|
کدخبر: 233902

برای لوله کشی ساختمان از چه نوع لوله ای استفاده کنم؟

صنعت و معدن برای لوله کشی ساختمان از چه نوع لوله ای استفاده کنم؟

انتخاب درست لوله‌ها برای سیستم لوله کشی آب یا گرمایش از کف در ساختمان، باعث می‌شود که هرگز نیاز به تعمیر یا تعویض آن‌ها پیدا نکنید. اما مناسب‌ترین لوله برای این کار، چه ویژگی‌هایی دارد؟

لوله کشی ساختمان یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که باید در زمان ساخت آن مورد توجه قرار بگیرد. به دلیل اینکه این لوله‌ها معمولا به صورت توکار نصب می‌شوند؛ باید در زمان خرید به کیفیت آن‌ها بسیار دقت کنید. در غیر این صورت ناچار خواهید بود پس از مدت کوتاهی، همه وسایل خود را جمع کرده و با کندن زمین یا دیوارها، لوله‌ها را تعویض یا تعمیر کنید. علاوه بر خود لوله‌ها، بست‌هایی هم که برای متصل کردن آن‌ها استفاده می‌شوند؛ باید کیفیت خوبی داشته باشند. بنابراین باید خرید لوله و اتصالات باکیفیت را در اولویت خود قرار دهید. ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا همه اطلاعاتی را که باید در زمان خرید این محصولات بدانید؛ در اختیار شما قرار دهیم. پس تا انتها این مقاله را بخوانید تا خیالتان برای همیشه از سلامت لوله‌های توکار آسوده شود.

قبل از اقدام برای خرید لوله این نکات را در نظر داشته باشید

قبل از اینکه برای خرید هر نوع لوله‌ای اقدام کنید؛ نیاز دارید که پاسخ یک سری سوال را برای خودتان مشخص کنید. به این ترتیب زمانی که به فروشگاه معتبر لوله و اتصالات مراجعه کردید؛ می‌توانید به راحتی از مشاوره آن‌ها استفاده کرده و بهترین گزینه را برای خودتان تهیه کنید. مهم‌ترین مواردی که باید به آن‌ها دقت داشته باشید؛ از قرار زیر هستند:

  1. چه مقدار فشار به این اتصالات وارد خواهد شد؟
  2. آیا مواد خورنده در نزدیکی این لوله‌ها وجود دارد؟
  3. به چه مقدار لوله نیاز دارید و متراژ مورد نیاز چقدر است؟
  4. به چه مقدار بست و اتصالات برای نصب لوله‌ها نیاز دارید؟
  5. شرایط محل نصب لوله‌ها از نظر گرما و رطوبت به چه شکل است؟
  6. با توجه به فضای موجود برای نصب، قطر لوله مناسب حدودا چقدر است؟
  7. مشخص کنید که لوله را برای انتقال آب آشامیدنی می‌خواهید یا قصد دارید برای سیستم گرمایش از کف از آن استفاده کنید. به علاوه ویژگی‌های لوله مخصوص انتقال گاز هم متفاوت است.

ساختمان

بهترین لوله برای لوله کشی ساختمان چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

پس از اینکه نیاز خودتان را به طور دقیق مشخص کردید؛ باید بدانید که بهترین لوله برای لوله کشی ساختمان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ مهم‌ترین خصوصیات آن از قرار زیر هستند:

  • در برابر رطوبت و حرارت مقاوم باشد
  • به راحتی دچار زنگ‌زدگی یا خوردگی نشود
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای داشته باشد
  • حیوانات موذی نتوانند آسیبی را به آن وارد کنند
  • به راحتی نصب شود و نیازی به اتصالات زیاد نداشته باشد
  • دیواره محکمی داشته باشد و به راحتی دچار شکستگی نشود
  • طول عمر بالایی داشته و تا سال‌ها نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا نکند
  • در برابر تغییرات شرایط محیطی مانند تغییر فشار یا ضربه‌های احتمالی مقاوم باشد

با در نظر گرفتن این موارد، در ادامه می‌خواهیم بهترین انواع لوله‌هایی را که می‌توانید در ساختمان خود به کار بگیرید؛ به شما معرفی کنیم.

لوله-ساختمان

1.لوله پلیکا

لوله پلیکا یکی از بهترین و در عین حال مقرون به صرفه‌ترین گزینه‌هایی است که می‌توانید برای لوله کشی ساختمان استفاده کنید. این محصول که به عنوان لوله PVC هم شناخته می‌شود؛ معمولا به رنگ سیاه است و در قطرها و طول‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود. مقاومت بسیار زیاد این نوع از محصولات در برابر خوردگی و زنگ زدن، باعث شده که در سال‌های اخیر خرید لوله پلیکا به عنوان بهترین گزینه برای جایگزینی لوله‌های فلزی رواج پیدا کند. این محصولات به خوبی می‌توانند فشار بالا را تحمل کنند؛ در نتیجه در برابر شکستگی مقاوم هستند. به همین دلیل برای انتقال آب و فاضلاب در ساختمان، گزینه بسیار مناسبی هستند.

2.لوله تک لایه یا لوله سفید

لوله‌های تک لایه از جنس مواد پلیمری هستند و به همین دلیل انعطاف‌پذیری زیادی دارند. این محصولات می‌توانند آب با دمای ۲۰ تا ۸۵ درجه را با فشار ۱۰ تا ۲۰ بار از خود عبور دهند. لوله تک لایه از آن جهت برای انتقال آب آشامیدنی مناسب است که زنگ نمی‌زند و اکسید نمی‌شود؛ در نتیجه مزه و کیفیت آب تصفیه‌شده را تغییر نخواهد داد. به علاوه جرم و جلبک نمی‌گیرد و تا ۴۰ سال در ساختمان دوام خواهد آورد؛ در نتیجه برای لوله کشی ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و سازمان‌ها گزینه بسیار مناسبی است.

3.لوله پنج لایه

لوله و اتصالات پنج لایه یکی دیگر از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در لوله کشی ساختمان هستند. این محصولات از یک سطح آلومینیومی، دو سطح پلیمری و دو سطح چسبنده ساخته شده‌اند؛ به همین دلیل به طور کامل همه عیب‌های موجود در گزینه‌های فلزی و پلیمری را برطرف کرده‌اند. لوله‌های پنج لایه در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم هستند؛ در نتیجه برای سالن‌های همایش بسیار بزرگ هم گزینه مناسبی خواهند بود. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به قابلیت تحمل دما و فشار بالا اشاره کرد. در نتیجه اگر به دنبال لوله گرمایش از کف با کیفیت مناسب می‌گردید؛ پیشنهاد ما به شما خرید لوله پنج لایه است.

4.لوله گالوانیزه

از لوله‌های گالوانیزه می‌توان هم برای انتقال آب و هم برای گاز در ساختمان‌ها استفاده کرد. این محصول در واقع یک نوع لوله فولادی است که با لایه روی، در برابر خوردگی و زنگ زدن مقاوم شده است. به علاوه قیمت مناسبی دارد و به همین دلیل می‌توانید در سیستم لوله کشی خود از آن استفاده کنید.

کدام برند بهترین لوله را برای لوله کشی ساختمان تولید می‌کند؟

امروزه کارخانه‌های مختلفی در سرتاسر ایران انواع لوله‌ها و اتصالات را تولید می‌کنند. با این حال برای اینکه مطمئن شوید که یک محصول باکیفیت را خریداری کرده‌اید؛ باید بهترین برندها را بشناسید. باید بدانید که بسته به نوع لوله ای که انتخاب می‌کنید؛ برند سازنده آن هم متفاوت خواهد بود. به همین دلیل ما در جدول زیر، بهترین تولیدکننده‌های هر یک از لوله‌های نام برده شده در بخش قبلی را به شما معرفی کرده‌ایم.

لوله پلیکا

لوله تک لایه

لوله پنج لایه

لوله گالوانیزه

  • داراکار
  • آویسا
  • پلیمر گلپایگان
  • صدرا پلاست
  • پارس پلاست
  • بیست بسپار
  • پویا پایپ
  • آذین
  • نیوپایپ اصفهان
  • پویا پایپ
  • آرم پایپ یزد
  • آرسین پایپ
  • ساوه
  • تبریز
 

 

بهترین لوله را برای لوله کشی ساختمان از کجا بخریم؟

علاوه بر اینکه باید درباره ویژگی‌ها، انواع و برندهای سازنده بهترین لوله‌ها آگاهی داشته باشید؛ باید بدانید که این محصولات را از کجا می‌توانید خریداری کنید. زیرا اعتبار یک فروشگاه می‌تواند نشان‌دهنده کیفیت محصولات ارائه شده در آن باشد. راد صنعت روشاک یکی از بهترین ارائه‌دهندگان انواع لوله و اتصالات است که فهرست بسیار کاملی از محصولات مورد نیاز را در زمینه لوله کشی آب، گاز یا گرمایش از کف و یا انواع لوله‌های محافظت از کابل‌های برق به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از هر نقطه از ایران، با مراجعه به وب‌سایت روشاک، سفارش خود را ثبت کرده و همراه با ضمانت کالا، در محل مورد نظرتان تحویل بگیرید. به علاوه شما می‌توانید از خدمات مشاوره این گروه هم برای تصمیم‌گیری درست‌تر در زمان خرید استفاده کنید.

نویسنده: ر

ارسال نظر