|
کدخبر: 242895

۴نکته مهم در خرید جک درب پارکینگ

امروزه شاهد پیشرفت تکنولوژی و تولید محصولات جدید در صنعت ساختمان‌سازی هستیم.

امروزه شاهد پیشرفت تکنولوژی و تولید محصولات جدید در صنعت ساختمان‌سازی هستیم. یکی از این محصولات جک پارکینگ نام دارد و برای افزایش امنیت محیط و آسایش بیشتر افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از جک درب پارکینگ بدون به کارگیری نیروی جسمانی و تنها با فشردن یک شاسی، درب باز و بسته می‌شود. با توجه به تنوع آلیاژ، اندازه و وزن درب‌های پارکینگ ، جک پارکینگی نیز در انواع و مدل‌های گوناگون ساخته می‌شود. بدین جهت هنگام خرید جک پارکینگ و استفاده از درب اتوماتیک می‌بایست یک‌سری نکات را مدنظر قرار داد. عدم رعایت اصول و نکات، منجر به خرید یک محصول نامناسب و در پی آن خرابی زودهنگام جک درب پارکینگ می‌شود.

انواع جک پارکینگ

به طور کلی دو نوع جک پارکینگی بازویی و ریلی وجود دارد که متناسب با نوع درب و نحوه باز شدن آن از این جک‌ها استفاده می‌شود. با توجه به اینکه بیشتر درب‌های ورودی ساختمان و پارکینگ به سمت داخل یا بیرون باز می‌شوند، جک پارکینگ بازویی بیشتر از مدل ریلی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ البته اگر در محیط با کمبود فضا روبه‌رو هستید، بهتر است از جک درب پارکینگ ریلی استفاده کنید. زیرا جک‌های بازویی فضای بیشتری اشغال می‌کنند و برای محیط‌های کوچک و دچار محدودیت فضا مناسب نیستند.

هنگام ساخت یا انتخاب درب پارکینگ از مدل‌های سبک و با کیفیت بالا استفاده نمایید؛ زیرا وزن زیاد درب به مرور زمان موجب بروز مشکلاتی از قبیل افتادگی درب (خرابی لولاها) و آسیب به جک و قفل آن می‌گردد. به زبان ساده‌تر هرچه وزن درب کمتر باشد، جک پارکینگ راحت‌تر و سریع‌تر عمل باز و بسته کردن درب را انجام می‌دهد؛ از همه مهم‌تر این امر موجب افزایش طول عمر و کارایی جک پارکینیگی و سایر اجزای درب می‌شود.

جک درب پارکینگ بازویی و ریلی

نکات مهم درباره خرید جک پارکینگ

در صورتی که قصد خرید جک درب پارکینگ را دارید، باید بدانید خرید این محصول نیز مانند سایر محصولات موجود در بازار نیازمند رعایت یکسری اصول و نکات است تا براساس آن بتوان یک محصول باکیفیت و متناسب با نیاز شخصی یا عمومی خریداری کرد. بعضی از نکات مهم و ضروری در زمینه خرید جک پارکینگ عبارتند از:

۱ - بررسی و اندازه‌گیری درب پارکینگ

گام اول و مهم برای خرید جک پارکینگی و درب اتوماتیک بررسی و اندازه‌گیری درب به طور دقیق است. در این مرحله ابتدا باید آلیاژ و وزن درب را بررسی نمایید. سپس نحوه قرارگیری و باز و بسته شدن درب را در نظر بگیرید. زیرا بعضی از درب‌ها دو لنگه و بعضی دیگر یک لنگه هستند. در صورتی که درب یک لنگه باشد، می‌توان از جک‌های ریلی نیز استفاده کرد؛ اما اگر درب دو لنگه است، باید از جک‌های بازویی متناسب با ابعاد و وزن در استفاده شود. نکته قابل توجه این است که گاهی اوقات درب پارکینگ در سطوح شیبدار قرار گرفته است؛ از این رو برای باز و بسته شدن ایمن و جلوگیری از هرگونه آسیب به جان و مال افراد می‌بایست از جک درب پارکینگ بزرگ و قوی استفاده کرد. 

خاطر نشان می‌شود به منظور خرید یک محصول باکیفیت و متناسب با درب پارکینگ، می‌توانید طول و عرض درب را به فروشنده بگویید و از او درخصوص خرید یکی از مدل‌های جک پارکینگ موجود در بازار راهنمایی بگیرید. در غیر این صورت ضمن خرید یک محصول بی‌کیفیت، درب و سایر اجزای آن نیز دچار صدمه می‌شوند. به عبارت دیگر می‌توان گفت یکی از دلایل عمده خرابی زودهنگام جک درب اتوماتیک، عدم تناسب درب با جک نصب شده روی آن است.

۲- مد نظر قرار دادن میزان تردد و ساکنین مجتمع

به طور کلی تمامی مجتمع‌ها از قبیل اداری، تجاری و مسکونی دارای یک تعداد مشخص ساکن و وسایل نقلیه موتوری هستند. به طبع هر چه تعداد افراد و وسایل نقلیه آنان بیشتر باشد، میزان تردد در ساختمان نیز افزایش خواهد یافت. از آنجایی که هر مدل از جک پارکینگ برای میزان مشخصی تردد طراحی و ساخته شده، می‌بایست متناسب با آن جک پارکینگی را خریداری نموده و در محل مناسب خود نصب کرد. با افزایش میزان تردد، تعداد دفعات باز و بسته شدن درب نیز بیشتر می‌شود و این امر موجب استهلاک و فرسودگی جک‌های پارکینگ، درب و سایر اجزای آن می‌شود. بنابراین با انتخاب جک درب پارکینگ متناسب با میزان عبور و مرور موجب افزایش طول عمر و کارایی مفید آن می‌شوید.

۳ - بررسی محتویات جعبه جک پارکینگی

هنگامی که قصد خرید جک پارکینگ را دارید، می‌بایست درون جعبه آن را بررسی کنید و از کامل بودن قطعات و تجهیزات درون جعبه مطلع شوید. در صورت مشاهده هرگونه کم و کاست، آسیب‌دیدگی، ضربه‌دیدگی و ترک خوردگی روی بدنه جک و سایر قطعات آن، فروشنده را آگاه سازید تا سریعاً آن را تعویض نموده و یک جک سالم با تمامی متعلقات به شما تحویل بدهد. به طور کلی جعبه جک پارکینگی حاوی دو عدد بازو، یک جعبه فرمان، یک جفت چشمی ایمنی، یک عدد فلاشر و دو (یا سه) عدد ریموت کنترل است. لازم به ذکر است که قفل برقی شامل این پک نمی‌شود و در صورت نیاز باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید.

محتویات جک بازویی

 

۴- نصب اصولی و با کیفیت جک درب پارکینگ

متأسفانه بسیاری از مشتریان تنها به کیفیت جک درب اتوماتیک اهمیت می‌دهند و برای نصب آن اهمیت چندانی قائل نیستند. این دیدگاه اشتباه سبب شده تا جک پارکینگ پس از مدتی دچار مشکلاتی نظیر سروصدا، سرعت نامناسب هنگام باز و بسته شدن، گیر کردن و ... شود. تمامی مشکلات به وجود آمده ناشی از نصب غیراصولی و بی‌کیفیت جک درب پارکینگ است. برای جلوگیری از بروز این مسائل پیشنهاد می‌کنیم تمامی روند نصب و اجرای جک پارکینگی را به افراد با تجربه و شرکت‌های معتبر در این حوزه محول کنید. مطمئناً با افزایش کیفیت نصب مشکلات کاهش یافته و شاهد عملکرد بهینه و مفید جک‌های پارکینگ خواهید بود.

امروزه شاهد پیشرفت تکنولوژی و تولید محصولات جدید در صنعت ساختمان‌سازی هستیم. یکی از این محصولات جک پارکینگ نام دارد و برای افزایش امنیت محیط و آسایش بیشتر افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از درب اتوماتیک بدون به کارگیری نیروی جسمانی و تنها با فشردن یک شاسی، درب باز و بسته می‌شود. با توجه به تنوع آلیاژ، اندازه و وزن درب‌های پارکینگ، جک پارکینگی نیز در انواع و مدل‌های گوناگون ساخته می‌شود. بدین جهت هنگام خرید جک پارکینگ و استفاده از درب اتوماتیک می‌بایست یک‌سری نکات را مدنظر قرار داد. عدم رعایت اصول و نکات، منجر به خرید یک محصول نامناسب و در پی آن خرابی زودهنگام جک درب پارکینگ می‌شود.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر