|
کدخبر: 219118

۷ ایده جذاب برای چیدمان وسایل برقی در آشپزخانه

آشپزخانه به عنوان یکی از قسمت‌های مهم هر خانه نیازمند صرف وقت زیاد برای پیدا کردن شیوه درست چیدمان وسایل آن است.

سبک زندگی ۷ ایده جذاب برای چیدمان وسایل برقی در آشپزخانه

آشپزخانه به عنوان یکی از قسمت‌های مهم هر خانه نیازمند صرف وقت زیاد برای پیدا کردن شیوه درست چیدمان وسایل آن است. وسایل ریز و درشت استفاده شده در هر آشپزخانه‌ای در هر بار جابه‌جایی وقت زیادی از خانم خانه می‌گیرند. از این روی بهتر است قبل از طراحی اصلی چیدمان آشپزخانه و چیدن وسایل برای پیدا کردن ایده‎های کاربردی وقت صرف کنید. در این مطلب با ما همراه باشید تا چند ایده جذاب برای چیدمان وسایل برقی در آشپزخانه را با شما در میان بگذاریم که آشپزی و گذران وقت در آشپزخانه را برای شما دلچسب‌تر کند. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

به طور کلی نحوه چیدمان وسایل آشپزخانه خیلی زیاد به نوع آشپزی و سبک زندگی شما وابسته است. به گونه‌ای که اگر عاشق غذاهای خام هستید، بهتر است وسیله برقی مخلوط کن در دسترس و مرکز آشپزخانه قرار گیرد. همچنین اگر گیاهخوار و دارای رژیم غذایی وگان هستید بهتر است زودپز را همیشه در دسترس داشته باشید و یا در صورتی که دارای سبک زندگی گوشت‌خوار هستید آرام‌پز و گریل را در مرکز آشپزخانه قرار دهید. ما در ادامه قصد داریم جدای از این موارد اختصاصی، به نکات کاربردی و ایده‌های جذابی که مناسب همه افراد هستند اشاره کنیم.

  1. بهترین جای قرار گیری توستر و چای ساز

معمولا دو وسیله برقی توستر و چای‌ساز از وسایلی هستند که روزانه مورد استفاده همه افراد خانواه قرار می‌گیرند. در نتیجه محل قرارگیری آنها باید در جایی از آشپزخانه باشد که برای افراد خانواده به خصوص کودکان و نوجوانان خطرناک نباشد. در صورتی که در خانه کودک و نوجوانی دارید که نحوه صحیح کار با این وسایل را به آنها آموزش داده‌اید، در طول روز ممکن است از آن استفاده کنند. بهتر است این وسایل را روی پیشخوان کابینت‌ها و در نزدیکی پریز برق قرار دهید. توصیه اکید می‌شود برای حفظ سلامت اعضای خانواده و نگهداری صحیح از این وسایل آنها را دور از اجاق گاز قرار دهید. استفاده از این وسایل در کنار وسایل پرمصرف دیگر مانند چاقو، تخته گوشت، هاونگ، ماهیتابه و قابلمه بر روی میز کابینت بلامانع و کاربردی است.

  1. میز متحرک برای وسایل برقی پر مصرف

یکی از ایده‌های جذاب برای داشتن آشپزخانه‌های مدرن استفاده از میز و قفسه‌های متحرک و چرخ‌دار است. قفسه‌های چرخ‌دار به شما کمک می‌کند برای انتقال وسایل از هر بخش آشپزخانه به محل دیگری، بدون دردسر و به هم ریختگی چیدمان وسایل بتوانید به سادگی وسایل برقی را به نزدیکی پریز جابه‌جا کنید. این قفسه‌ها معمولا در سایزهای نه چندان بزرگ و در ابعاد متوسط جهت نگهداری وزن وسایلی مانند مایکروویو ساخته می‌شوند.

  1. بهترین جای قرار گیری یخچال فریزر

یخچال فیریزر

یخچال فریزر یکی از وسایل برقی مهم آشپزخانه است که نصب و راه‌اندازی آن کار سختی نیست. اما پیدا کردن مکان مناسب برای یک وسیله برقی بزرگ مانند یخچال فریزر در آشپزخانه کار دشوار و حساسی است. بسته به اینکه یخچال فریزر شما چه سایزی دارد و در چه ابعادی است می‌توان محل‌های مختلفی برای قرار دادن آن در نظر گرفت. منابع گرمایی مانند اجاق گاز، رادیاتورها و نور مستقیم خورشید می‌توانند بر بازده انرژی یخچال تاثیرگذار باشند و طول عمر و عملکرد آن را کاهش دهند. بنابراین یخچال‌ها را هرگز نباید مستقیما در کنار منابع گرمایی و در معرض مستقیم نور خورشید قرار دهید.

ایده جذابی که برای انتخاب مکان قرارگیری یخچال در نظر بگیرید این است که حتما در کنار یخچال میز یا فضای بازی وجود داشته باشد. این کار به شما کمک می‌کند برای جابه‌جایی و خارج کردن مواد غذایی درب یخچال را مدت زمان کمتری باز نگه دارید. این کار از خراب شدن یخچال فریزر جلوگیری می‌کند. همچنین توصیه می‌شود در صورت بروز هر اختلالی در عملکرد یخچال بهتر است به سرعت از خدمات تعمیر یخچال یا فریزر کمک بگیرید.

  1. فضای توکار برای لوازم برقی پرمصرف

لوازم برقی

یکی دیگر از ایده‌های جذاب برای قرار دادن وسایل برقی در آشپزخانه استفاده از فضاهای توکار و هم‌سایز لوازم برقی است. با این کار شما می‌توانید با استفاده بهینه از لوازم برقی به چیدمان منظم و زیبای آشپزخانه نیز کمک کنید. همچنین قرار دادن پایه کشویی برای هریک از وسایل برقی به شما کمک می‌کند در صورت نیاز به استفاده از آن وسیله به راحتی با بیرون کشیدن کشوی آن به تمام ابعاد وسیله دسترسی داشته باشید. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، وسایل پرمصرفی مانند آبمیوه‌گیری، همزن برقی، توستر و.... برای قرار گرفتن در این فضاها مناسب هستند. همچنین بهتر است در هر یک از این محفظه‌ها پریز جداگانه‌ای تعبیه شود تا از ایجاد نوسان برق و آسیب به وسایل برقی جلوگیری شود. برای مشاهده ایده‌های بیشتر در این زمینه به این لینک مراجعه نمایید.

  1. نکات مبتکرانه برای قرار دادن ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یک موهبت بزرگ و کمی دست‌وپاگیر در خانه است. به همان میزان که باعث آرامش و سرعت بخشیدن به کارهای شستشوی لباس‌ها می‌شوند، به همان میزان در فضای آشپزخانه‌ها چشم‌نواز نیستند. برای رفع این موضوع در این بخش چند ایده جذاب برای قرار دادن ماشین لباسشویی در آشپزخانه را برای شما بازگو خواهیم کرد. محل‌هایی مانند کابینت زیر سینک ظرفشویی، کابینت با درب کشویی، کابینت چرخ‌دار و.... همگی از مواردی هستند که برای نصب ماشین لباسشویی می‌توانید از آنها استفاده کنید. در صورتی که ماشین لباسشویی شما از نوع دوقلوی درب از بالا است، می‌توانید با استفاده از یک کابینت چرخ دارد که رویه آن به راحتی باز می‌شود برای قرار دادن و زیبایی آشپزخانه کمک بگیرید.

همچنین کابینت‌های دارای درب کشویی برای قرار دادن ماشین لباسشویی اتوماتیک درب از جلو گزینه خوبی هستند. درب کشویی این کابینت‌ها به شما کمک می‌کند که هنگام استفاده از ماشین لباسشویی نیاز نباشد درب کابینت را باز نگه دارید و ظاهر نازیبایی برای آشپزخانه شما ایجاد شود. شما می‌توانید جهت عملکرد صحیح ماشین لباسشویی برای سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی از یک تکنسین ماهر نیز کمک بگیرید.

همچنین خوب است بدانید یکی از ایده‌هایی که به تازگی در خانه‌های مدرن ایرانی مورد استقبال قرار گرفته است، استفاده از ماشین لباسشویی در فضای لاندری روم است.

  1. استفاده از کابینت جزیره در آشپزخانه

همانطور که گفته شد امروزه در چیدمان آشپزخانه‌های مدرن استفاده از کابینت‌های چرخ‌دار بسیار متداول شده است. مدل کابینت جزیره در قسمت مرکزی آشپزخانه قرار می‌گیرد. این کابینت که دارای کابینت نگهدارنده وسایل و میز روی کابینت است، محل مناسبی برای نگهداری برخی وسایل برقی است. وسایل پرمصرفی مثل همزن و گوشتکوب برقی که در طول آشپزی روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند داخل کابینت جزیره نگهداری شوند.

  1. لوازم برقی داخل کابینت کشویی

یکی از ایده‌های کاربردی برای چیدمان وسایل برقی در آشپزخانه، به کارگیری کابینت‌های دارای درب کشویی است. این کابینت‌ها با قرارگیری روی میز کابینت‌های پایینی و تعبیه پریز در داخل آنها، محل بسیار مناسبی برای قرار گرفتن وسایل برقی پرمصرف مثل توستر، مایکروویو، چای‌ساز و قهوه‌ساز و همزن است. همچنین درب کشویی آن این امکان را فراهم می‌کند در صورت عدم نیاز به این وسایل به راحتی آنها را از دید پنهان کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها