|
کدخبر: 206609

معرفی نهال گردو زودبازده و دیرگل؛ مناسب مناطق سردسیر

نهال گردو از پرسودترین ارقام می باشد که با انتخاب درست آن می توان بهترین محصولات را برداشت کرد.قبل از انتخاب و خرید نهال گردو بایستی شرایط اقلیمی منطقه خود را به خوبی بسنجید سپس برای کاشت اقدام نمایید.

سبک زندگی معرفی نهال گردو زودبازده و دیرگل؛ مناسب مناطق سردسیر

یکی از خوراکی های بسیار خوش طعم و باارزش غذایی بالا گردو می باشد که در بازار داخلی و خارجی فروش بسیار بالایی را دارد.گردو یکی از پرفروش ترین خشکبارها بوده که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.از این رو کسی که باغ گردو دارد سالانه سود عالی را از گردو بدست می آورد.

https://gerdo.pro/لیست انواع نهال گردو

اما همین که نهال گردو را در زمینی بکاریم کافی است ؟مسلما جواب نه بوده.برای بدست آوردن گردویی با کیفیت بالا و باردهی عالی یکسری از نکات بسیار مهم وجود دارد یکی از آنها انتخاب و خرید نهال گردو مناسب می باشد.

یکی از سوالات بسیار پرتکرار باغداران این است که چه نهال گردو را بکارم که زودبازده و دیرگل باشد.در این مقاله سعی داریم چند نمونه از نهال گردو که باردهی را از سال های اول و دوم آغاز می کند و بصورت اقتصادی و نجاری بار میدهد را به شما معرفی کنیم.

نهال گردو چندلر; زودبازده¡ دیرگل¡مناسب مناطق سردسیر و معتدل

نهال گردو چندلر; یکی از پرفروش ترین ارقام از کشور آمریکا بوده که برای مناطق سردسیر و معتدل مناسب کاشت می باشد.پربار است و باردهی جانبی دارد که ۹۰ درصد شاخه ها بار میدهند و عملکرد بی نظیری از این رقم را می توانید مشاهده کنید.

نهال-گردو-چندلر

فروش گردوهای این رقم بالا است چرا که آجیل هایی بزرگ با پوسته نازک و رنگ مغز روشن دارد.به طور متوسط رشد قوی داشته و جزو یکی از زودبازده ترین رقم ها نهال گردو در دنیا می باشد.

مقاومت خوبی به سرما دارد و برای ارتفاعات ۴۰۰ تا ۱۵۰۰ متر مناسب کاشت است.گرده افشان مناسب این رقم فرانکوت بوده که تحمل خوبی به بیماری دارد بخصوص بیماری خط سیاه.

یکی از مزیت های مهم دیگر این رقم دیرگل بودن آن است که موجب می شود تا کمتر تحت تاثیر سرما و بیماری قرار بگیرد.

نهال گردو فرنور; پربار¡ باکیفیت¡ زودبازده و دیرگل ¡مناسب مناطق سردسیر

نهال گردو فرنور; از ارقام فرانسوی مقاوم در برابر سرما بوده که باردهی تجاری را به همراه دارد.از گونه های زودرس می باشد که می توانید باردهی از سال های سوم و چهارم مشاهده کنید.

دلیل فروش این نهال گردو تولید آجیل هایی با رنگ روشن و طعم بی نظیر است.پوسته ای نازک دارد و میزان چربی آن بسیار بالا بوده.

یکی دیگر از مزیت های این رقم می توان به دیرگل بودن آن اشاره کرد که از سرما در امان است.توصیه کارشناسان این می باشد که به ازای هر ۱۰ اصله نهال فرنور که می کارید یک گرده افشان فرنت نیز بکارید.

بهترین زمان کاشت از آبان تا اسفند و فروردین است.

نهال-گردو-فرنور

نهال گردو پیوندی; باردهی بی نظیر¡ کیفیت بالا و زودبازده

نهال گردو پیوندی; یکی از رقم نهال گردوهای بسیار باکیفیت تر و پربارتر از ارقام عادی می باشد.کارشناسان نهالستان نوین گردو کاشت رقم نهال گردو پیوندی را به باغداران توصیه می کنند چرا که می توان بازدهی عالی را ای این ارقام مشاهده کرد.

نهال گردو چندلر پیوندی و نهال گردو فرنور پیوندی به عنوان دو نمونه از بهترین رقم پیوندی در سراسر دنیا می باشند.

چرا نهال گردو پیوندی:

بسیاری از افراد هستند که رقم گردو بذری را برای کاشت انتخاب می کنند معمولا بذری نسبت به نهال گردو باردهی و کیفیت کمتری دارد.امروزه بسیار تلاش شده است بهترین ارقام با بازدهی بالا ارائه شود.نهال پیوندی به عنوان بهترین رقم زودبازد و خوش بار می باشد.

نهال گردو پیوندی چند برابر نهال گردو عادی و گردو بذری بار میدهند.

نهال گردو پکان; پربار و کیفیت بی نظیر¡ مناسب مناطق گرمسیر

برای مناطق سردسیر دو نمونه از بهترین ارقام معرفی شد اما مناطق گرمسیر می توانیم به نهال گردو پکان آمریکایی یکی از بهترین ارقام نهال گردو در دنیا اشاره کنیم.

این نوع نهال گردو از دسته ارقام پربار می باشد که باردهی را از سال های دوم و سوم شروع کرده و در برابر خشکی مقاومت خوبی دارد.خیلی نیاز سرمایی ندارد.میزان باردهی بسیار عالی و اقتصادی می باشد.

گردوهایی پوست کاغذی و با رنگ مغز قهوه ای میدهد.برای ارتفاعات تا ۲۵۰۰ متر مورد مناسب کاشت است.وزن گردو ۱۶ گرم است.از سن ۶ تا ۸ سال که در سن بالغ شدن است بهترین بازدهی را مشاهده خواهید کرد.

جمع بندی نهایی

خرید نهال گردو یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که یک باغدار بایستی به آن بسیار اهمیت بدهد تا بتواند بیشترین میزان بازدهی را از درختان خود مشاهده کند.یکی از مهم ترین سوالات باغداران این است که چه نهال گردویی را تهیه کنیم که مناسب مناطق سردسیر بوده و دیرگل باشد از طرفی دارای ویژگی زودبازده بودن باشد.

برای مناطق سردسیر دو نهال گردو چندلر و فرنور به عنوان پربارترین و باکیفیت ترین ارقام بوده که دارای مزیت دیرگل و زودبازده می باشد.

اگر در منطقه ای گرمسیر هستید رقم پکان نیز بسیار برای کاشت پیشنهاد می شود.

نهالستان نوین گردو که نمایندگی فعال تولید و عرضه نهال گردو در سراسر ایران را دارد و امروزه به عنوان برترین تولیدکننده نهال گردو شناخته شده است تمامی ارقام را با کارت بهداشت و قرنطینه استانی عرضه می کند.ارقام دارای مجوز رسمی جهاد کشاورزی بوده و می توانید انواع نهال گردو را با تضمین قیمت و کیفیت خریداری نمایید.

جهت مشاهده لیست انواع نهال گردو به سایت (www.gerdo.pro)مراجعه کرده و یا با کارشناسان ما در تماس باشید.

شماره تماس: ۰۹۱۲۱۲۴۳۵۹۷

آدرس: کرج - گلدشت – خیابان یازدهم شرقی

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها