن‌تر نسبت به موش‌های جوان‌تر مشاهده شد و در نتیجه سطح کلسترول در این موش‌ها پایین‌تر بود.
در پایان این تحقیق پژوهشگران نتیجه گیری کردند، مکمل‌های گیاهی فیتوسترول می‌توانند جای کلسترول را پر کنند و عملکرد OHC‌ها در گوش داخلی را بهبود بخشند. پژوهشگران پیشنهاد داده اند که استفاده از این مکمل‌ها می‌تواند راه مناسبی برای مبارزه با کاهش شنوایی مربوط به افزایش سن باشد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها