|
کدخبر: 253474

خطر آلودگی هوا برای بیماران کرونایی

فوق تخصص بیماری های ریه گفت: ذرات زیست محیطی با ذرات طبیعی حساسیت زا همراه هستند و این امر کاملا صحیح است که شاهد ازدیاد بیماری های تنفسی و یا بدتر بیماران آسم و نارسایی های قلبی باشیم.

مجید مختاری فوق تخصص بیماری های ریه و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: آلودگی هم اکنون تهران زاییده عوامل زیست محیطی گوناگونی هستند که یکی از مهم ترین این عوامل خشکی و کم آبی است.

وی با بیان اینکه به دلیل گرمایش زمین، فرسودگی زمین و کم شدن جنگل ها و... باعث می شود گرد و غبار هایی که تولید می شود در سطح کشور های مختلف پخش شود، افزود: این آلودگی ها در محیط زندگی مردم و حتی در داخل خانه ها نیز وجود دارد.

مختاری ادامه داد: ذرات زیست محیطی با ذرات طبیعی حساسیت زا همراه هستند و این امر کاملا صحیح است که شاهد ازدیاد بیماری های تنفسی و یا بدتر بیماران آسم و نارسایی های قلبی باشیم.

این فوق تخصص بیماری های ریه درباره تأثیر آلودگی هوا بر روی افزایش میزان مبتلایان به بیماری کرونا بیان کرد: پاسخ  به اثر این دو موضوع بسیار سخت است چرا که تنها فرمی که می شود راجب آن فکر کرد دستکاری سیستم ایمنی است که این امر می تواند احتمال به ابتلا به بیماری کرونا را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه افرادی که بیماری زمینه ای دارند و به کرونا مبتلا شوند، این غبار ها بر شدت بیماری آن ها بی اثر نخواهد بود، تصریح کرد: اگر فردی سالم است و بیماری های زمینه ای مانند نارسایی تنفسی، نارسایی قلبی، نارسایی کلیوی، بیماری های عفونی، ضعف سیستم ایمنی بدن ندارد، ممکن است این چند روز دچار خارش چشم، خارش گلو، علائم سینوزیت و .... شوند که ابن علائم بی شباهت به علائم اومیکرون هم نیست.

مختاری گفت: افرادی که دچار بیماری زمینه ای هستند می توانند در برابر آلودگی هوا علائم نشان دهند.

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها