|
کدخبر: 292644

ویژگی‌هایی که هنگام خرید مبلمان فضای باز باید در نظر بگیریم

حیاط‌ها پاسیوها، حیاط خلوت‌ها و سایر فضاهای بیرونی می‌توانند به عنوان یک فضای نشیمن در خانه شما محسوب شوند به خصوص زمانی که هوا گرم‌تر می‌شود و به این شکل پس زمینه‌ای را برای تفریح و آرامش ایجاد کنند.

سبک زندگی ویژگی‌هایی که هنگام خرید مبلمان فضای باز باید در نظر بگیریم

بنابراین، هنگام خرید مبل باغی و ویلایی فضای باز، مهم است که علاوه بر موارد اولیه مانند هزینه و اندازه چندین فاکتور مانند عملکرد، راحتی و جنس مبلمان را در نظر بگیرید. خرید مبلمان فضای باز شامل فرآیندی مشابه با خرید مبلمان داخلی است، اما محیط بیرون با ملاحظات خاصی همراه است.

آب و هوای خود را در نظر بگیرید

آیا هوای مکانی که ویلا یا خانه شما در آن واقع شده است، گرم و خشک است یا نزدیک ساحل است؟ آیا اغلب باران می‌بارد؟ آیا آفتاب ظهر بر فضای بیرونی به طور مستقیم می‌تابد؟

همه این‌ها سوالات مهمی هستند که باید قبل از انتخاب مبلمان در فضای باز به آن‌ها پاسخ دهید. زیرا قرار گرفتن در معرض فضای باز برای همه مبلمان‌ها، بدون توجه به آب و هوا، سخت و فرسایش‌دهنده است.

شرایط آب و هوایی گرم و خشک می‌تواند باعث خرد شدن و ترک خوردن چوب شود، و رطوبت مکرر هم می‌تواند باعث پوسیدگی آن شود. بادهای شدید می‌تواند مبلمان آلومینیومی را به پرواز درآورد. آهن را باد نمی‌برد، اما در مقابل هوای شور نمی‌تواند مقاومت کند و خورده می‌شود. خورشید شاید از همه بدتر باشد. رنگ مبلمان و وسایل را کدر می‌کند و از بین می‌برد، پارچه و چوب را سفید می‌کند و به طور کلی پلاستیک و سایر مواد مصنوعی را تخریب می‌کند.

بنابراین اگر می‌خواهیم مبلمان فضای بیرون ما ماندگار باشند، در مورد خواص ذاتی مواد و اجناس باید واقع‌بین باشیم.  

فلز تا حد زیادی تحت تأثیر منفی نور خورشید قرار نمی‌گیرد، در حالی که پلاستیک و لاستیک صرف نظر از آنچه سازنده محصول ادعا می‌کند، همیشه در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش آسیب‌پذیر هستند. این امر در ارتفاعات دوچندان صادق است.

به همین ترتیب، مبلمان چوبی ممکن است دارای روکش باکیفیت، کاربردی در کارخانه و مقاوم در برابر آب و هوا باشد، اما در نهایت، این روکش فرسوده می‌شود و خراب می‌شود و شما با پرداخت مجدد چوب یا تعویض مبلمان مواجه خواهید شد. به این فکر کنید که مبلمان در 5، 10 و 20 سال آینده چگونه به نظر می‌رسد.

مبلمان۱

فضای بیرونی خود را اندازه‌گیری کنید

در نظر بگیرید که چقدر فضا دارید و چگونه شکل گرفته است. آیا یک بالکن طولانی و باریک است یا یک قسمت وسیع و گسترده؟ مانند تجهیز یک اتاق نشیمن یا خانوادگی، از مساحت و شکل فضای بیرونی خود برای تعیین اندازه مبلمان فضای باز استفاده کنید.

مهمتر از همه، مطمئن شوید که فضای کافی در اطراف مبلمان خود بگذارید تا راحت در اطراف آن بتوانید آمد و شد کنید. از همان اصولی که در داخل خانه استفاده می‌کنید، برای جریان رفت و آمدها استفاده کنید.

قبل از اینکه برای خرید مبلمان بیرون بروید، یک طرح سریع از فضا تهیه کنید. ابعاد آن را اندازه بگیرید و آن را روی کاغذی یادداشت کنید. یادداشت و یک متر نوار را با خود به فروشگاه بیاورید. مگر اینکه هوش فضایی بالایی داشته باشید، اما اینکه نسبت‌ها را در ذهن خود اشتباه کنید، آسان است.

محل قرار دادن مبلمان را مشخص کنید

آیا پاسیو یا فضای بیرونی شما در معرض برخی المان‌ها قرار دارد یا پوشش بالایی دارید؟ آیا مبلمان شما روی زمین نرم و چمن یا روی یک سطح سخت مانند سطح چوبی و پارکت یا سنگفرش قرار می‌گیرد؟ این به شما کمک می‌کند موادی را انتخاب کنید که با محیط اطراف شما مطابقت داشته باشد.

به عنوان مثال، چوب‌های نرم مانند کاج را روی سطح چمنزار و در مکان رطوبت‌زا قرار ندهید. رطوبت زمین می‌تواند باعث پوسیدگی چوب شود. رطوبت همچنین می‌تواند باعث خوردگی برخی از فلزات نیز بشود.

به راحتی توجه کنید

شما از مبلمان فضای باز خود برای استراحت استفاده خواهید کرد، بنابراین مطمئن شوید که راحت است. اگر صندلی‌ها و سالن‌ها کوسن ندارند، همیشه می‌توانید کوسن و بالش برای آن تهیه کنید. مطمئن شوید که پارچه‌های باکیفیت در فضای باز انتخاب کرده‌اید در برابر محو شدن و کپک مقاوم باشد.

هنگام خرید کوسن برای مبلمان فضای باز به خاطر داشته باشید که خود مبلمان برای مدت طولانی دوام بیشتری از لوازم داخلی خواهد داشت و احتمالاً یک یا چند بار در طول عمر مبلمان خود بالش‌ها را تعویض خواهید کرد. وسایل جانبی مبلمان یا پارچه‌ها اگر در زمانی که استفاده نمی‌شوند خوب مراقبت شوند همیشه مبلمان به بهترین شکل ظاهر می‌شود.

علاوه بر صندلی‌های راحت، میز و صندلی‌های دیگر نیز هریک بسته به کاربردشان در فضای باز عالی هستند. حتما قبل از خرید مبلمان خود آن‌ها را امتحان کنید. برای دراز کشیدن و راحتی بیشتر به بانوج و تاب‌های فلزی هم فکر کنید.

فضای ذخیره‌سازی را فراهم کنید

مطمئن شوید که برای زمستان و یا حداقل برای نگهداری بالش‌ها و سایر اقلام پارچه‌ای، فضایی برای نگهداری مبلمان فضای باز خود دارید. گاهی اوقات، حتی روکش‌های مبلمان نیز برای محافظت کافی نیستند، به خصوص برای موادی مانند حصیر.

یا فضای ذخیره‌سازی برای مبلمان خود داشته باشید، یا مبلمانی بخرید که بتوانید در ماه‌های زمستان از آن در داخل خانه استفاده کنید. اگر واقعا فضای ذخیره‌سازی محدودی دارید، مبلمان‌های تاشو برای فضای باز خود در نظر بگیرید که جمع می‌شوند و می‌توان راحت‌تر آن‌ها را ذخیره کرد.‌

بودجه خود را در نظر بگیرید

در نهایت این بودجه شما است که تعیین می‌کند چه چیزی بخرید، اما عاقلانه است که بهترین مبلمانی را که می‌توانید تهیه کنید، بخرید، زیرا مبلمان باکیفیت ارزش بیشتری نسبت به محصولات ارزان‌قیمت دارد که ماندگاری ندارند. اگر در حال صرفه‌جویی هستید، چند گزینه وجود دارد تا مطمئن شوید که بهترین کیفیت را در قبال پول خود دریافت می‌کنید.

با نزدیک شدن به پاییز مبلمان فضای بازتان را خریداری کنید. در این زمان به احتمال زیاد تخفیف داده می‌شود.

موادی را در نظر بگیرید که ارزان‌تر هستند اما همچنان بادوام هستند، مانند آلومینیوم یا رزین‌های سنگین، یا به دنبال چوب‌های ارزان‌تر باشید.

بهتر است پیش از خرید همه فروشگاه های حضوری و اینترنتی را دیدن فرمایید تا برای خرید مبلمان باغی و ویلایی، انواع صندلی رستوران و کافی شاپ و ... انتخاب بهتری داشته باشید. باغ کالا یکی از فروشگاه های تخصصی فروش کالای باغ و ویلا است که می توانید محصول مورد نظر خود را با بهترین کیفیت و قیمت پیدا کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها