|
کدخبر: 277060

با ویژگی‌های یک فرش خوب آشنا شوید!

امروزه به‌خاطر بالا بودن قیمت فرش دستبافت، خرید فرش ماشینی بسیار رواج یافته است. فرش ماشینی لطافتی دلنشین دارد و طرح‌ها و تنوع بالای آن در کنار کیفیت باعث شده تا به یک انتخاب عالی برای خانواده‌ها تبدیل شود. اما باید بدانید که انواع گوناگونی دارد و شما باید به سراغ بهترین نوع آن بروید.

فرش، عنصر اصلی چیدمان هر خانه‌ای است. فرقی نمی‌کند دکوراسیون شما به سبک کلاسیک باشد یا مدرن و... درهرصورت حضور این پوشش برای کف سالن از الزامات خواهد بود. ایران جز برترین کشور‌های عرضه‌کننده فرش‌های دستبافت است؛ اما امروزه به‌خاطر بالا بودن قیمت فرش دستبافت، خرید فرش ماشینی بسیار رواج یافته است. فرش ماشینی لطافتی دلنشین دارد و طرح‌ها و تنوع بالای آن در کنار کیفیت باعث شده تا به یک انتخاب عالی برای خانواده‌ها تبدیل شود. اما باید بدانید که انواع گوناگونی دارد و شما باید به سراغ بهترین نوع آن بروید.

فرش-ایرانی-۱

خصوصیات یک فرش ماشینی خوب

یک فرش مدرن و امروزی که در کنار جذابیت بصری، کیفیت درجه یکی هم داشته باشد خواسته هر فردی است. به این منظور به سراغ فرشی بروید که از نخ‌های اکریلیک برای بافت آن استفاده شده است. نخ اکریلیک، بهترین نخ برای بافت فرش‌های ماشینی است که پرز دهی ندارند. همچنین بدون حساسیت بوده و آرامش و راحتی شما را فراهم می‌کند. از دیگر ویژگی‌های یک قالی خوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- تراکم بالا داشته باشد.

فرش‌ها در تراکم‌های مختلف در بازار موجود هستند. هرچه این تراکم بیشتر باشد بافت بهتری داشته و گزینه ایده‌آل‌تری برای خرید به‌حساب می‌آید. البته باید بدانید که با افزایش تراکم قیمت فرش مدرن هم بیشتر می‌شود.

2- سر نخورد.

فرش مدرن زمانی سر نمی‌خورد که ضخیم باشد. از طرفی هرچه ضخامت آن بیشتر باشد، طول عمر و دوام بیشتری هم خواهد داشت.

3- زیبا و چشم‌نواز باشد.

در زمان خرید فرش مدرن ظاهر هم از اهمیت بالایی برخوردار است. شما باید فرشی را انتخاب کنید که طرح چشم‌نواز و متناسب با سبک چیدمان شما داشته باشد. شفاف بوده و رنگ‌های آن به‌وضوح قابل تشخیص باشند.

نکات مهم در خرید فرش مدرن

فرش-ایرانی-2

چشم‌بسته نمی‌توان فرش مدرن را خریداری کرد. باید به موارد مختلفی توجه کنید که از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

ابعاد فرش

قاعدتاً برای محیط‌های کوچک نیازمند فرش کوچک و برعکس برای فضا‌های بزرگ نیازمند سایز بزرگ خواهید بود.

طرح و رنگ

اگر می‌خواهید سالن شما دلباز باشد، رنگ‌های شاد و روشن انتخاب کنید. رنگ‌های تیره برای محیط‌های بزرگ مناسب هستند.

قیمت فرش

قیمت فرش از فاکتور‌های مهم در زمان خرید و انتخاب است. شما باید قالی متناسب با بودجه خود خریداری کنید. بهتر است به‌صورت ست دوتایی بخرید تا ظاهری یکدست به چیدمان خود ببخشید. البته درصورتی‌که فضایی با متراژ بالا در اختیار دارید می‌توانید دو ست یا حتی بیشتر خریداری کنید.

سخن آخر

از فرش کاشان گرفته تا فرش آذربایجان و... همگی قیمت‌های مختص خود را دارند. این قیمت‌ها باتوجه‌به شانه، تراکم، ابعاد، طرح و رنگ فرش با یکدیگر متفاوت خواهد بود. اما خبر خوب این است که شما می‌توانید قالی موردنیاز خود را در طرح و رنگ‌های متنوع از فروشگاه اینترنتی امیرکبیر تهیه کنید. خرید آنلاین قالی و فرش‌های ماشینی با حذف واسطه باعث کم‌شدن هزینه‌های شما خواهد شد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها