|
کدخبر: 288452

خرید محصولات ویژه نوروز ۱۴۰۲در بازارباز

امروزه سبک زندگی مردم به خاطر پیشرفت فناوری و علم متفاوت شده است. مردم احساس می‌کنند رفتن به بازارهای شلوغ به دلیل شرایط زندگی‌شان وقت‌گیر و در نتیجه ناراحت‌کننده است. بنابراین خرید و فروش آنلاین یک مزیت محسوب می‌شود. زیرا تا حد زیادی موجب صرفه‌جویی در زمان می‌شود.

خرید-فروش-آنلاین-۱

خرید آنلاین فرآیندی است که در آن مصرف‌کنندگان مستقیماً کالاها، خدمات و غیره را از فروشنده بدون خدمات واسطه از طریق اینترنت خریداری می‌کنند. خریداران می‌توانند از فروشگاه‌های اینترنتی در خانه خود دیدن کنند و بی‌دغدغه و راحت خرید کنند.

فروشگاه‌های آنلاین معمولاً 24 ساعته در دسترس هستند و بسیاری از مصرف‌کنندگان هم در محل کار و هم در خانه به اینترنت دسترسی دارند. بنابراین خرید آنلاین برای آن‌ها بسیار راحت است. یکی از جذاب‌ترین عوامل در مورد خرید آنلاین، به ویژه در فصل تعطیلات، این است که دیگر نیاز به انتظار در صف‌های طولانی یا جستجو از فروشگاه برای یک کالای خاص وجود ندارد. انواع کالاها به صورت آنلاین در دسترس هستند.

خرید-فروش-آنلاین-2

خرید آنلاین امن امروزه به دلایل مختلف به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شود. مطمئناً عوامل بیرونی مانند افزایش قیمت بنزین، مشکل در دسترسی به فروشگاه‌های سنتی و مشکلاتی که اغلب با مراکز خرید و سایر فروشگاه‌های سنتی مرتبط است، وجود دارند که به افزایش علاقه به خرید و فروش آنلاین کمک می‌کند.

مصرف‌کنندگان می‌توانند اطلاعات کاملی در مورد سطحی از کیفیت محصول مورد نظرشان با بررسی نظر کاربران دریافت کنند. اگر کسی بخواهد محصولی بخرد دیگر محدود به پرسیدن از دوستان و خانواده نیست؛ زیرا نظرات بسیاری از محصولات در وب وجود دارد که نظرات کاربران موجود از محصول را ارائه می‌دهد. در این شرایط:

1) هیچ مانع ملی و بین المللی وجود ندارد.

2) در خرید آنلاین، مصرف‌کنندگان در موقعیت تقاضا قرار می‌گیرند و در مقابل تأمین‌کنندگان در موقعیت فرماندهی قرار نخواهند گرفت.

3) فرصت‌های شغلی زیادی در خرید آنلاین به وجود می‌آید.

تعریف ترجیح مصرف‌کننده

ترجیح مصرف کننده به این اشاره دارد که «مشتریان چگونه کالاها را انتخاب می‌کنند و خدمات با در نظر گرفتن عواملی مانند سلیقه، اولویت و انتخاب‌های فردی ارائه می‌شود. از سوی دیگر عواملی مانند درآمد مصرف‌کننده و قیمت کالاها بر محصول یا خدمات ترجیحی مشتریان تأثیر نمی‌گذارد.»

 ترجیح مصرف‌کننده چیست؟

ترجیح مصرف‌کننده برای یک محصول می‌تواند باعث ایجاد یا شکست یک شرکت شود. اگر مصرف‌کنندگان عموماً یک محصول را دوست داشته باشند، ممکن است سال‌ها درباره آن صحبت کنند و میلیون‌ها نسخه به فروش برود.

با این حال، اگر مصرف‌کننده محصولی را دوست نداشته باشد، می‌تواند خیلی سریع شرکت و خدماتش ناپدید شود.

خرید-فروش-آنلاین-3

مشتریان آنلاین

مشتری آنلاین برای انجام معامله باید به اینترنت و روش پرداخت معتبر دسترسی داشته باشد. هر چه بیشتر مفهوم خرید آنلاین درک شود، امن‌تر می‌شود و قرار گرفتن در معرض فناوری آن را افزایش می‌دهد. در عین حال احتمال ایجاد نگرش مطلوب نسبت به کانال‌های خرید جدید نیز افزایش می‌یابد.

بایدها و نبایدها در خرید آنلاین

اگر مردم می‌خواهند خرید و فروش آنلاین امن و هوشمندانه‌ای داشته باشند، از انجام معاملات عالی لذت ببرند و قربانی جرایم سایبری نشوند، باید هنگام خرید از وب‌سایت‌ها چندین باید و نباید را رعایت کنند.

خرید-فروش-آنلاین-4

زمان کافی برای تحقیق در مورد وب سایت باید صرف شود. اگر این اولین خرید مشتری است با فروشنده تماس بگیرید. اکثر فروشندگان معتبر یک شماره تلفن خدمات مشتری رایگان خواهند داشت. اگر سایت فقط یک آدرس ایمیل و بدون شماره تلفن داشت، قبل از خرید هر چیزی از آن‌ها، گفتگویی با یک ایمیل یا پیام فوری با افراد اداره‌کنندۀ سایت انجام دهید.

پرداخت با کارت اعتباری یا یک سرویس پرداخت آنلاین. خدمات پرداخت آنلاین برخی از محافظت‌ها را نیز ارائه می‌دهد. برای درجه حفاظت بیشتر، کارت اعتباری بهترین انتخاب است.

از وب سایتی خرید کنید که دارای رمزگذاری است. رمزگذاری کلیدی برای خریدهای اینترنتی امن است. این یک ویژگی است که به طور خودکار اطلاعات شخصی مشتری را هنگام وارد کردن، کدگذاری می‌کند.

قبل از ثبت سفارش، سیاست‌های وب سایت را بررسی کنید. قبل از سفارش هر چیزی، خط مشی بازگشت وب سایت و سایر شرایط و ضوابط و همچنین سیاست حفظ حریم خصوصی سایت را مطالعه کنید.

از نرم افزارهای امنیتی رایانه‌ای جامع استفاده کنید. قبل از انجام هر کاری با خرید آنلاین، اطمینان حاصل کنید که مشتریان به روز هستند، و نرم ‌افزار امنیتی جامعی مانند هزینه MCA محافظت کامل دارند. این کار خطر ابتلا به ویروس را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و به جلوگیری از سرقت در وب‌سایت‌های خطرناک کمک می‌کند.

صورت‌حساب‌های کارت اعتباری را بررسی کنید، مطمئن شوید که مشتری مبلغ مناسبی را شارژ کرده است، و هیچ چیز اضافی به صورت حسابش اضافه نشده است.

نبایدها:

از هرزنامه‌ها خرید نکنید. اگر مشتری ایمیلی دریافت کند که از او برای خرید چیزی مثل "ساعت‌های رولکس تخفیف‌دار" دعوت می‌کند، دو چیز باید در نظر گرفته شود.

  • هرزنامه
  • کلاهبرداری احتمالی

اکثر ارسال‌کنندگان هرزنامه کارت اعتباری یا اطلاعات مالی را می‌دزدند و از آن به طور متقلبانه استفاده می‌کنند. اگر خرید از هرزنامه‌ها انجام شود، مشتری هرگز آنچه را که سفارش داده است، دریافت نخواهد کرد. بنابراین این یک معامله خطرناک است.

به طور نقدی یا از طریق کارت نقدی پرداخت نکنید. وقتی مشتری با کارت‌های نقدی پرداخت می‌کند، پول مستقیماً از کیف پول مشتری خارج می‌شود و به حساب فروشنده می‌رود. بازگرداندن وجه نقد دشوار خواهد بود. مردم باید اطمینان داشته باشند که وقتی خرید آنلاین انجام می‌دهند، اطلاعات شخصی و مالی‌شان به خطر نمی‌افتد.

از وب سایت‌هایی خرید نکنید که ناشناخته هستند و افراد با آن راحت نیستند.

فراموش نکنید که به محض خرید جدید، آن را بررسی کنید. اگر مشتری مشکلی پیدا کرد، در اسرع وقت به فروشنده اطلاع دهید.

وب سایت بازار باز ارائه‌دهنده طیف وسیعی از اقلام، از وسایل آرایشی و مد و پوشاک گرفته تا ماشین لباسشویی و خودرو است. شما می‌توانید مستقیماً به وب‌سایت ما بیایید و برای نوروز 1402 با یک مقایسه قیمت ساده از بازارباز بازدید و خرید فرمایید.

نویسنده: رپرتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها