|
کدخبر: 198398

ارور لباسشویی سامسونگ

در نسل جدید ماشین‌‎های لباسشویی سامسونگ کدهای مخصوصی جهت سهولت تشخیص و عیب‌یابی بهتر مشکلات به کار رفته است به گونه‌‎ای که با شناخت این کدها می‌توان از بروز  مشکلات متعدد جلوگیری به عمل آورد یا فوراً اقدام به رفع مشکل نمود. در واقع با مشاهده‎‌ی ارور لباسشویی سامسونگ تعمیرکاران و متخصصان فنی به راحتی می‌توانند به سراغ قطعه‌‎ی معیوب و یا مشکلی که سبب ایجاد این ارور شده بروند و با تعمیر تخصصی آن اقدام به حل آن مشکل نمایند. توجه نمایید که اغلب مواقع تعمیر مرکز ایجاد کننده ارور لباسشویی سامسونگ، کار تخصصی بوده و خود افراد توانایی تعمیر آن را نخواهند داشت و کسب اطلاعات در خصوص آن تنها می‌تواند از ایجاد مشکلات بیشتر و یا آسیب به بخش‌‎های مختلف ماشین لباسشویی جلوگیری به عمل آورد و باعث شود که که فرد با احتیاط و دقت بیشتری با این وسیله کار کند.

شناخت کدها و ارور‎‌های لباسشویی صرفاً جهت تعمیر یا هشدار برای خرابی یک قطعه نمی‎‌باشد بلکه گاه این ارورها می‌تواند یک هشدار بابت یک مسئله کوک و یا چک کردن وضعیت لباسشویی باشد. بنابراین می‌توان گفت که ارور لباسشویی سامسونگ و کدهای موجود در آن  کاملاً تخصصی بوده و هر یک نشان دهنده‌‎ی یک مسئله‌‎‎ی خاصی است. از همین‌رو صاحبان این ماشین‎‌های لباسشویی برای تسلط بیشتر بر روی وسیله‎‌ی خود و دوام بیشتر آن می‎‌بایست اطلاعات بیشتری را در خصوص این کدها و اروری که ایجاد می‌کنند کسب نمایند.

اهمیت وجود ارور در ماشین لباسشویی

ممکن است بپرسید که کد خطا لباسشویی سامسونگ چه اهمیتی دارد و یا چرا به سیستم این ماشین‌‎های لباسشویی اضافه شده است؟ در پاسخ باید عرض کنیم همان طور که می‌دانید ماشین‎‌های لباسشویی از قطعات مختلف بسیاری تشکیل شده‎‌اند که با همکاری با یکدیگر عملکرد درست و صحیح ماشین لباسشویی را ایجاد می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت به گونه‎‌ای این قطعات با یکدیگر در ارتباط می‌‎باشند. بر همین اساس در حالت عادی (بدون وجود ارور) تشخیص این که عیب اصلی ماشین لباسشویی چیست و یا چرا به طرز صحیحی کار نمی‌کند بسیار دشوار خواهد بود. چرا که تعمیرکار ممکن است علت این امر را به قطعات مختلفی ربط دهد و در نهایت با یک تشخیص اشتباه و تعمیر نادرست ماشین لباسشویی، منجر به خرابی بیشتر و ضررهای مالی عمده‎‌ای شود به همین دلیل نیاز است تا نشانه‎‌ها و علائمی در این ماشین‌‎های لباسشویی دیجیتال وجود داشته باشد که سبب راهنمایی افراد شده و آن‌‎ها در مسیر تشخیص درست و در نتیجه‌‎ تعمیر اصولی سوق دهد.

در واقع به واسطه‎‌ی این کدها و ارور لباسشویی سامسونگ ریسک تعمیر و کار تعمیرکار بسیار راحت شده است چرا که این افراد در مدت زمان کوتاه‎‌تری از قبل به تشخیص و تعمیر عیوب موجود در ماشین لباسشویی می‎‌پردازند. بنابراین می‌توان گفت که وجود سیستم‎‌های دارنده‎‌ی کد خطا در پیشرفت لوازم و افزایش دوام و طول عمر آن‎‌ها بسیار مؤثر می‌‎باشد و می‌توان از آن به عنوان یک امتیاز برتری یاد کرد که تولیدکنندگان ماشین لباسشویی سامسونگ برای رفاه حال مشتریان و تعمیرکاران در نظر گرفته‌اند.

انواع کد خطا در ماشین لباسشویی سامسونگ

کدها و ارور‌‎های لباسشویی سامسونگ متفاوت و متعدد بوده و هر کدام به قطعه یا کار خاصی اشاره می‌کنند. بنابراین نیاز است کمی بیشتر در خصوص این کدها اطلاعات کسب کنیم تا تسلط بیشتری بر روی وسیله‎‌ی خود داشته باشیم و در هنگام بروز ارور لباسشویی سامسونگ گیج و هراسان نشویم.

کد خطا لباسشویی سامسونگ

  • ارور E1 یا V1؛ یکی از ارورهایی که در لباسشویی سامسونگ مشاهده می‌شود ارور E۱ می‌‎باشد. در حقیقت این کد زمانی ظاهر می‌شود که مشکلاتی در تأمین آب و یا سنسور فشار آب وجود دارد. برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود که ماشین لباسشویی خود را به مدت ۳۰ دقیقه بلا استفاده نگهدارید و آن را خاموش کنید و بعد روشن کنید و سنسور فشار آب خود را عوض کنید، سیم کشی و یا اتصالات سنسور آب را چک نمایید و از باز بودن شیر ورودی اطمینان حاصل نمایید. در صورتی که مشکل همچنان باقی است با نمایندگی ماشین لباسشویی سامسونگ و یا تعمیرکار متخصص تماس حاصل فرمایید تا این مشکل به صورت تخصصی رفع شود.
  • ارور E۲؛ این ارور نیز به معنای عدم توانایی ماشین لباسشویی در تخلیه‌‎ی آب تجمع یافته در دستگاه می‎‌باشد. که در این حالت می‌‎بایست از مسدود نبودن شیلنگ تخلیه و یا قرارگیری آن در وضعیت صحیحی اطمینان حاصل نمایید. همچنین جهت بررسی بیشتر بهتر است فیلتر مربوط به پمپ تخلیه را باز کنید و آن را از لحاظ تمیز بودن و عدم گرفتگی بررسی نمایید. می‌توانید ولتاژ خروجی مورد نیاز پمپ تخلیه را از روی برد آن نیز اندازه‌گیری کنید تا وضعیت دستگاه و علت ایجاد این ارور لباسشویی سامسونگ به درستی مشخص شود.
  • ارور OE؛ این ارور زمانی ایجاد می‌شود که دیگ لباسشویی از آب پر شده باشد این اتفاق معمولاً زمانی رخ می‌دهد که از پودر یا مایع لباسشویی بیش از حد مجاز استفاده شده باشد. برای رفع این خطا می‎‌بایست دستگاه را به مدت ۳۰ دقیقه خاموش کنید و سپس دوباره روشن کنید. سپس وضعیت مخزن هیدروستات و برد اصلی الکترونیک را بررسی نمایید. در صورتی که نتوانستید این مشکل را رفع کنید با یک تعمیرکار مجرب جهت تعمیر لباسشویی سامسونگ تماس حاصل فرمایید.
  • کد خطا CE؛ یکی دیگر از کدهای خطا یا ارور لباسشویی سامسونگ کد CE می‌‎باشد. این کد مربوط به سنسور حرارتی و یا بالارفتن دمای آب به بیش از ۵۵ درجه مربوط خواهد شد. به گونه‌‎ای که گاهی با بالا رفتن دمای آب به بیش از این مقدار عمل تخلیه به خوبی صورت نگرفته و این سنسور ایجاد می‌شود.
  • ارور LE؛ ارور LE لباسشویی سامسونگ از جمله ارورهای مربوط به نشتی آب است که نیاز به بررسی تخصصی و بیشتر توسط تعمیرکار دارد چرا که این ارور لباسشویی سامسونگ می‌تواند زمینه‌‎های مختلفی داشته باشد که  تشخیص این امر گاهی از توانایی صاحبان این وسیله خارج است. از مسائل و مشکلاتی که معمولاً این ارور را ایجاد می‌کنند می‌توان به از جا در آمدن لوله‌‎ی هوا و ایجاد نشتی در هنگام سیکل چرخش، شکستگی دیگ عقب در بخشی که پیج در آنجا سفت می‌شود، عدم نصب درست کیس فیلتر پمپ تخلیه، باعث ارور می شود.
  • ارور UC؛ این ارورلباسشویی سامسونگ نیز از دیگر ارورهایی است که می‎‌بایست به طور جدی توسط تعمیرکار متخصص و آگاه بررسی شود چرا که ایجاد خطای UC معمولاً دال بر وجود مشکل در پاور و برق ورودی (وجود اضافه بار یا کاهش ولتاژ) ماشین لباسشویی می‌‎باشد. برای اطمینان از این موضوع می‌‎بایست ولتاژ برق ورودی دستگاه در حین کار ماشین لباسشویی چک شود. همچنین می‌توان هنگام انجام عملیات خشک کردن لباس، ولتامتری را به ترمینال وردی متصل نموده و عملکرد آن را مورد ارزایابی قرار دهید.
  • ارور E4؛ ارور E۴ که به معنای عدم توازن لباس‌‎ها در دیگ لباسشویی بوده می‌تواند با قرار دادن یکنواخت لباس‎‌ها در داخل دیگ و کاهش وزن آن‌‎ها رفع شود.
  • ارور Ed؛ Ed یکی دیگر از کدها و ارور لباسشویی سامسونگ است که نشان‌دهنده‌‎ی عدم بسته شدن درب ماشین لباسشویی به طرز صحیح می‌‎باشد.

جهت تعمیر تخصصی لباسشویی سامسونگ خود و یافتن علت ارورهای متعددی که ایجاد می‌شود می‌توانید به سایت شرکت افرا مرکز تعمیرات محصولات سامسونگ مراجعه نمایید. این سایت که در واقع نمایندگی تعمیر لوازم متعدد برند سامسونگ محسوب می‌شوند آمادگی خدمت رسانی به هموطنان خود را در نقاط مختلف تهران دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با وظایف این سایت و استفاده از خدمات تیم و یا مطالعه‎‌ی مقالات و اطلاعات موجود در سایت شرکت افرا از آدرس سایت https://samsung-services.ir/ استفاده نمایید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها