|
کدخبر: 206192

واردات این میوه محبوب ممنوع شد

عبدالله قمری با بیان اینکه گردوهای اوکراینی و آمریکایی بازار تهران را پر کرده‌اند، گفت: قیمت گردو بسیار پایین آمده و اگر در تهران با قیمتی مثل ۱۴٠ هزار تومان فروخته می‌شود نتیجه کار دلال‌هاست.

اقتصاد واردات این میوه محبوب ممنوع شد

عبدالله قمری، رئیس انجمن گردوی تویسرکان اظهار داشت: واردات گردو طبق مصوبه هیئت وزیران ممنوع است ولی الان بازار پر از گردوی قاچاق است و گردوهای اوکراینی و آمریکایی بازار تهران را پر کرده‌اند.

وی بیان کرد: مسئولین هیچ نظارتی برای جلوگیری از ورود گردوی قاچاق به کشور نمی‌کنند و معلوم نیست گردوهای قاچاق از کدام مبادی وارد می‌شوند.

قمری افزود: گردوهای خارجی در باغ‌های مکانیزه تولید شده و بخاطر همین قیمت پایین و مقاومت کمتری در برابر بیماری دارند. گردوهای ایرانی که در باغ‌های سنتی تولید می‌شوند در مقایسه با گردوی خارجی قیمت بالایی دارند.

وی بیان کرد: قیمت گردو بسیار پایین آمده و اگر در تهران با قیمتی مثل ۱۴٠ هزار تومان فروخته می‌شود نتیجه کار دلال‌هاست. دلال‌ها گردو را با قیمتی بسیار پایین از کشاورز می‌خرند و در مواقع پرتقاضا مثل زمستان و شب یلدا با قیمت گزاف به مردم می‌فروشند.

منبع: نود اقتصادی
  • ناشناس ارسالی در

    در خشکبار وبرنج ومیوه به پای ایران هیچ کشوری نمیرسه اصلا گردو وبادام امریکای طعم خشمزه ای نداره شاید در چیز های دیگه خوب باشه ولی بعضی از چیزها مختص ایران واست وبس مثل فرش وسوغات شهرهای مختلف

  • ناشناس ارسالی در


    گردو نخوریم؛ نمی میریم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها