|
کدخبر: 271836

اختصاصی گسترش نیوز؛

هفته دیپلماسی اقتصادی با نمایشگاه فرش دستباف

بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف ایران بعد از دو سال وقفه بخاطر کرونا، از ۳۱ مرداد تا ششم شهریور در نمایشگاه بین‌المللی از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ شب برگزار خواهد شد.

صنعت هفته دیپلماسی اقتصادی با نمایشگاه فرش دستباف

بیست و نهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف تهران با حضور تعاونی ها و تشکلهای تولید و تجارت فرش دستباف ایرانی، انجمن های علمی و تخصصی، برخی استارت آپ ها و صنایع خلاق فعال در زنجیره فرش دستباف روز سی و یکم مرداد  مصادف با دوشنبه ۳۱ مردادماه افتتاح و همه روزه از ساعت ۱۰ صبح لغایت ۲۰ شب پذیرای عموم دست اندرکاران و فعالان این حوزه، خریداران تجاری، مصرف کنندگان خانگی و کلیهء علاقمندان به فرهنگ و هنر اصیل ایرانی خواهد بود.

برگزاری این نمایشگاه که در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا با تاخیر دو ساله روبرو شد، اکنون با همکاری و درخواست بخش خصوصی در زمان همیشگی و برگزار می شود.

فرحناز-رافع

نمایشگاه فرش دستباف بزرگ ترین و مهم ترین رویداد دوست داران این هنر اصیل ایرانی ست که به عنوان یک پل ارتباطى قوی بین بازرگانان، کارشناسان، صنعتگران و محققین داخل و خارج کشور به حساب می آید.

میهمانان خارجی در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت و ۵۹۰ غرفه تجاری در ۱۱ سالن فعالیت تجاری می‌کنند که با فعالیت غیر تجاری‌ها بیش از ۶۰۰ غرفه تجاری و دانش بنیان وتشکل ها در ۴۰ هزار متر ویازده سالن فعالیت دارند.

فضای سالن‌های نمایشگاه ۴۰ هزار متر است که ۳۳ هزار متر به۵۹۰  غرفه‌ ی تجاری اختصاص داده شده و که با فعالیت غیر تجاری‌ها به بیش از ۶۰۰ غرفه (شرکت‌های دانش بنیان، صنایع خلاق و دانش آموختگان این رشته و دیجیتال مارکتینگ) می رسد،

هم زمان با برگزاری و در حاشیه ی این رویداد طرح های ویژه ای جهت تحریک تقاضای داخلی و فروش فرش دستباف به کارکنان بخش دولتی و متقاضیان خانگی، برگزاری نشست های علمی و تخصصی، ورکشاپ های آموزشی ، جلسات B2B , دعوت و بازدید سفرای کشورهای خارجی مقیم ایران و ... به اجرا درخواهد آمد.

بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف تهران، به عنوان ویترین لوکس و تبلیغاتی، زیباترین فرش های دستباف را در معرض دید علاقه مندان داخلی و خارجی می دهد. فضای سالن‌های نمایشگاه ۴۰ هزار متر است که ۳۳ هزار متر به غرفه‌های تجاری اختصاص داده شده و در کنار غرفه ها، شرکت‌های دانش بنیان، صنایع خلاق و دانش آموختگان این رشته و دیجیتال مارکتینگ در فرش دستباف فعال می‌شوند.

رویدادهای هفته دیپلماسی اقتصادی فرش دستباف:

دوشنبه ۳۱ مرداد روز - تولید، اشتغال آفرین، دانش بنیان :

- نشست هم اندیشی  با تولیدکنندگان جهت رفع موانع قانونی تامین مواد اولیه و تسهیل گری گمرکی و تجاری

و آیین آغازین رونمایی از علامت تاییدیه

سه شنبه ۱ شهریور - روز کسب و کارهای نوین و صنایع خلاق :

روش های کنترل کیفیت فرش دستباف و کارگاه مهارتی بازاریابی دیجیتال

چهار شنبه ۲ شهریور - روز دانش آموختگان :

نشست هم اندیشی با دانش آموختگان، چالش های نوآوری، رونمایی از کتاب قوانین و خلاقیت در فرش دستباف معرفی محصولات و خدمات برتر تجاری و خدماتی دانشگاهی و دانش بنیان

پنج شنبه ۳ شهریور - روز توسعه صادرات فرش دستباف :

رونمایی از اکوسیستم دیجیتال فرش دستباف، شناسنامه فرش دستباف، جلسات با کسب و کارهای بزرگ (B2B) و متوسط، برگزاری رویداد تداکس برای فرش دستباف

جمعه ۴ شهریور – روز فرهنگ و هنر اصیل ایرانی :

رونمایی از دبیرخانه دومین  همایش مشاهیر فرش - بررسی فرش های  دستباف موزه ای  جهان

شنبه ۵شهریور - روز اشتغال خانگی اقتصاد درون زا :

جلسات هم اندیشی برای تامین اعتبار اشتغال زنان خانه دار

یک شنبه ۶ شهریور - روز تار و پود مهربانی :

معرفی برترین غرفه دار - مهارت ارزیابی فرش دستباف هنگام خرید - نشست هم اندیشی  با تشکل ها و اتحادیه های سراسری

نویسنده: فرحناز رافع

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها