|
کدخبر: 261248

استفاده از محافظ تشک چه مزایایی دارد ؟

محافظ تشک به عنوان پارچه‌ای ضد آلرژی با ضخامت کم و دارای ویژگی‌های خاص و بازدارنده است که از تجمع گرد و غبار روی رویه تشک، ورود مایعات، ورود حشرات ریز مانند ساس به داخل تشک و تعریق افراد جلوگیری می‌کند‌ و باعث افزایش ماندگاری تشک می‌شود. برخی از افراد گمان می‌کنند که محافظ همان پد یا ملحفه روتختی است. در حالی که محافظ‌های تشک نوعی کاور است که مانند گارد عمل می‌کند و مانع از آلوده شدن ورسیدن آسیب به تشک می‌شوند. پد تشک با داشتن یک لایه اضافه برای افزایش راحتی و کیفیت خواب افراد مبتلا به دیسک کمر استفاده می‌شود و نقشی در محافظت از تشک ایفا نمی‌کند. در این مقاله قصد داریم راجع به انواع و مزایای استفاده از محافظ تشک توضیح دهیم و در انتها یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی کالای خواب را برای خرید محافظ تشک اصل معرفی کنیم‌.

 انواع محافظ تشک از لحاظ تعداد وجوه

  • محافظ تشک شش وجهی

محافظ‌های تشک مدل شش وجهی محفظه‌های زیپ‌داری هستند که مانند یک کیف بزرگ فابریک کل تشک را در بر می‌گیرند. هر چه دندان‌های زیپ به کار رفته در دوخت این محافظ ریزتر باشد بهتر است؛ زیرا از ورود حشرات بسیار ریز و ذرات گرد و غبار به داخل محافظ جلوگیری می‌شود‌.

  • محافظ تشک پنج وجهی

محافظ‌های تشک مدل پنج وجهی به این شکل طراحی شده‌اند که دارای یک لایه بزرگ مانند ملحفه منطبق با سطح تشک و گوشه‌ها و زوایای آن هستند و مثل دامن دور تشک را احاطه می‌کنند. گوشه‌های محافظ پنج وجهی دارای خاصیت کشسانی است تا به خوبی روی تشک فیت و ثابت شود. ضد آب بودن سطح بالای محافظ‌های پنج وجهی از ایجاد لکه و نفوذ آب به سطح زیرین خود جلوگیری می‌کند و با محافظت از پارچه رویه تشک مانع از پارگی و سایش زود هنگام آن می‌شود‌.

انواع محافظ تشک از لحاظ جنس پارچه

پارچه‌ کتانی

یکی از انواع پارچه که برای تولید محافظ‌ تشک مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ پارچه کتانی است. افرادی که پوستی آسیب‌پذیر و بسیار حساس دارند، بیشتر به سراغ خرید محافظ‌های تشک کتانی می‌روند‌. پارچه کتانی با وجود منافذش ضد حساسیت است و از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است.

پارچه مخمل

یکی دیگر از انواع پارچه که برای تولید محافظ تشک کاربرد دارد، پارچه مخملی است. این پارچه ترکیبی از مخمل و لاتکس است و انعطاف‌پذیری و خاصیت کشسانی بالایی دارد. زیبایی ظاهری محافظ‌های مخمل زیاد است اما زودتر از پارچه‌های دیگر ظاهر خود را از دست می‌دهد و ماندگاری آن‌ها بالا نیست.

پارچه بامبو

محافظ‌های تشکی که با پارچه بامبو تولید شده‌اند، برای افراد حساس و آسیب پذیر بسیار مناسب هستند؛ زیرا این پارچه‌ها خاصیت ضدآلرژی دارند و مانع از رشد باکتری‌ها در سطح تشک و ایجاد بوی بد می‌شوند‌.

پارچه نانو یا خنک‌کننده

از پارچه‌های نانو یا خنک‌کننده که توسط مهندسان شیمی طراحی می‌شود، برای تولید محافظ‌های تشک استفاده می‌شود. این محافظ‌ها دمای تختخواب را کاهش داده و از گرمای آزاردهنده روی تشک جلوگیری می‌کنند. در منازلی با دکوراسیون لوکس و لاکچری از این نوع محافظ برای تشک استفاده می‌شود‌.

محافظ تشک ترک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟‌

محافظ تشک ترک یکی از محصولات وارداتی پرطرفدار است که جایگاه ویژه‌ای در بازار ایران دارد. پارچه استفاده شده برای طراحی و دوخت لایه رویی این نوع محافظ از پارچه تمام نخ و پنبه استفاده می‌شود‌ و لایه زیرین آن از جنس پلی استر است. قابلیت شستشو در دمای پایین را دارد و نصب و استفاده از آن بسیار راحت است‌. از مزایای دیگر محافظ تشک ترک می‌توان به خاصیت ضد آلرژی و آنتی باکتریال، ضد آب بودن و جلوگیری از تعریق اشاره کرد‌. قیمت محافظ تشک وارداتی معمولا از برندهای داخلی گران‌تر است.

آشنایی با مزایای استفاده از محافظ تشک

  • جلوگیری از پاره شدن و ساییدگی تشک

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از محافظ برای تشک این است که از پاره شدن و ساییدگی روکش فابریک تشک جلوگیری می‌کند‌. روکش فابریک تشک به مرور زمان به دلیل خوابیدن‌های مکرر فرد روی آن دچار کثیفی می‌شود و یا بخش‌هایی از آن رفته رفته کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین بهترین کار بعد از خرید تشک برای تختخواب ُ خرید محافظ تشک است‌. با این اقدام طول عمر و ماندگاری تشک فابریک تخت به میزان زیادی افزایش می‌یابد.

  • ضد آب بودن محافظ

یکی دیگر از مزایای محافظ تشک این است که خاصیت ضد آب دارد و از نفوذ مایعات و تعریق شبانه افراد به تشک جلوگیری می‌کند‌ و مانع از تجمع آلودگی‌ها در لایه‌های زیرین آن می‌شود. برخی از افراد در حین خواب تعریق زیادی دارند یا برخی از کودکان دچار مشکل شب ادراری هستند و برخی دیگر نیز از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند. ویژگی ضد آب بودن محافظ‌های تشک از کثیف شدن تشک اصلی تخت جلوگیری می‌کند‌.

  • داشتن قابلیت ضد حساسیت

یکی از عوامل حساسیت‌زا در تشک کنه‌هایی هستند که به دلیل تجمع گرد و غبار روی منسوجات به وجود می‌آیند. منبع تغذیه کنه‌ها پوست انسان است. برای جلوگیری از رشد و پرورش کنه‌ها روی تشک می‌توان از محافظ‌های ضدآلرژی تشک کمک گرفت. این محافظ‌ها از نفوذ عوامل حساسیت‌زا مانند قارچ، کپک، شوره و غیره به داخل تشک جلوگیری کرده و از بروز آلرژی در پوست افراد جلوگیری می‌کنند.

  • جلوگیری از نفوذ حشرات به داخل تشک

ساس‌ها حشرات بسیار ریزی هستند که منبع تغذیه آن‌ها خون انسان‌ها و حیوان‌ها است. این حشرات بیشتر در بالش و تشک انسان‌ها و در روی پوشش بدن حیوانات زندگی می‌کنند. یکی از مزایای خرید محافظ تشک اصل و باکیفیت این است که مانع از ورود ساس به داخل تشک شود. ضخامت محافظ‌های ضد ساس نسبت به محافظ‌های دیگر بالاتر است و اجازه ورود و حضور به حشرات موذی مانند ساس در داخل تشک نمی‌دهد.

خرید محافظ تشک از فروشگاه اینترنتی حوله و کالای خواب اواریا

برای خرید بهترین محافظ تشک اصل با قیمت مناسب می‌توانید به سایت فروشگاه اینترنتی اواریا http://evarya.com مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی اواریا به معنی خانه آریایی به منظور تامین و فروش آنلاین کالای خواب راه‌اندازی شده است‌. این فروشگاه باکیفیت‌ترین برندها را با مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این سایت تمام محصولات خود را با گارانتی و تضمین کیفیت کالا به فروش می‌رساند و تا هفت روز ضمانت بازگشت کالا دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه خرید و قیمت محافظ تشک با مشاوران فروش سایت تماس بگیرید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها