|
کدخبر: 283281

درخت گردویی با بیش از ۳۰۰ کیلو باردهی همه را شگفت زده کرد!

سبک زندگی درخت گردویی با بیش از ۳۰۰ کیلو باردهی همه را شگفت زده کرد!

شاید با خواندن عنوان این مقاله، شما نیز کنجکاو شده باشد که در میان انواع نهال گردویی که در ایران کشت می‌شوند، کدام نهال گردو باردهی 300 کیلویی دارد. از این رو قصد داریم تا در این محتوا به کمک مهندس داریوش حسین زاده مدیریت نهالستان آریا نهال شما را با یکی از پربارترین و پرفروش‌ترین نهال‌های گردو آشنا کنیم و در انتها شماره تماس جهت خرید نهال گردوی پربار را با شما به اشتراک بگذاریم پس همراه ما باشید.

پربارترین نهال گردوی پیوندی در ایران، نهال گردو چندلر پیوندی

درخت گردو چندلر پیوندی جزء درختان دیر گلی است که مقاومت بسیار زیادی در برابر سرما و یخ‌زدگی از خود نشان می‌دهد. این نهال گردو، بومی کشور آمریکاست و به واسطه‌ی آزمایش‌های ژنتیکی روی آن اتفاق افتاده است، به درخت گردویی پربار تبدیل شده است.

هر درخت بالغ چندلر، تقریبا 50 تا 70 کیلو گردوی خشک و 250 الی 300 کیلو گردوی سبز تولید می‌کند و در ارتفاعات 1000 تا 1500 متری بازدهی بیشتری دارد. اگر چه طول عمر درخت گردوی چندلر 100 سال است اما به علت کیفیت بالای چوب این درخت، می‌توانید پس از گذشت 50 سال، از فروش چوب آن نیز بهره‌ی اقتصادی ببرید.

یکی دیگر از ویژگی‌های این نهال گردوی پیوندی، احتیاج آن به نهال برای گرده افشانی و باروری است. به همین علت شما می‌توانید به ازای هر 5 تا 10 نهال گردوی ماده، یک رقم گردوی نر در نظر بگیرید.

 همچنین با استفاده از گرده‌افشان‌های مناسب، گرده‌افشانی را تقویت نمایید. اگرچه قیمت نهال چندلر نسبت به سایر نهال‌های گردو بیشتر است اما محصول آن خواص فراوانی بر روی درمان روماتیسم، بهبود وضعیت جسمانی، تقویت حافظه و ... دارد که سبب توجیه اقتصادی آن می‌شود.

 مغز گردوی چندلر، درشت و پر مغز است و پوست کاغذی دارد.

نهال-گردو-2

شرایط ایده‌آل جهت کاشت و پرورش نهال گردو چندلر پیوندی

همانند هر نهال گردوی دیگری، ایجاد شرایط ایده‌آل برای کاشت و پرورش نهال گردو چندلر می‌تواند در میزان باردهی آن تاثیرگذار باشد.

درخت گردوی چندلر علاقه‌ی فراوانی به آب و هوای معتدل، مرطوب یا سرد دارد. اما دمای محیط نباید به 21- درجه‌ی سانتیگراد برسد. زیرا که سرمای بیش از حد، سبب آسیب دیدن نهال‌ ها خواهد شد.

ریشه‌های درخت چندلر برای گستردگی بیشتر به خاک‌های قابل نفوذ، سبک و آهکی احتیاج دارند. اگر می‌خواهید این درخت پیوندی بیشتر به ثمر بنشیند، حتما از گرده‌افشان استفاده نمایید.

بهترین زمان برای کاشت نهال گردو چندلر پیوندی در مناطق معتدل، فصل پاییز و در مناطق سردسیر، در اسفند ماه است. آبیاری مناسب، سم‌پاشیِ به موقع و همچنین کوددهی کارآمد، می‌تواند در میزان باردهی درختان شما موثر واقع شوند.

برای رشد بهتر و گرده‌افشانی موثرتر، بهتر است که نهال‌ها را در فواصل کاشت 7*7 و در عمق 70 تا 100 سانتی‌متر بکارید. با توجه به آب و هوای منطقه‌ای که نهال‌ کاشته می‌شوند، نهال‌ها به روش غرقابی در حدود هر 5 روز به طور منظم، می‌بایست آبیاری شوند. توجه داشته باشید که به علت گزومورفی بالای این درخت، به هیچ عنوان آن را تحت شرایط دیم قرار ندهید.

از بیماری‌های رایج برای نهال‌ گردو چندلر می‌توان به:

  1. بلایت گردو،
  2. کال گیاهی،
  3. شانکر باکتریایی
  4. و  پوشیدگی طوقه درخت به واسطه‌ آفت‌ها(کرم خراط و کرم سیب) اشاره کرد.

به همین علت برای جلوگیری از بیمار شدن نهال‌ها بهتر است علاوه بر زهکشی و کوددهی صحیح، تمام مراحل کاشت را به صورت بهداشتی انجام دهید. از جمله کودهای مناسب برای چندلر می‌توان به کودهای حیوانی(گوسفندی، مرغی و …) و کودهای شیمیایی اشاره کرد.

نهال-گردو-3

گلدهی و برداشت محصولات  درخت گردو چندلر

همانگونه که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شد، نهال گردو چندلر دارای ارتفاع زیادی نیست. اما نکته‌ی مهم اینجاست که به علت تراکم زیاد شاخ و برگ، امکان رسیدن نور به تمام بخش‌های گیاه وجود ندارد. بنابراین برای افزایش سلامت و کارایی گیاه، می‌بایست شاخه‌های اضافی را هرس نمایید.

 اگر به نکاتی که تا این بخش بیان کردیم با دقت عمل نمایید، نهال ‌های گردوی شما در همان سال اول کاشت به بار خواهند نشست. اما عجله نکنید! 7 تا 10 سال طول می‌کشد تا درختان گردوی شما به سن بلوغ برسند و با محصول خود، شما را متحیر کنند.

خریداری نهال گردو از مرکز معتبر آریا نهال

نکته‌ی مهمی دیگری که می‌بایست توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید، تهیه‌ی نهال‌ها و مواد مورد نیاز کاشت از نهالستان‌های معتبر است.

شما عزیزان می‌توانید با تکیه بر اعتبار و تجربه‌ی نهالستان آریا نهال در زمینه تولید نهال گردوی با کیفیت، محصول فراوانی را از نهال‌های خود برداشت نمایید.

 فرصت را از دست ندهید و با استفاده از شماره تماس‌های موجود در این وب سایت، علاوه بر خریدی مطمئن، از مشاوره‌ای بی‌نظیر در امر کاشت و برداشت محصولات خود نیز بهره‌مند شوید.

ارسال به تمامی نقاط کشور تنها در 48 ساعت صورت می پذیرد. کافیست همین حالا در مرورگر خود واژه ی (نهالستان اریا نهال) را جستوجو و وارد وب سایت اریا نهال شده و از خدمات این مجموعه بهره مند گردید و یا همین حالا با شماره تماس های قرار داده شده در زیر تماس برقرار نمایید.

منبع وب سایت: https://ariyanahal.ir

شماره تماس تیم فروش: (09143336024 _ 09143336029 )

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها