|
کدخبر: 287526

درآمد میلیاردی با کاشت نهال گردو اصلاح شده

کاشت-نهال-گردو-۱

درآمد میلیاردی با خرید نهال گردو

در کشور عزیزمان ایران نهال گردو طرفداران بیشماری دارد. به همین دلیل افراد زیادی به دنبال کاشت نهال گردو و کسب درآمد از آن هستند. نکته ای که باید بدانید این است که نهال گردو دارای تنوع بسیار زیادی می باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید هر کدام از نهال ها مخصوص یک اقلیم و یک آب و هوا می باشد. در نتیجه اگر به دنبال خرید نهال گردو هستید حتما به این مورد توجه داشته باشید.

در هنگام خرید نهال گردو حتما باید مواردی را مد نظر قرار دهید تا خدای نکرده دچار زیان نشوید. مواردی مانند: اصالت نهال ها و شناسه دار بودن آنها، ضمانت کامل نهال ها و همچنین معتبر بودن نهالستان و انتخاب رقم درست با توجه به اقلیم و آب و هوای منطقه.

نکته ای که در خصوص نهال گردو باید مدنظر قرار دهید این است که با وجود سودآوری بالای باغ گردو، در صورت کاشت ارقام بی کیفیت زمان و هزینه شما به هدر خواهد رفت که غیر قابل جبران است.

ویژگی های مهم نهال گردو

همانطور که در بالاتر نیز ذکر کردیم در هنگام خرید نهال گردو باید مواردی را بدانید. حال در ادامه بیشتر به این موارد اشاره خواهیم کرد.

امروزه درخت گردو، در بین مردم، درختی اقتصادی معرفی شده است. چرا که این درخت دارای سودآوری بسیار زیادی می باشد. به طوری که درآمد حاصل از آن با هزینه های خرید نهال گردو با کیفیت و سایر هزینه هایی که به دنبال دارد برابری نمی کند. نکته ای که در خصوص نهال گردو باید بدانید این است که این نهال به صورت پیوندی و بذری موجود بوده و همچنین در هنگام خرید نهال به این مورد توجه داشته باشید که نهال گردو بسته به کیفیت آن، ویژگی های مختلفی دارد؛ مانند:

میزان باردهی درخت گردو

زمان باردهی نهال گردو

میران مقاوم بودن نهال ها

میانگین وزن میوه و درصد چربی

عمر اقتصادی درخت

کاشت-نهال-گردو-2

خرید نهال گردو پربار و اصلاح شده

نکات مهم در هنگام خرید نهال گردو

لذا به این مورد توجه داشته باشید که نهالستانی که از آن اقدام به خرید نهال گردو می کنید نهال ها را در چه شرایطی پرورش داده و کیفیت نهال ها در چه سطحی است؛ چرا که نحوه نگهداری از بذر اولیه و کاشت آن و همچنین پیوند زنی صحیح نهال ها امری است بسیار مهم.

نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید این است که عاری بودن تنه نهال از هر گونه حشره نیز بسیار مهم است.

بهتر است نهالی که خریداری می کنید فاقد برگ باشد چرا که اگر یک نهال برگ داشته باشد تمام توان و نیروی نهال صرف رشد برگ ها می شود. در صورتی که بهتر است نهال فاقد برگ باشد تا تمام انرژی خود را صرف ریشه دهی کند.

نهالی را که خریداری می کنید باید در ریشه دارای گستردگی باشد. در نتیجه اگر نهالی را که خریداری کرده اید فاقد گستردگی در ریشه است، این نهال مرغوب و قابل استفاده نیست.

درآمد خرید و کاشت نهال گردو چقدر است؟

همانطور که در بالاتر نیز اشاره کردیم گردو یکی از ارزشمندترین ترین محصولات باغی میباشد که از طرفی هم به دلیل مناسب بودن شرایط آب و هوایی کشورمان برای پرورش این گیاه، می تواند سودآوری بسیار بالایی را برای کشاورزان عزیز به همراه داشته باشد

تولید این محصول بی نظیر سالانه در دنیا بالغ بر 6 میلیون تن می باشد. ایران دارای رتبه برتر در میان کشور های دیگر می باشد. چرا که تولید سالانه این محصول از 220 هزار تن تا 500 هزار تن متغیر می باشد. رتبه دوم و سوم را به ترتیب کشور چین و آمریکا به خود اختصاص داده است.

با توجه به وجود ارقام جدید و اصلاح شده ی گردو که بسیار پربار و زودبازده هستند، مانند  چندلر، فرنور، ژنوتیپ و خوشه ای، به ازای هر درخت بالغ میتوانید انتظار 75 کیلو گردوی خشک را داشته باشید. اکنون اگر 150 درخت بالغ گردو داشته باشیم که در مساحت 1 هکتار کاشته شده، باردهی آنها به بیش از 10 هزار کیلوگرم خواهد رسید.

اکنون که در سال 1401 هستیم هر کیلوگرم گردوی خشک مرغوب در بیش از 120 هزار تومان به فروش میرسد. لذا با یک حساب سرانگشتی ساده میتوان فهمید که سود خالص حاصل از این 150 درخت در کمترین حالت بیش از یک میلیارد تومان خواهد بود.

فراموش نکنید که تمامی اینها در حالتی است که شما در زمان خرید نهال گردو، نهالی از نژاد مرغوب و اصلاح شده و مناسب با منطقه ی خود انتخاب نمایید و به سراغ ارقام سنتی و بی کیفیت نروید. لذا حتما خرید خود را از نهالستانی معتبر انجام دهید که اصالت نهال ها را ضمانت نموده و مشاوره های لازم جهت انتخاب نهال را به شما بدهد.

 

از کجا نسبت به خرید نهال بااصالت و مرغوب اقدام کنیم؟

کاشت-نهال-گردو-3

خرید نهال گردو پربار

نهالستان بزرگ میاندوآب نهال یکی از معتبرترین نهالستان‌های کشور می‌باشد که در زمینه تولید نهال‌های مرغوب و باکیفیت از تجربه‌ی بسیار بالایی برخوردار است. تضمین نهال فروخته شده توسط این نهالستان و کیفیت بالا و اصول پرورشی صحیح سبب شده که باغداران بسیاری با اطمینان به تهیه نهال از این نهالستان بپردازند. از دیگر ویژگی‌های این نهالستان، خرید نهال با قیمت بسیار مناسب و به‌صرفه است و همچنین نهال‌های خریداری شده همگی شناسنامه دار و دارای گواهی سلامت می‌باشند.

شما می‌تواند برای خرید نهال گردو، خرید نهال بادام و سایر نهال‌ها با نهالستان میاندوآب نهال تماس بگیرید و اطمینان داشته باشید که متخصصین این نهالستان از مشاورات پیش از انتخاب و خرید نهال تا راه اندازی کامل باغ در کنار شما خواهند بود.

شماره تلفن: 09145530336 (مهندس دانیال رجبی)

همچنین می‌توانید با جستجوی عبارت "میاندوآب نهال" در گوگل یا مراجعه به وب‌سایت نهالستان میاندوآب نهال به آدرس www.m2bnahal.ir بررسی و مشخصات انواع نهال را مشاهده کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها