|
کدخبر: 251773

آیا به عنوان مدیر یا صاحب کسب و کار باید سئو بدانیم؟

به عنوان مدیر و صاحب کسب و کار، به احتمال زیاد مسئول دیجیتال مارکتینگ شرکت به شما می‌گوید که استفاده از سئو بسیار مهم است.

عنوان مدیر و صاحب کسب و کار، به احتمال زیاد مسئول دیجیتال مارکتینگ شرکت به شما می‌گوید که استفاده از سئو بسیار مهم است. مطمئناً، شما این مفهوم را درک می‌کنید اما خارج از آن، هیچ ایده‌ای ندارید که سئو دقیقاً مستلزم چیست. سئو این روزها آنقدر در عرصه بازاریابی مطرح است که خود این اصطلاح بین 10 هزار تا 100 هزار بار در ماه جستجو می‌شود. اگر یک وبسایت تجاری دارید، باید اطلاعات خودتان در مورد سئو را افزایش دهید تا بدانید که کسب و کار شما به چه سمتی در حال حرکت است.

کسب-و-کار

اهمیت یادگیری سئو برای مدیران کسب و کارها

بیایید با تعریف شروع کنیم؛ سئو فرآیند بهبود وبسایت به منظور افزایش دید و رتبه بندی ارگانیک در گوگل است. این زمانی است که افراد خدمات و محصول شما را در موتورهای جستجویی مانند گوگل، بینگ و سایر موتورها، جستجو می‌کنند. شما ممکن است تازه یک استارتآپ را ایجاد کرده‌اید و خودتان تنها هستید و افکار بلندی در سر دارید، در این حالت فقط شما هستید که باید روی سئوی سایت خود کار کنید. اگر هم تیم‌های مختلفی در سازمان خود دارید، پس باید بدانید که سئو چیست و چرا اهمیت دارد تا مسیر توسعه کسب و کار را مشخص کنید.

با آموزش تخصصی و حرفه‌ای سئو، کسب و کار شما می‌تواند در صفحه اول موتورهای جستجو نمایش داده شود. به ویژه اگر مدیر کسب و کار هستید، برای شما ضروری است که اصول و قوانین سئو را بدانید که استراتژی‌های لازم و رهنمودهای سازمانی موثر را به تیم‌های کاری خود ارائه دهید. درست است که با خواندن مقاله در وب می‌توانید شناخت خود را نسبت سئو افزایش دهید اما درک موضوعات اصلی و عمیق‌تر نیز به شرکت در دوره‌های آموزشی دارد.

نکات سئو برای مدیران کسب و کارهای آنلاین

در زیر به چند مورد اصول اساسی سئو اشاره می‌کنیم:

دریافت بک لینک‌ها

بک لینک چیست؟ به طور خلاصه، بک لینک‌ها لینک‌هایی از سایر وبسایت‌ها هستند که ترافیک را به وبسایت شما هدایت می‌کنند. اگر وبسایتی که لینک‌های شما را ارجاع می‌دهد معتبر باشد، برای شهرت وبسایت‌تان نیز بهتر است. الگوریتم گوگل برای رتبه بندی صفحات بر اساس تخصص، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن آنها تنظیم شده است.

هرچه کیفیت امتیاز بالاتر باشد، رتبه بهتری خواهید داشت. این یکی از مهم‌ترین تاکتیک‌ها در سئو است. درحقیقت، بک لینک‌ها 16 درصد از فاکتورهای رتبه بندی الگوریتم گوگل را تشکیل می‌دهند. برای اینکه بدانید چطور می‌توانید بک لینک‌های با ارزش دریافت کنید، نیاز به مشاوره و شرکت در دوره‌های آموزشی سئو (مبتدی تا پیشرفته) دارید.

کسب-و-کار1

تجربه کاربری مثبت

وقتی یک کاربر در نهایت وارد صفحه وبسایت شما می‌شود، چه خواهد کرد؟ تجربه کاربری بخش بسیار مهمی از سئو است زیرا گوگل زمان ماندگاری کاربر در سایت، نرخ پرش، بازدید از صفحه فرود و سایر موارد را اندازه گیری می‌کند. تجربه کاربری و عملکرد وبسایت معمولاً سئوی فنی (تکنیکال) نامیده می‌شود و عواملی هستند که به عنوان مدیر کسب و کار نباید آنها را نادیده بگیرید.

عوامل دیگری که باید در نظر داشته باشید، زمان بارگذاری (سرعت بالا آمدن سایت) و طراحی وبسایت است. اما برای ایجاد یک تجربه کاربری مثبت، باید مدام وبسایت را تحلیل کنید تا مشکلات آن آشکار شود. استفاده از ابزارهای آنالیز سئو در این مهم به کمک شما می‌آیند. دوره ویدئوی سرچ کنسول به مدیران کسب و کارها یک دید واقعی از روند کارکرد صفحات وبسایتشان در نتایج گوگل می‌دهد.

تولید محتوا ارگانیک

محتوای ارگانیک تا حد زیادی مهم‌ترین بخش بهینه سازی موتور جستجو است. الگوریتم‌های گوگل طوری تنظیم شده‌اند تا مرتبط‌‌ترین کلمات کلیدی را در نتایج خود نشان دهند. با وجود رقابت زیاد در زمینه تخصص شما، هر چه محتوا و اطلاعات با کیفیت‌تری را در اختیار کاربران هدف خود قرار دهید، رتبه بهتری کسب خواهید کرد.

سایر عواملی که گوگل اندازه گیری می‌کند، اقدامات و زمان صرف شده در سایت توسط کاربر است. اگر محتوای جذابی را ارسال کنید و خواننده را در صفحه خود نگه دارید، وبسایت شما رتبه بهتری خواهد داشت. برای تولید محتوای ارگانیک نیاز به تحقیقات کلمه کلیدی دارید و سپس باید محتوای نوشتاری سئو محور را به انجام برسانید. گفتن همه این موارد ساده است اما در عمل نیاز به تخصص بالا در آنالیز و تولید محتوا دارد.

کسب-و-کار2

آموزش اختصاصی سئو با سئولب

برخلاف گوگل ادز، سئو به زمان نیاز دارد. ما دوست داریم بگوییم که سئو یک ماراتن است. بسته به کار مورد نیاز برای بهینه سازی وبسایت، ممکن است 2 تا 4 ماه طول بکشد تا نتایج مورد نظر خود را ببینید. در پایان، خوشحال خواهید شد که این کار را انجام داده‌اید زیرا سئو باعث کاهش هزینه های تبلیغاتی شما می‌شود و در عین حال به جذب کاربران هدف کمک زیادی کرده است.

این‌ها مهم‌ترین بخش‌های سئو هستند که شما به عنوان یک صاحب کسب و کار باید آنها را بدانید. دانستن ایده کلی سئو به شما کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری برای استخدام افراد مناسب در این حوزه سئو بگیرید. سئو بسیار گسترده است و شما برای موفقیت به مشاوره سئو نیاز دارید. آژانس دیجیتال مارکتینگ سئولب با سال‌ها سابقه در بهینه سازی موتورهای جستجو، می‌تواند بهترین مشاوره سئو سایت شما باشد زیرا راه‌حل‌های اساسی، کاربردی و مطابق با الگوریتم‌های گوگل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها