|
کدخبر: 233240

هزینه چاپ کتاب در نبشته چگونه محاسبه می شود؟

چاپ کتاب نبشته، از صفر تا صد چاپ کتاب را برای شما توضیح می دهد و مرحله به مرحله کار شما را پیش می برد تا بتوانید در اسرع وقت و با بالاترین کیفیت، نتیجه تلاش ها و یا ذوق ورزی خود را در قفسه کتابفروشی ها، بینید و روایت خود را به نظر مخاطبان برسانید.

فرآیند نشر کتاب، شامل مراحل گوناگونی است که انجام این مراحل، نیاز به این دارد که کاربلد باشید و نقشه راه را بدانید، وگرنه درگیر هزینه های اضافه و دردسر و دوباره کاری ها شده و کلی وقت و انرژی از دست می دهید و همین نیز، انگیزه و شوق شما را برای ادامه کار، از بین می برد.

ما می دانیم که نویسندگان، شاعران و محققین و مترجمین، ترجیح می دهند به جای آنکه درگیر مراحل رسمی و اداری چاپ کتاب باشند، تمرکز خود را به طور کامل بر تهیه محتوا و نگارش و تالیف بگذارند زیرا بی شک، اقدام برای تهیه کتاب و نگارش، فراتر از یک شغل، به ذوق و قریحه نیاز دارد و اشتیاق و علاقه می طلبد. پس، چه بهتر از اینکه، مرجعی باشد تا ضمن راهنمایی شما، برای چاپ کتاب، برای انجام مراحل آن قدم بردارد.

چاپ کتاب از صفر تا صد در موسسه چاپ کتاب نبشته

مخاطبان ما، تمام کسانی هستند که به هر طریق و دلیلی، در صدد تهیه و تالیف محتوای قابل چاپ و نشر در قالب کتاب بوده و می خواهند بهترین کیفیت را برای چاپ کتاب خود انتخاب کنند. اکنون که تاکید کردیم با سابقه طولانی و تجربه کافی در حوزه نشر و چاپ کتاب، آماده به همکاری و یا سرمایه گذاری برای چاپ کتاب شما هستیم، لازم است توضیح دهیم که شما چگونه می توانید با ما تماس بگیرید و از خدمات تخصصی ما اطلاع یافته و استفاده نمایید.

چاپ کتاب را از کجا شروع کنیم؟

یکی از دغدغه های اصلی برای چاپ کتاب این است که میزان هزینه های تمام شده برای این روند چگونه محاسبه و برآورد می شود و چگونه می توان مثلا با انجام بخش هایی از آن از این هزینه ها کاست.

اولین قدم برای همکاری با موسسه نبشته، ورود به پایگاه اینترنتی ما است؛ شما در همان ابتدای امر در وب سایت ما می توانید برای محاسبه هزینه و ثبت سفارش خود، اقدام کنید. هر یک از مراحل و فعالیت های مربوط به نشر و چاپ کتاب در وب سایت نبشته، در بخش جداگانه منظور شده است که می توانید با ورود به بخش مورد نظر، اطلاعات مورد نظر و خدمات ما را نظاره کنید. در صورتی که به طور جداگانه به خدمات بخش های مختلف نیاز دارید، پس از محاسبه و ثبت سفارش، بهتر است با کارشناسان ما از طریق شماره تلفن 02166435637 تماس گرفته و خدمات جداگانه مد نظر خود را در میان بگذارید. این خدمات شامل ویرایش، صفحه آرایی، طراحی جلد و چاپ است.

اما اگر شما جزء آن دسته از مراجعین عزیزی هستید که می خواهید از تمام خدمات مذکور، بهره مند گردید، می توانید به بخش جداگانه ای که منحصرا برای شما در نظر گرفته ایم مراجعه کنید. این بخش در وب سایت ما قابل مشاهده بوده و دارای هزینه های پایین تر و مقرون به صرفه تر نسبت به خدمات جداگانه است.

در ادامه، بیشتر شرایط و سازوکار بخش محاسبه هزینه ها و خدمات چاپ کتاب نبشته را شرح خواهیم داد.

خدمات جداگانه ما و نحوه محاسبه هزینه ها را بهتر بشناسید

بخش های خدماتی مختلفی که در وب سایت نبشته به آن دسترسی خواهید داشت، شامل قطع کتاب، رنگ چاپ، طراحی جلد، صفحه آرایی، اخذ مجوز و چاپ کتاب است.

قطع کتاب

قطع های استانداردی برای کتاب در نظر گرفته می شوند شامل قطع های وزیری، رقعی، رحلی، پالتویی، جیبی، خشتی بزرگ و کوچک است.

  • از قطع وزیری عموما برای چاپ کتب دانشگاهی و تخصصی استفاده می شود.
  • قطع رقعی نیز برای چاپ کتب عمومی در حوزه های مختلف نظیر شعر و داستان، مناسب است.
  • دانش نامه ها و کتاب آموزش زبان نیز در قطع رحلی چاپ می شوند.
  • قطع های پالتویی و جیبی نیز معمولا برای کتاب های مجموعه ای کوچک؛ ادعیه و ... استفاده می شود.
  • قطع خشتی، بهترین گزینه برای چاپ کتاب کودک است.

رنگ چاپ

در چاپ دیجیتال، صفحات یا به صورت رنگی یا به صورت سیاه و سفید، به چاپ می رسند. در واقع در چاپ دیجیتال کتاب، چاپ دو رنگ، سه رنگ و ... مطرح نیست.

مسلما هزینه چاپ رنگی از چاپ سیاه و سفید، بیشتر است؛ به همین دلیل ما گزینه ای برای چاپ کتاب بخشی رنگی در نظر گرفته ایم. توجه داشته باشید که در چاپ تمام رنگی یا بخشی رنگی، نکته مهم، تراکم رنگ به کار رفته در چاپ است؛ در نظر داشته باشید که تراکم رنگ به صورت پیش فرض، 50 درصد در نظر گرفته شده است.

طراحی جلد

پس از عقد قرارداد با موسسه انتشاراتی نبشته، فایلی برای صاحب اثر ارسال می شود که توضیحات مرتبط با طراحی جلد به صورت دقیق و مبسوط در آن شرح داده شده است. ما سعی می کنیم، در صورت انتخاب هز کدام از پلن‌های طراحی جلد، خود صاحب اثر در طراحی و اجرای طرح، دخیل باشد.

طراحی جلد - چاپ کتاب

صفحه آرایی

صفحه آرایی کتاب، یکی دیگر از خدمات است که در دو محیط ورد و ایندیزاین انجام می شود. البته ترجیح ما این است که کار صفحه آرایی را در محیط ایندیزاین انجام دهیم، اما اگر خواسته مشتری بنا به کاهش هزینه و یا دلایل دیگر، انجام صفحه آرایی در محیط ورد باشد، ما طبق درخواست او کار را انجام می دهیم.

نشر کتاب - صفحه آرایی - صفحه بندی

اخذ مجوز چاپ کتاب

یکی از مهمترین مراحل چاپ کتاب، اقدام برای دریافت مجوزهای چاپ و نشر است و این مرحله، غالبا برای نویسندگان، دغدغه آفرین خواهد بود. اخذ مجوز با همکاری کتابخانه ملی، خانه کتاب و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهایی می شود. این همکاری برای ناشر هزینه ای ندارد و تنها پس از اخذ مجوز، جهت دریافت مجوز انتشار، بسته به تیراژ چاپ، لازم است 3 تا 10 نسخه به بخش های مربوطه سپرده شده و رسید اعلام وصول تحویل گردد به همین دلیل این خدمات در موسسه نبشته به صورت رایگان انجام می شود.

چاپ کتاب

برای آنکه هزینه چاپ کتاب را برآورد کنیم، با دوری گزیدن از پیچیدگی های بیهوده، یک نوع کاغذ و صحافی را در نظر گرفته ایم. کاغذ تحریر 70 گرم و جلد شومیز 250 گرم، به صورت پیش فرض برای این بخش از خدمات ما، منظور شده است. اما اگر شما مایل به استفاده از نوع دیگر کاغذ تحریر و صحافی و جلد هستید، می توانید درخواست خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید و بعد از آن ثبت سفارش خود را نهایی سازید.

محاسبه هزینه چاپ کتاب نبشته

نحوه ثبت و پیگیری سفارش در نبشته

شما می توانید از طریق تلفن، واتس اپ، تلگرام و یا ایمیل با ما در ارتباط بوده و سفارش خود را ثبت و پیگیری نمایید. تمامی راه های ارتباطی در وبسایت نبشته به نشانی www.nebeshteh.com  در دسترس است.

بعد از آنکه سفارش خود را ثبت نمودید، قرارداد همکاری منعقد و مراحل نشر کتاب، توسط ما آغاز می گردد. به یاد داشته باشید، بعد از اتمام هر مرحله، جزئیات کار با صاحب اثر در میان گذاشته شده و با تایید او نهایی می گردد.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها