|
کدخبر: 281257

پزشک ۱۰۰ ساله ای که هنوز طبابت می کند!

هاوارد تاکر که اکنون ۱۰۰ ساله است، هر هفته و هر روز از ساعت ۹ صبح تا شش بعد از ظهر در خدمت بیماران است. حتی ابتلا به کووید-۱۹ در مدت کوتاهی پس از تولد ۱۰۰ سالگی مانع کار کردن او نشد!

هاوارد در دوران دبیرستان تصمیم گرفت که پزشکی را به‌عنوان یک شغل دنبال کند و برای تحصیل در مقطع کارشناسی به دانشگاه ایالتی اوهایو رفت. هاوارد پس از تحصیل، در طول جنگ جهانی دوم در نیروی دریایی ایالات‌متحده نام‌نویسی کرد و بعداً در دهه ۵۰ در طول جنگ کره به‌عنوان رئیس عصب‌شناسی ناوگان اقیانوس اطلس خدمت کرد.

نکات برجسته شغلی

هاوارد در طول زندگی حرفه‌ای خود روی موارد و تشخیص‌های نادر بسیاری کار کرده است؛ از جمله پرونده «زیبای خفته» در سال ۱۹۶۰. دو بیمار جوان ماه‌ها بود که به کما رفته بودند. حدود ۲۰ پزشک نتوانستند علت بیماری را تشخیص دهند تا اینکه این پرونده پزشکی به هاوارد واگذار شد. او و همکارانش بیماران را معاینه کردند و مسمومیت با باربیتورات را تشخیص دادند.

کار در دوران کرونا

فداکاری هاوارد به بیمارانش اخیراً در طول همه‌گیری ویروس کرونا ثابت شد. او علیرغم اینکه به دلیل سنش از نظر فنی در رده «بیشترین خطر ابتلا» قرار گرفت، در بدترین دوران شیوع بیماری در سال ۲۰۲۰ به کار خود ادامه داد. وی می‌گوید: «به عنوان یک پزشک، مسئولیت مراقبت از بیمارانم بر عهده من است.»

تبدیل‌شدن به مسن‌ترین پزشک جهان

پس از ۷۵ سال زندگی حرفه‌ای، بسیاری می‌پرسند که چرا هاوارد به کار خود ادامه می‌دهد. بااین‌حال او مصمم است که تا زمانی که می‌تواند بیمارانش را درمان کند. هاوارد که همیشه خود را به چالش می‌کشد و ذهنش را همیشه فعال نگه می‌دارد، در سال ۱۹۸۹ در آزمون وکالت اوهایو در سن ۶۷ سالگی قبول شد - احتمالاً مسن‌ترین فردی است که در ایالات‌متحده دوره وکالت را پشت سر گذاشته است. او با توجه به تحصیلات حقوقی، اکنون به کارهای پزشکی-حقوقی می‌پردازد و در موارد مختلف به مراجعانش مشاوره می‌دهد. هاوارد پس از خواندن مطلبی درباره یک آرایشگر که به عنوان مسن‌ترین آرایشگر جهان شناخته می‌شد، تصمیم گرفت تا برای ثبت رکورد مسن‌ترین پزشک شاغل از کتاب رکوردهای گینس درخواست کند. او با کمک نوه‌اش، درخواستی رسمی برای ثبت رکوردهای جهانی گینس به مرکز فرستاد. هنگامی‌که این رکورد تأیید شد، خانواده و دوستان او خوشحال بودند.

بازنشستگی

وقتی از هاوارد پرسیده شد که آیا به بازنشسته شدن فکر می‌کند یا خیر، پاسخ داد: «معتقدم بازنشستگی دشمن طول عمر است. وقتی عاشق کاری هستید که انجام می‌دهید و هنوز هم می‌توانید آن را انجام دهید، چرا می‌خواهید بازنشسته شوید؟» هاوارد با چندین دهه تجربه، دانش زیادی دارد که بسیاری از پزشکان فقط می‌توانند رویای آن را ببینند. هاوارد که همیشه در حال آموختن است می‌گوید: «من شخصاً تلاش می‌کنم بر فناوری تسلط داشته باشم و آن را بپذیرم تا به‌روز بمانم. اجازه نمی‌دهم تغییرات در فناوری توانایی من برای مراقبت از بیماران یا آموزش دستیاران پزشکی را مختل کند.»

کاری که هاوارد الان انجام می‌دهد

پس از سال‌ها تمرین، هاوارد اکنون در مرکز پزشکی خیریه سنت وینسنت در کلیولند به دستیاران پزشکی آموزش می‌دهد. او زمانی که کار نمی‌کند با همسر خود، چهار فرزند و ۱۰ نوه‌اش از وقت خود لذت می‌برد. همسرش سو که اکنون ۸۹ سال دارد، همچنان به عنوان یک روانکاو مشغول به کار است. هاوارد در حال حاضر مشغول فیلم‌برداری برای مستندی درباره زندگی خود به نام «بعدش چیست؟» به کارگردانی نوه‌اش آستین و تیلور تالیانتی است. اخیراً هاوارد صدمین سالگرد تولد خود را جشن گرفت.

رازهای طول عمر هاوارد

چگونه می‌توان به ۱۰۰ سالگی رسید، درحالی‌که هنوز تمام‌وقت کار می‌کنید؟ هاوارد در مورد چگونگی دستیابی به چنین موفقیتی نظر خاصی ندارد. اولاً این موضوع ژنتیکی است و ثانیاً او بر این باور است که مهربانی و رفتار محترمانه با همه نیز مهم است و او «هیچ‌گونه نفرتی از هیچ گروه قومی، وابستگی مذهبی یا نژادی ندارد.» درنهایت، هاوارد از همسر و چهار فرزندش به عنوان منبع اصلی شادی خود یاد می‌کند، اما همچنین معتقد است که کار او برایش رضایت و احساس هدف به ارمغان می‌آورد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر