|
کدخبر: 272534

بهترین فرش ماشینی مشهد کدام است؟

با توجه به کیفیت و محبوبیت برندهای فرش ماشینی مشهد، یکی از سوالاتی که برای بسیاری از خریداران مطرح می شود این است که کدام یک از آن ها بهتر هستند. در این نوشته سعی کرده ایم به این سوال پاسخ دهیم، با ما همره باشید.

با توجه به کیفیت و محبوبیت برندهای فرش ماشینی مشهد، یکی از سوالاتی که برای بسیاری از خریداران مطرح می شود این است که کدام یک از آن ها بهتر هستند. در این نوشته سعی کرده ایم به این سوال پاسخ دهیم پس با ما همره باشید.

مهمترین نکته ای که در مورد فرش های ماشینی مشهد باید بدانید این است که در حال حاضر فقط پنج شرکت تولید کننده فرش ماشینی در مشهد وجود دارد و بسیاری از اسامی برندهایی که در بازار با نام فرش مشهد عرضه می شود در واقع محصول تولیدی های فرش کاشان است. به طور کلی در هر بازاری تعدادی تولید کننده پیشرو و تعدادی تولید کننده پیرو وجود دارد. تولید کنندگان پیرو تولید کنندگانی هستند که به پیروی و تقلید از تولید کننده پیشرو می‌پردازند و محصولاتی مشابه که در اغلب موارد از سطح کیفیت پایین‌تری برخوردارند تولید می‌کنند. این تقلید حتی در نام گذاری محصولات نیز به چشم می‌خورد. در بازار فرش امروز ایران نیز این پدیده به خوبی قابل مشاهده است یعنی اگر نام برندهای شناخته شده و با کیفیت را بررسی کنید متوجه خواهید شد چندین تولید کننده دیگر با اسمی شبیه به اسم تولید کننده پیشرو مشغول فعالیت هستند. به عنوان مثال فرش نگین مشهد یک نام شناخته شده در صنعت فرش ماشینی ایران است اما جالب است بدانید با بررسی این نام تجاری، با نام‌های مشابه فراوانی مواجه خواهید شد که برخی از آن‌ها عبارتند از: فرش نگین دستبافگونه مشهد، فرش نگین تابان، فرش نگین ابریشم، فرش نگین مشهد هلال، فرش نگین اکسیر و .... که تمام آن ها در کاشان تولید می شوند. بر همین اساس برای آشنایی بیشتر شما، در ادامه به معرفی مختصر پنج شرکت اصلی فرش مشهد می پردازیم:

فرش نگین مشهد

شرکت فرش نگین مشهد یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین تولید کنندگان فرش ماشینی در ایران است که تولیدات آن در حال حاضر فرش‌های با کیفیت 700 شانه تراکم 2500، 1000 شانه تراکم 300 و 1200 شانه تراکم 3600 را شامل می‌شود. در آینده نزدیک فرش های 1500 شانه نیز به سبد محصولات این شرکت افروده خواهد شد. شرکت فرش نگین در سال 1371 تاسیس و به بهره برداری رسیده است. این شرکت بر اساس خط مشی کیفی خود به منظور اطمینان و اعتمادمشتری و تحقق شعار "فرش نگین، نگین فرش های ماشینی" مرغوبیت و تنوع در طراحی محصول را سر لوحه کاری خود قرار داده، مواد اولیه مصرفی را با کیفیت مطلوب از بهترین شرکت‌های داخلی و خارجی بویژه شرکت درالون آلمان تهیه می‌کند. شرکت فرش نگین هم‌اکنون با بکارگیری مدرن‌ترین ماشین آلات روز به تولید محصولات خود می‌پردازد.

فرش مشهد

شرکت فرش مشهد یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان فرش ماشینی  در کشور است که توانسته در طول فعالیت خود بهترین فرش های ماشینی با بالاترین کیفیت را به ایرانیان عزیز عرضه کند. این شرکت در سال ۱۳۵۶ در مشهد، آغاز به کار کرده و توانسته است با استفاده از الیاف مرغوب شرکت درالون آلمان، بهترین و مرغوب‌ترین رنگ‌ها و مواد شیمیایی کارخانجات ممتاز اروپا، بهترین کیفیت فرش ماشینی در ایران را ارائه نماید. حضور فرش مشهد در بازارهای داخلی و جهانی در طی سالهای گذشته تداوم داشته است. از نظر ما خوش نامی و محبوبیت این برند بدلیل مشتری مداری و رعایت استانداردهای بالای کیفیت و نیز نوآوری در طراحی و رنگ آمیزی می باشد. استفاده از تکنولوژی روز دنیا در تولید فرش ماشینی نیز تاییدی بر اهمیت تولید محصول با کیفیت در این شرکت می‌باشد.

فرش زمرد مشهد

شرکت فرش زمرد مشهد در سال 1376 شروع به تولید فرش ماشینی نموده و در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین کارخانجات فرش ماشینی کشور محسوب می شود. این شرکت الیاف آکریلیک خود را از بهترین تولید کنندگان جهان یعنی درالون آلمان (بایر) که نامی آشنا برای تمام هموطنان گرامی است تأمین می نماید. نخ خاب عمده‌ترین و مهم‌ترین جزء از فرش ماشینی است که در واحد رنگرزی الیاف اکریلیک فرش زمرد با بهترین و مرغوب‌ترین رنگ‌های اروپائی با بیش از 50 نوع شید رنگ مختلف تحت عملیات رنگرزی قرار می‌گیرد. رنگ‌های مورد استفاده در فرش زمرد مشهد از نظر کیفی رنگ‌هایی است که بالاترین ثبات شستشویی و نوری و سایشی را درحد استانداردهای بین المللی ایجاد کرده. این ثباتها یکی از مهم‌ترین عوامل کیفی رنگ در صنعت فرش ماشینی می‌باشد که مصرف کنندگان عزیز باید به این مهم توجه داشته باشند.

فرش آرا مشهد

فرش آرا یکی از تولید گنندگان شناخته شده در صنعت فرش ماشینی ایران به شمار می­رود که محصولاتی با بالاترین کیفیت و با قیمتی مناسب را روانه بازارهای داخلی و خارجی می­نماید. شرکت فرش آرا مشهد در سال 1370 تاسیس گردید و با استفاده از مجرب­ترین و بهترین متخصصین و پیشرفته ترین دستگاه­های تولید ساخت کشور آلمان و بلژیک و نظارت کامل بر مراحل تولید فرش ماشینی، قدمی منحصر به فرد در زمینه نساجی و فرش ماشینی برداشت.

فرش پرشین مشهد

گروه صنعتی موکت نگین و فرش پرشین مشهد همواره یکی از برترین تولید کنندگان و صادرکنندگان فرش ، موکت ، نخ های BCF ، هیت ست ، فریز و الیاف پروپیلن در کشور می باشد. مدیران این سیستم همواره سعی داشته اند تا به کمک تکنولوژی روز دنیا و البته نیروها و متخصصین زبده و کارآمد و همت و تلاش کارگران سخت کوش این گروه بهترین و جدیدترین محصولات را که قابل رقابت با محصولات اروپائی است ، تولید و در بازارهای هدف عرضه نمایند.

اگر در بازار به دنبال این برندها هستید حتما به اصل بودن آن ها دقت کافی داشته باشید. اگرچه این برندها از لحاظ میزان شهرت با یکدیگر متفاوت هسستند اما از لحاظ کیفیت در حال حاضر کارشناسان معتقدند محصولات هر پنج برند مذکور (به شرط اصل بودن) از کیفیت بالایی برخوردارند و مشتریان می توانند بر اساس سلیقه، به انتخاب نقشه مورد علاقه خود از بین آن ها پرداخته و از لحاظ کیفیت آسوده خاطر باشند. علاقه مندان به مشاهده محصولات این برندها و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن ها می توانند به پایگاه اینترنتی ایفرش مراجعه کنند. محصولات این تولیدکنندگان فرش ماشینی در حال حاضر در وبسایت ایفرش با تضمین اصالت و بهترین قیمت عرضه می شود.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر