|
کدخبر: 212774

۶ نکته مهم برای انتخاب وسایل بزرگ برای آشپزخانه مدرن

خرید لوازم منزل و سختی انتخاب انواع خوب را بیش از هرکسی عروس خانم‌ها درک می‌کنند، زمانی که میخواهند برای جهازشان خرید کنند.

سبک زندگی ۶ نکته مهم برای انتخاب وسایل بزرگ برای آشپزخانه مدرن

خرید لوازم منزل و سختی انتخاب انواع خوب را بیش از هرکسی عروس خانم‌ها درک می‌کنند، زمانی که میخواهند برای جهازشان خرید کنند. پیدا کردن وسایل مورد نیاز منزل که مجموعه‌ای از زیبایی و کیفیت را توامان داشته باشد، آسان نیست و از طرفی باید با بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، همسو باشد. ما در این نوشته سعی می‌کنیم، چند نکته خوب برای انتخاب وسایل بزرگ آشپزخانه را بررسی کنیم تا راهنمای مناسب برای همه شما باشد.

  1. لیست کاملی از لوازمی که می­­خواهید تهیه کنید

احتمالا برای شما هم پیش آمده که به خرید وسایل منزل بروید و ساعت‌ها سرگردان باشید و آخر هم بدون خرید حتی یک کالا به خانه بازگردید. البته این اتفاق طبیعی است، چرا که دو حالت برای آن می‌توان تصور کرد: یا شما کالایی که می­خواستید را دقیقا می‌شناختید و همانند آن را نتوانستید بیابید و یا این که شما دقیقا نمی­دانستید چه چیزی می­خواستید و تنها دوست داشتید به خرید بروید.

بنابراین نخستین کاری که باید قبل از رفتن به خرید بکنید این است که تعیین کنید دقیقا چه چیزهایی لازم دارید. این که بدون منظور و هدف دقیقی بروید و بخواهید خرید کنید تنها پول‌هایتان را به باد خواهد داد و اگر بدانید که برای چه چیزهایی به خرید آمده‌اید، پولتان را خرج لوازم بلااستفاده نخواهید کرد. با این روش دقیقا می­دانید که چقدر باید هزینه کنید. چون تنها با یک سرچ در اینترنت نرخ تمام اقلام مورد نیازتان را به روز در می­آورید. این که قبل از خرید تعیین کنید چه چیزی لازم دارید بیش از هرچیزی در خرید اقلام بزرگ مهم است چون برای خرید یک هود یا یخچال شما نمی­توانید ساعت‌ها خیابان‌ها را بگردید و حتما باید از قبل بدانید کدام محصول را با کدام ویژگی‌ها احتیاج دارید.

  1. سبک دکوراسیون آشپزخانه خود را انتخاب کنید

اگر بدانید برای کدام یک از انواع دکوراسیون‌ها لوازم منزل می­خرید بهتر می‌توانید کالاهای مورد نیازتان را انتخاب کنید و دقیقا به دنبال همان وسیله مورد نظر خواهید بود. ابتدا تمامی دکوراسیون‌های منزل و انواع آشپزخانه‌ها را با دقت ببینید و بشناسید، سپس برای خانه مورد علاقه خود شروع به خرید کنید. در ادامه چند سبک مختلف از دکوراسیون را برایتان شرح خواهیم داد تا بتوانید سبک مورد نظر خود را برای چیدمان بیابید. دقت داشته باشید که سبک‌های مختلف با استفاده از فرهنگ، اقلیم و مصالحی که در هر منطقه بوده ایجاد شده و با ترکیب سبک‌ها مختلف سبک‌های بسیار زیادی ایجاد شده است پس اگر نظر و ایده خاصی در ترکیب دو سبک دارید که فکر می­کنید مفید است حتما از آن با رعایت قواعد طراحی دکوراسیون استفاده کنید.

  • سبک دکوراسیون کلاسیک

این سبک را هنوز در بسیاری از خانه‌های ایرانی می­بینید. پرده‌های سنگین و بلند، مبل‌های سلطنتی، آشپزخانه‌ای با کابینت‌های گران نرخ و استفاده از تجملات زیاد. این سبک در لوازم منزل اگرچه به روز شده است، اما هنوز هم به گونه‌ای است که حس تجمل و قدیمی بودن آن به خوبی حس می‌شود.

  • سبک دکوراسیون مدرن

دکوراسیون

این سبک یکی از محبوب‌ترین سبک‌هایی است که در تمام دنیا از آن استفاده می‌کنند. دکوراسیون مدرن تا حد امکان از تجملات پر زرق و برق استفاده نمی­کند. فضا به حالتی بسیار ساده طراحی می‌شود و پالت رنگی مورد استفاده در این دکوراسیون بیشتر به سمت استفاده از رنگ‌های پرهویت، تیره و عمیق است.

استفاده از اشکال هندسی ساده‌ای مانند دایره و مربع در این سبک زیاد است. اشکال هندسی گوشه‌دار نشان دهنده سرسختی این سبک هستند و اشکالی مانند دایره نشانه پویایی و حرکت آن هستند. آشپزخانه‌ها در این سبک بسیار ساده و با استفاده حداقل از هرگونه وسیله‌ای طراحی شده‌اند.

روی سطح کابینت‌های آشپرخانه‌های مدرن عموما چیزی نمی­بینید و سادگی و مرتب بودن فضا همواره رعایت می‌شود. برای خرید لوازم خانه بزرگ مانند یخچال، گاز، هود، پکیج و ماشین لباسشویی باید دقت فراوانی داشته باشید تا محصولی که می­خرید جدا از کیفیت مناسب، ظاهر پیچیده‌ای نداشته باشد. برای مثال با خرید یک مدل از هود اخوان می‌توانید مدل‌هایی را پیدا کنید که به طور کامل با سبک مدرن هماهنگ هستند و توکار بودن آنها یکی دیگر از ویژگی‌های عالی آنهاست.

  1. کابینت‌های زیاد از المان‌های آشپزخانه مدرن است

کابینت

وجود تعداد زیاد کابینت در یک آشپزخانه به شما کمک می‌کند تمامی لوازم غیر ضروری را درون کابینت‌ها بگذارید و فضا را از شلوغی اضافه خالی کنید. بسیاری از لوازم برقی بزرگ در آشپزخانه‌های مدرن و درون کابینت‌های بسیار بزرگ جای داده می­شوند. به عنوان مثال در بعضی خانه‌های مدرن حتی برای یخچال هم یک قسمت درب دار در آشپزخانه قرار گرفته تا حداکثر سادگی را در فضا رعایت کنند.

  1. خرید فروشگاهی را فراموش نکنید

اگر قبل از خرید به سایت‌های مختلفی سر بزنید، با انواع مدل‌ها و برندها آشنا خواهید شد و تا حد زیادی در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند. برای مثال اگر به دنبال خرید پکیج هستید، انواع مدل پکیج ایران رادیاتور، به عنوان یکی از بهترین برندهای این حوزه را در این فروشگاه‌ها خواهید یافت.

  1. کیفیت را اولویت قرار دهید

شاید بعضی محصولات بسیار زیبا باشند، اما کیفیت مناسبی نداشته باشند. عکس این موضوع هم صادق است. همیشه فریب ظاهر یک کالا را نخورید و اطلاعات دقیقی از آنچه می­خواهید بخرید، داشته باشید. قبل از خرید در مورد هر کالا و نقاط قوت و ضعف آن به خوبی اطلاعات کسب کنید تا پس از خرید پشیمان نشوید. برای خانه و آشپرخانه‌ای مدرن باید محصولاتی بخرید که در عین سادگی شیک باشد و کیفیت خوبی داشته باشد تا دوباره مجبور به خرید همان محصول نشوید.

  1. به مصرف انرژی دقت کنید

دنیای این روزهای آدم‌ها، با خطراتی مانند افزایش دمای جهانی و تغییرات اقلیمی تهدید می‌شود و اگر بتوانید در هنگام خرید وسایل برقی کوچک و بزرگ به میزان مصرف انرژی آنها هم دقت کنید، با یک تیر دو نشان زده‌اید. هم قبض برق خود را کاهش داده‌اید و هم انرژی را برای نسل‌های آینده ذخیره کرده‌اید.

نکته پایانی

در مقاله اندازه استاندارد هر وسیله برقی، می‌توانید به دیگر نکات خرید لوازم بزرگ برقی توجه کنید تا بتوانید تصمیم بهتری برای خرید یخچال (ساید باید ساید در مقابل انواع دیگر یخچال‌ها)، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و غیره بگیرید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها