|
کدخبر: 272351

نکاتی درمورد ژل خنک کننده دستگاه لیزر مو

در فرآیند لیزر موهای زائد ، اگر به روش رولی باشد ، بدین معنا که سری هندپیس با پوست برخورد کند ، نیاز است تا از ماده ای برای خنک شدن و روان کنندگی دستگاه استفاده شود. به این منظور در هنگام انجام عمل لیزر مو اپراتور دستگاه ناحیه مورد درمان را به نوعی ژل که به آن ژل خنک کننده میگویند ، آغشته میکند. این ژل باعث خنک شدن دستگاه و ناحیه ای که با آن در تماس است شده که خود باعث کاهش درد مراجعه کننده میگردد. در این مطلب قصد داریم تمامی نکات مربوط به ژل خنک کننده دستگاه لیزر را بررسی کنیم.

لیزرمو

کاربرد ژل لیزر موهای زائد

از چندین دهه پیش زمانی که لیزر موهای زائد برای اولین بار وارد بازار شد استفاده از یخ یا ژل های خنک کننده بسیار متداول شد. در عمل، از این ژل ها برای بی حس کردن ناحیه ای که قرار است لیزر شود؛ استفاده می‌شود تا تورم بعد از لیزر موهای زائد را کاهش دهد. معمولا استفاده از ژل مخصوص لیزر در دستگاه های مجهز به خنک کننده تماسی در نواحی مانند گردن یا گونه توصیه می شود تا درد و ناراحتی بیمار حین لیزر موهای زائد کاهش یابد. معمولاً ژل مخصوص لیزر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل از شروع درمان روی ناحیه مورد نظر مالیده می شود و دمای سطح پوست تا حدود ۱۲ درجه سانتی گراد بعد از ۱۰ ثانیه که ژل مالیده شد؛ پایین می آید. بهتر است ژل به صورت دستی روی ناحیه مورد نظر مالیده شود. 

چرا در لیزر از ژل استفاده می‌شود؟

اغلب دستگاه‌های لیزر برای حذف موهای زائد نیاز به استفاده از ژل دارند. برخی از دستگاه‌های لیزر با توجه به نوع آن‌ها از ژل استفاده می‌کنند. معمولاً در این نوع دستگاه‌‎های لیزر برای کاستن میزان درد از ژل‌های خنک کننده استفاده می‌کنند تا مانع سوختگی، التهاب و تورم‌های احتمالی شوند. برای بهتر حرکت کردن هندپیس دستگاه روی بدن از ژل استفاده می‌شود. در این صورت به‌درستی و بدون هیچ‌گونه خطا دستگاه لیزر اقدام به ازبین‌بردن موهای زائد می‌کند. از دیگر مزایای ژل می‌توان به خنک شدن سطح پوست و احساس نکردن گرمای دستگاه اشاره کرد.

معایب لیزر با ژل

از بین روش های خنک کننده، لیزر با ژل بیشترین درد و ناراحتی را به علت استفاده از روش خنک کننده بسیار سطحی به دنبال خواهد داشت. قبل از لیزر موهای زائد، معمولاً پد ژل هیدروکلوئید یکبار مصرف و استرلیزه شده که از قبل در یخچال گذاشته شده؛ روی ناحیه ای که قرار است لیزر شود قرار می گیرد. ژل پد تا ۸ درجه سانتی گراد دمای ناحیه مورد نظر را کاهش می دهد و زمانی که روی پوست قرار می گیرد تا ۱۵ ثانیه دمای بدن را به زیر ۲۵ درجه سانتیگراد می رساند اما متاسفانه این دما برای جلوگیری از احساس سوزش حین لیزر موهای زائد یا تورم بعد از آن کافی نیست. به همین علت ژل مخصوص لیزر موهای زائد کاربرد چندانی ندارد و با پیشرفت تکنولوژی از روش‌های خنک کننده غیر تماسی مانند اسپری کریوژن استفاده می‌شود که دمای پوست را به صفر درجه سانتی‌گراد می رساند که می‌تواند منجر به انقباض رگهای خونی زیر پوست شود و در نتیجه جذب انرژی توسط هموگلوبین (haemoglobin) به حداقل می‌رسد و التهاب بعد از لیزر را کاهش می دهد.

از دیگر معایب لیزر با ژل می توان به محدود بودن ناحیه ای که خنک شده تا اندازه‌ای که ژل پد روی آن قرار گرفته؛ اشاره کرد. به همین علت لیزر با ژل برای نواحی وسیع مانند کمر یا پا ها مورد استفاده قرار نمی گیرد چون اثربخشی چندانی ندارد و درد و ناراحتی بیمار را چندان کاهش نمی دهد و اعمال آن روی پوست بخصوص برای اپراتور لیزر زمان بر است.

از طرف دیگر وجود ژل موجب منحرف شدن اشعه لیزر و عدم تمرکز آن روی فولیکول مو می شود که در نتیجه بازدهی درمان را کاهش خواهد داد. از دستگاه هایی که نیاز به ژل مخصوص لیزر موهای زائد دارند مانند لیزر دیود این روزها کمتر استفاده می شود و دستگاه هایی که از سیستم خنک کننده غیر تماسی استفاده می‌کنند مانند لیزر کندلا الکساندرایت طرفداران بیشتری پیدا کرده است.

مزایا استفاده از ژل خنک کننده بعد از لیزر

•          کاهش حساسیت پوست 

•          کاهش تورم و التهاب پوست 

•          کاهش درد و ناراحتی بیمار 

•          عدم نیاز به شستشو بعد از استفاده 

•          خنک کردن پوست و کاهش قرمزی

 

بهترین ژل خنک کننده بعد از لیزر موهای زائد چیست؟

یکی از روش های مراقبت از پوست بعد از لیزر موهای زائد استفاده از ژلهای خنک کننده است. بهترین ژل خنک کننده بعد از لیزر موهای زائد، ژل آلوورا یا ژل هایی بر پایه آلوورا است که توسط شرکت‌های دارویی مختلف تولید شده و در داروخانه ها موجود است. هرچقدر پوست شما بعد از لیزر سالم تر باقی بماند؛ نتیجه و بازدهی لیزر موهای زائد بهتر خواهد بود و به همین علت متخصص لیزر معمولاً استفاده از ژلهای خنک کننده و ترمیمی را بین جلسات لیزر و بعد از هر جلسه درمانی توصیه می‌کند تا به ترمیم و خنک سازی پوست کمک کرده و رسیدن به نتایج بهینه را به حداکثر برساند.

یکی از ژل هایی که این روزها توسط متخصصین لیزر توصیه می شود؛ ژل خنک کننده اسموت اسمارت (SmoothSmart) است که برای خنک نگه داشتن پوست و کاهش درد و سوزش بیمار بعد از لیزر موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد. در این ژل از گیاهان مختلفی استفاده شده که خواص ضد التهابی دارند و می توانند حساسیت پوست را بعد از لیزر مو تا حد قابل توجهی کاهش دهند.

لیزر

سخن پایانی

علاوه بر قطعاتی که در دستگاه لیزر مصرفی هستند ، ژل خنک کننده نیز به عنوان یک ماده مصرفی در کلینیک های زیبایی استفاده میشود و ایجاد هزینه میکند. دستگاه های لیزری وجود دارند که نیاز به ژل نداشته باشند اما قیمت آن ها بسیار بالا است. بنابراین در خرید دستگاه لیزر مو باید به این نکته توجه کنید که دستگاهی را انتخاب کنید که خنک کننده قوی داشته باشد تا بدین ترتیب مصرف ژل خنک کننده کاهش یابد. سری دستگاه لیزر تیتانیوم دارای خنک کننده های فوق قوی میباشد که از نظر اقتصادی به صرفه تر است. شرکت نویان طب مانلی ، به عنوان یک شرکت باسابقه در فروش انواع دستگاه لیزر مو ، خرید دستگاه لیزر تیتانیوم را به شما پیشنهاد میکند. جهت دریات اطلاع از قیمت و مشخصات دستگاه به وبسایت نویان لیزر مراجعه کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر