|
کدخبر: 300083

هشدار / عارضه ای که شما را دچار بیماری قلبی می کند

کلسترول بالا یکی از عوامل اصلی بیماری عروق کرونر است.

کلسترول بالا مهم‌ترین عامل خطر برای حمله قلبی است. ما در این گزارش توضیح خواهیم داد چگونه وقتی کلسترول تحت کنترل نیست، قلب را تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

چگونه کلسترول بالا باعث بیماری قلبی می‌شود؟

کلسترول یک ماده مومی شکل و چربی مانند است که در خون یافت می‌شود. کلسترول به بدن شما کمک می‌کند تا هورمون‌ها را بسازد، اعصاب را عایق بندی کند و سلول‌های جدید را رشد دهد. کبد به طور معمول تمام کلسترول مورد نیاز بدن شما را تولید می‌کند، اما منابع غذایی کلسترول شامل مشتقات حیوانی مانند شیر، تخم مرغ و گوشت نیز می‌شود. بیماری قلبی عروقی یک عامل خطر برای داشتن کلسترول بیش از حد در بدن است.

انواع مختلفی از کلسترول بد در بدن ما وجود دارد، اما کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) مهمترین آنهاست.

پاره شدن ناگهانی این پلاک‌ها و انسداد رگ‌ها عامل اکثر سکته‌های قلبی است. در بسیاری از مطالعات و آزمایشات مشاهده شده است که با کاهش کلسترول می‌توانیم تا حد زیادی خطر سکته‌های قلبی را کاهش دهیم. هر ۴۰ میلی گرم کاهش کلسترول LDL می‌تواند خطر حمله قلبی را تا ۲۵ درصد کاهش دهد.

علائم کلسترول خون بالا چیست؟

"قاتل خاموش" نام دیگری برای کلسترول بالا است. این بیماری دارای علائم متوسط تا بدون علائم است، به همین دلیل به آن این اسم نامگذاری شده است. با این حال، هنگامی که قلب را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بیمار ممکن است علائم متعددی را نشان دهد که مراقبت از آن‌ها مهم است:

ضربان قلب سریع

سرگیجه ناگهانی

ناتوانی در حرکت، به خصوص در یک طرف بدن شما 

تعرق مفرط

درد سینه

بی حسی در صورت، بازو یا پا، به خصوص در یک طرف بدن

از دست دادن ناگهانی تعادل و هماهنگی

کلسترول بالا چگونه درمان می‌شود؟

کاهش سطح LDL و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی از اهداف اصلی درمان کلسترول بالا است. برای کاهش کلسترول خود از یک رژیم غذایی سالم برای قلب پیروی کنید، مکررا ورزش کنید و وزن مناسبی داشته باشید. برخی از افراد ممکن است برای کاهش کلسترول خود به دارو نیاز داشته باشند.

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها