|
کدخبر: 288316 نعیمه صفری تبار

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

ایران آماده صادرات محصولات سلامت محور است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: در گذشته در حوزه درمان وابسته به خارج از کشور بودیم اما امروزه از حدود ۲۰ کشور از ایران درخواست همکاری در خصوص صادرات دارو، تجهیزات و امکانات داریم.

سلامت ایران آماده صادرات محصولات سلامت محور است

نخستین نمایشگاه محصولات دانش بنیان حوزه غذا ،دارو و تجهیزات پزشکی روز دوشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ در مصلی تهران افتتاح شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین گشایش نخستین نمایشگاه محصولات دانش بنیان حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی (سلامت بنیان) گفت: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، دستاوردهای سلامت محور است. بهرام عین الهی، اظهار کرد: در دوران پیش، علی رغم اینکه وابستگی ۱۰۰ درصدی به غرب داشتیم و حتی مسئولان ما را انها انتخاب می کردند، برای درمان کوچکترین بیماری ها نیازمند اعزام بیماران به خارج از کشور بودیم.

وی افزود: امروز حدود ۲۰ کشور از ایران درخواست همکاری در خصوص صادرات دارو، تجهیزات و امکانات داریم. افزایش چشم گیر تعداد دانشگاه های علوم پزشکی پس از انقلاب اسلامی.

عین الهی ادامه داد: تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران، نه تنها ایران را ضعیف نکرد که آن را قدرت بخشید.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی داریم. ۸۵ مرکز تحقیقاتی و ۲۵ دانشگاه داروسازی داریم. این در حالی است که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۵ دانشگاه داروسازی داشتیم.

تجاری سازی گام بعدی دانش بنیان ها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: تجاری سازی را باید در رأس کار خود قرار دهیم و از سرمایه گذاران درخواست داریم در تجاری سازی کمک رسان باشند.

عین اللهی در ادامه افزود: با توجه به توصیه رهبری وزارتخانه بهداشت و درمان نگاه ویژه ای به شرکت‌های دانش بنیان دارد و امکانات و تسهیلات خوبی برای این شرکت ها در نظر گرفته و تصویب شده است.

وی خاطر نشان کرد: گام بعدی ما باید توجه به تجاری سازی باشد. جوانان علاقه مند تولیدات را انجام می دهند اما برای تجاری سازی باید فکر دیگری کرد. از سرمایه گذاران درخواست داریم در تجاری سازی کمک رسان باشند.

وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی افزود: زمانی که تجاری سازی صورت گیرد در صادرات هم وارد می‌شویم. ساختار و سیستم ها باید تسهیل و چابک سازی شود. جوانان حوزه دانش بنیان برای تاییدیه طرح های خود در پیچ و خم های اداری گیر می‌کنند ساختار باید تغییر کند و تلاش جوانان به نتیجه برسد.

این مقام مسئول ادامه داد: تولید به تنهایی مد نظر نیست و باید کالاها با کیفیت بالا تولید شود. زمانی که نام تجاری ایران بر روی کالا ثبت می‌شود باید کیفیت آن هم مدنظر قرار گیرد. زمانی که کیفیت و تولید به اندازه کافی صورت گیرد ما نیازی به واردات نداریم. در تولید واکسن سرآمد هستیم.

عین الهی در پایان خاطر نشان کرد: ما در تولید واکسن در مدیترانه شرقی نفر اول هستیم. امکان تولید هرنوع واکسن که در کشور تهدید ایجاد کند را داریم. ۹۹ درصد اقلام دارویی در داخل کشور تولید می‌شود که امیدواریم به زودی جشن خودکفایی در این حوزه را داشته باشیم. شایان ذکر است، نمایشگاه سلامت بنیان ۸ و ۹ اسفند در مصلی امام خمینی(ره) بر پا خواهد بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها