|
کدخبر: 237377

همه چیز درباره دیوارپوش ضد ضربه

دیوارپوش ضد ضربه چیست و چه کابردهایی دارد؟ در صورتی که به دنبال آشنایی با دیوارپوش ضد ضربه هستید در این مقاله همراه ما باشید.

در این مقاله جهت آشنایی با دیوارپوش ضد ضربه اطلاعاتی را ارائه خواهیم داد. پس از آشنایی با دیوارپوش ضد ضربه می توانید بهترین نوع دیوار پوش و سقف کاذب pvc را براساس نیاز خود خریداری کنید چرا که دیوار پوش ضد ضربه در انواع مختلفی تولید می شود. در این مقاله با ما در شرکت اذران همراه باشید.

آشنایی با دیوارپوش ضد ضربه

در ابتدای مبحث آشنایی با دیوارپوش ضد ضربه، ذکر این نکته ضروری است که دیوارپوش با کاغذ دیواری و یا رنگ دیوار یکی نیست. دیوارپوش در صنعت ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارد و امروز استفاده از آن رایج ترشده است. همان طور که از نام آن مشخص است مهم ترین ویژگی آن داشتن مقاومت بالا در مقابل ضربه است.

در حال حاضر با توجه به نیازهایی که وجود دارد با استفاده از متریال های مختلف، برای تولید دیوارپوش اقدام می شود. استفاده از دیوارپوش در سال های گذشته چندان مرسوم نبود به همین دلیل نیز می توان گفت که آشنایی با دیوارپوش ضد ضربه در قیاس با سایر عناصری که در دکوراسیون داخلی به کاربرده می شود کم تر است.

دیوارپوش-ضدضربه-۱

آشنایی با دیوارپوش ضد ضربه

آشنایی با کاربردهای دیوارپوش ضد ضربه

در طی پروژه ساختمان سازی، دیوارپوش بر روی دیوار نصب می شود و وظیفه اصلی آن حفاظت دیوار در مقابل فشارها و ضربه های احتمالی است. دیوارپوش در تمامی پروژه های مربوط به صنعت ساختمان می تواند به کار برده شود و فرقی نمی کند ساختمان مسکونی باشد و یا اداری و تجاری.

به طور معمول کاربرد دیوار پوش ها در منازل مسکونی در قسمت هایی از دیوار پذیرایی، فضای موجود در میان کابینت های آشپزخانه، بالای ستون ها و تختخواب می باشد. در صورتی که از این تجهیزات ساختمانی در محیط های اداری و شرکتی استفاده شود، موجب شکل گیری فضای رسمی و چشم نواز خواهد شد. در حال حاضر دیوارپوش ها جدی ترین گزینه برای جایگزینی سایر مصالح مورد استفاده در ساختمان از جمله گچ و بتن هستند.

مزایای دیوارپوش ضد ضربه

  • در مقابل ضربه و فشار از مقاومت بالایی خوردار است.
  • سبب زیبایی محیط می شود.
  • در مدت زمان کوتاه قابل نصب است.
  • نصب این مصالح بسیار آسان است.
  • می تواند به عنوان عایق حرارتی و صوتی عمل کند.
  • در هنگام آتش سوزی، دچار حریق نمی شود.
  • با استفاده از مواد شست و شو می توان این مصالح را تمیز کرد.
  • از ویژگی آنتی باکتریال برخوردار است.

انواع دیوارپوش ساختمانی ضد ضربه

در ادامه ی مقاله آشنایی با دیوارپوش ضد ضربه به انواع این، دیوارپوش ها اشاره می شود، آشنایی با انواع این دیوارها سبب می شود تا شما با توجه به نیازی که دارید بهترین نوع دیوارپوش را انتخاب کنید. از جمله انواع دیوار پوش ساختمانی ضد ضربه می توانیم به موارد ذیل اشاره داشته باشیم:

  • دیوارپوش ضد ضربه پی وی سی
  • دیوارپوش ضدضربه سنگی
  • دیوارپوش ضدضربه آجری
  • دیوارپوش ضدضربه بتنی

دیوارپوش-ضدضربه-2

انواع دیوارپوش ضد ضربه

دیوارپوش ضد ضربه پی وی سی

یکی از انواع دیوارپوش های ضد ضربه است، که در ابعاد مختلف تولید می شود اما بیشترین ابعادی که از آن مورد استفاده قرار می گیرد ۳ متر طول در ۲۰سانتی متر عرض است. این نوع از دیوارپوش ها در دو نوع سفید و روکشدار عرضه می شود. نحوه استفاده از این دیوارپوش ها به صورت کیلیک در داخل هم است. در ابتدا، صفحه اول قرار داده می شود و سپس دومی در داخل آن کیلیک می گردد سپس با دستگاه پمپ باد و یا میخ های کوچک یکسره می شوند. این نوع از دیوارپوش عایق صوتی و رطوبتی خوبی هستند.

دیوارپوش ضد ضربه سنگی

یکی دیگر از انواع دیوار پوش های ضد ضربه، نوع سنگی این دیوار پوش ها است. با توجه به نیازی که دارید می توانید این نوع دیوارپوش را انتخاب کنید. از مزیت های اصلی دیوارپوش های سنگی این است که یک تیکه است و در واقع فاقد درز است به همین دلیل یکی از بهترین انواع دیوارپوش ها محسوب می شود.

ابعاد متداولی که از این دیوارپوش وجود دارد یک متر در بیست و دو سانتی متر و دو متر در هشتاد سانتی متر است. این نوع از دیوارپوش های ضدضربه مزیت دیگری نیز دارد که از جمله آن می توان به رنگ بندی متنوع، کیفیت بالا و ضخامت چهار میل اشاره داشت.

دیوارپوش ضدضربه آجری

یکی از انواع دیوار پوش های ضدضربه است که در بسیاری از مکان ها می توان آن را مورد استفاده قرار داد. از مهم ترین ویژگی های آن این است که می تواند به عنوان عایق حرارتی نیز عمل کند. در واقع با جلوگیری از خروج گرما و ورود سرما مانع اتلاف انرژی خواهد شد. از دیگر مزیت ها و ویژگی هایی که دارد این است که تنوع بالا در بین انواع مختلف مدل های آن دیده می شود و در واقع دست شما برای انتخاب مناسب ترین دیوارپوش ضد ضربه باز خواهد بود.

متداول ترین سایز دیوارپوش های آجری عرض بیست سانتی ، ضخامت یک و نیم تا دو سانتی متری است که سبب بالا رفتن کیفیت آن خواهد شد. با استفاده از چسب آجر و پودر بندکشی می توان نصب این دیوار پوش را انجام داد.

دیوارپوش ضد ضربه بتنی

از دیگر انواع دیوارپوش های ضد ضربه ساختمانی می توانیم به انواع بتنی اشاره داشته باشیم. در مقایسه با سایر دیوارپوش ها اخیرا وارد کشور شده است و از ویژگی های این نوع از دیوارپوش ها این است که در سایزهای مختلفی تولید می شود که سایزهای پنجاه سانت در پنجاه و پنجاه سانت در نود از پرکاربردترین های این نوع دیوارپوش ها به حساب می آید. این نوع دیوارپوش نیز تنوع زیادی از لحاظ رنگ بندی دارد.

دیوارپوش-ضدضربه-3

مزایا و کاربردهای دیوارپوش ضد ضربه

سخن آخر

شرکت آذران فضانما یکی از تولید کننده های انواع سقف کاذب و دیوارپوش PVC می باشد که با مراجعه به وب سایت این مجموعه (www.azaran.com) می توانید از تمام محصولات تولید شده در این شرکت دیدن کرده و علاوه بر آشنایی با ویژگی ها و کاربردهای هر یک، می توانید محصول مورد نظر خود را با کیفیت عالی و قیمت مناسب از آذران فضانما تهیه کنید.

شرکت آذران فضانما با ارائه بهترین پی وی سی دیوار و سقف کاذب در خدمت شما همراهان گرامی می باشد. برند کوبوآ یکی از تولیدات شرکت آذران فضا نما است که انواع محصولات دیوارپوش و سقف کاذب پی وی سی را در قالب محصول کوبوآ، کوبوآ پلاس و کوبوآ تایل به بازار عرضه می کند.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها