|
کدخبر: 267993

قیمت شستن فرش ۱۲ متری + نحوه محاسبه

هرچند در سال‌های گذشته افراد کمتری از خدمات شرکت‌های قالیشویی برای شستن فرش‌ها، مبلمان، موکت و... استفاده می‌کردند اما مشغله‌های کاری زیاد، محدودیت فضا، کمبود منابع آب و هزینه‌بر بودن روش‌های سنتی شستشوی فرش‌ها باعث شده است که امروزه افراد از خدمات این شرکت‌ها استفاده بیشتری بکنند. با توجه به آنکه قالیشویی یک کسب‌وکار سودآور و پربازده است شرکت‌های متعددی در این زمینه فعالیت داشته و به مشتریان خود خدمات‌رسانی می‌کنند اما قیمت خدمات این شرکت‌ها می‌تواند مهم‌ترین دغدغه و چالش افراد برای انتخاب آنها باشد.

قالیشویی

خوشبختانه هرساله اتحادیه قالیشویان قیمت‌های مشخصی برای خدمات مختلف مصوب می‌کند و تمامی شرکت‌های قالیشویی موظف هستند بر اساس این قیمت‌ها خدمات‌رسانی نمایند. در ادامه مطلب به بررسی قیمت شستن فرش ۱۲ متری و نحوه محاسبه آن پرداخته خواهد شد.

قیمت شستن فرش ۱۲ متری

همان‌طور که گفته شد اتحادیه قالیشویان برای کنترل دقیق‌تر و همچنین توجه به رضایت مشتریان هر ساله نرخ مصوبی برای شستن انواع فرش، موکت، مبلمان و... تعین می‌کند. این قیمت‌ها می‌توانند متأثر از شرایط اقتصادی جامعه و همچنین نرخ مواد شوینده، هزینه‌های حمل‌ونقل، نرخ تجهیزات، نرخ تورم و... باشند. تمامی شرکت‌های قالیشویی در سراسر کشور موظف هستند در قبال خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌کنند بر اساس نرخ مصوب اتحادیه هزینه دریافت کنند.

به صوت کلی نرخ مصوبی که اتحادیه قالیشویان برای شرکت‌های قالیشویی تهران در سال ۱۴۰۱ به تصویب رسانده به شرح جدول تنظیمی زیر خواهد بود که در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

به صوت کلی نرخ مصوبی که اتحادیه قالیشویان برای شرکت‌های قالیشویی تهران در سال ۱۴۰۱ به تصویب رسانده به شرح جدول تنظیمی زیر خواهد بود که در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

 

ردیف

نوع خدمات

قیمت خدمات

نرخ معمولی

نرخ مصوب درجه‌یک

۱

شستشوی انواع موکت‌ها (هر یک مترمربع)

۴۱۰۰ تومان

۶۲۰۰ تومان

۲

شستشوی موکت پرزدار و گل برجسته (هر مترمربع)

۶۶۰۰ تومان

۸۶۰۰ تومان

۳

شستشوی انواع فرش ماشینی معمولی (هر مترمربع)

۱۰۶۰۰ تومان

۱۶۵۰۰ تومان

۴

شستشوی انواع فرش ماشینی مدرن و گل‌ابریشم (هر مترمربع)

۲۲۵۰۰ تومان

۵

شستشوی انواع فرش دستباف معمولی (هر مترمربع)

۱۵۲۰۰ تومان

۲۸۳۰۰ تومان

۶

شستشوی انواع فرش دستباف اعلا (هر مترمربع)

۱۹۰۰۰ تومان

۳۹۶۰۰ تومان

۷

شستشوی انواع فرش گل‌ابریشم (هر مترمربع)

۷۴۶۰۰ تومان

۸

کرایه رفت‌وبرگشت در سراسر تهران برای هرچند تخته فرش

۳۵۰۰۰ تومان

۹

دستمزد شستن فرش‌های کهنه و عتیقه و تمام ابریشم تبریز و اصفهان صادراتی و خدماتی همچون رنگ‌برداری، لکه‌برداری و سایر عملیات تعمیر و ترمیم فرش و موکت

بر اساس توافق طرفین قرارداد

۱۰

هزینه بسته‌بندی و کاور هر مترمربع در صورت درخواست مشتریان

۳۵۰۰ تومان

۱۱

هزینه ایاب و ذهاب تا سقف ۴۰ مترمربع برای هر مترمربع

۲۰۰۰ تومان

۱۲

هزینه خدمات نانو بر اساس درخواست مشتری

 توافقی

۱۳

هزینه خدمات در محل مانند خشکشویی و...

توافقی

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با توجه به جدول می‌توان قیمت شستن فرش ۱۲ متری اعم از انواع فرش‌های ماشینی، دستبافت، معمولی، گل برجسته و... را محاسبه کرد.

عوامل مؤثر در قیمت شستن فرش ۱۲ متری

اگرچه اتحادیه قالیشویان بر اساس جدول ذکر شده اقدام به انتشار نرخ قالیشویی در سال ۱۴۰۱ کرده است اما در حقیقت هزینه‌ها و قیمت قالیشویی می‌تواند تحت تأثیر فاکتورهای متعددی باشد و ممکن است که قیمت‌هایی که شرکت‌های قالیشویی از مشتریان خود دریافت می‌کنند با نرخ مصوب اتحادیه متفاوت باشد

نوع و جنس فرش‌ها

فرش‌ها امروزه در انواع مختلفی همچون فرش‌های ماشینی و دستبافت تولید می‌شوند و هر کدام از آنها می‌توانند از الیاف و مواد مختلفی بافته شوند. هر کدام از این مواد می‌توانند واکنش و مقاومت متفاوت در برابر روش‌های شستشو و مواد شوینده داشته باشند و برای شستن هر کدام از انواع فرش‌ها لازم است که از مواد و روش‌های مختلفی استفاده شود به همین دلیل نوع و جنس فرش می‌تواند در تعیین قیمت قالیشویی مؤثر باشد.

فرش

ابعاد و اندازه فرش‌

همان‌طور که در جدول مشخص شده است هزینه‌های قالیشویی بر اساس متر مربع در فرش‌ها محاسبه می‌شود بنابراین ابعاد فرش می‌تواند فاکتور بسیار مهمی در محاسبه نهایی قیمت باشد و هرچقدر که مساحت فرش بیشتر باشد شستشوی آن می‌تواند هزینه بیشتری داشته باشد.

روش شستشوی فرش

نحوه شستشوی فرش نیز از جمله مهم‌ترین فاکتورهایی است که می‌تواند در محاسبه نهایی قیمت شستشوی فرش نقش ویژه‌ای داشته باشد. در شرکت‌های قالیشویی از روش‌های متعددی برای شستن انواع فرش‌ها استفاده می‌شود. ممکن است تعدادی از فرش‌ها به روش سنتی شسته شوند، تعدادی از فرش‌ها با استفاده از روش‌های مدرن و توسط تجهیزات و دستگاه‌های مدرن شسته می‌شود و در نهایت تعدادی از فرش‌ها نیز ممکن است به درخواست مشتریان با روش اعلاشویی شسته شود و هر کدام از این روش‌ها می‌توانند قیمت‌های متفاوتی داشته باشند.

نوع مواد شوینده

نوع مواد شوینده نیز می‌تواند تأثیر ویژه‌ای بر روی قیمت شستن فرش ۱۲ متری، شستشوی موکت و سایر لوازم خانگی داشته باشد. شرکت‌های قالیشویی برای هر کدام از انواع فرش‌ها می‌توانند از مواد شوینده مختلفی استفاده کنند. به عنوان مثال استفاده از شوینده‌های نانو و روش نانوشویی می‌تواند هزینه‌های بیشتری در مقایسه با شوینده‌های معمولی داشته باشد.

نحوه حمل‌ونقل و بسته‌بندی

از دیگر فاکتورهایی که می‌توانند در تعیین قیمت شستن فرش ۱۲ متری مؤثر باشند می‌توان به نحوه حمل‌ونقل و همچنین شکل بسته‌بندی آن اشاره کرد. هر کدام از شرکت‌های قالیشویی می‌توانند با استفاده از ماشین‌های مختلف فرش‌ها را جابجا کنند و به اشکال مختلفی آنها را بسته‌بندی نماید که در نهایت می‌تواند در قیمت نهایی خدمات مؤثر باشد.

دستگاه

نیاز یا عدم نیاز به تعمیر و ترمیم

فرش‌ها ممکن است در اثر استفاده نادرست و نحوه نگهداری اشتباه دچار آسیب و خسارت‌های متعددی شده باشند و به تعمیر و ترمیم نیاز داشته باشند. میزان آسیب‌دیدگی، نحوه ترمم و مواد مورد استفاده برای آن و... می‌توانند در محاسبه قیمت نهایی شستشوی فرش مؤثر باشند.

  • شهر و استان، موقعیت جغرافیایی شرکت‌های قالیشویی، تجهیزات و دستگاه‌های شرکت و... از دیگر فاکتورهایی هستند که می‌توانند در محاسبه قیمت شستن فرش ۱۲ متری و انواع فرش‌های دیگر مؤثر باشند

جمع‌بندی نهایی

فرش‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان دکوراسیون منازل شناخته می‌شوند و بعد از مدتی نیاز به شستشو پیدا می‌کنند. برخلاف گذشته امروزه مردم از روش‌های مدرن و با استفاده از خدمات شرکت‌های قالیشویی اقدام به شستن فرش‌ها می‌کنند. هرچند که اتحادیه قالیشویان هرساله قیمت‌های جدید و مصوب خود را به شرکت‌های قالیشویی ابلاغ می‌کند اما قیمت شستن فرش ۱۲ متری و انواع لوازم دیگر می‌تواند تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی همچون نوع فرش، اندازه فرش، مواد شوینده، روش شستشو و... قرار بگیرد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها