|
کدخبر: 180502

بحران کرونا، فرصتی برای بسته بندی

سبک زندگی بحران کرونا، فرصتی برای بسته بندی

در حال حاضر، بحران کرونا یکی از شایع ترین و پر چالش ترین بحث هایی است که در میان مردمان و کشورهای مختلف وجود دارد. این بحران به قدری وسیع و گسترده بوده است، اقتصاد کشورها که شامل صنایع تولیدی و کسب و کارهای مربوط به آن را به نوعی فلج کرده و باعث ورشکستگی های بسیاری شده است.

بیشتر بدانید: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی انواع محصولات

 همه ما میدانیم که بخش تولیدی برای هر کشور پایه و ستون اقتصاد آن کشور است. با زیاد شدن شیوع کرونا کارخانجات متعدد در حوزه های مختلف مجبور به کم کردن شیفت کاری خود و حتی در مواردی دستور تعطیلی دادند. به همین دلیل در دو سالی ک درگیر بیماری کشنده و منحوسی همانند کرونا شده ایم ضررهای بسیار و جبران ناپذیری به اقتصاد کشورمان وارد شده است.

درست است که کرونا باعث خرابی و کساد شدن بازارهای کسب و کار شد اما در برخی موارد باعث ایجاد فرصت های ویژه ای شده است. برای مثال کسب و کارهای اینترنتی و فروشگاه های آنلاین بعد از همه گیری ویروس کرونا شروع به فعالیت مجازی خود کرده و برخی دیگر نیز در حالیکه چنین فضاهای مجازی را داشتند به شکل جدی تری آنها را دنبال کرده و گسترش دادند.

این فرهنگ سازی به درستی پایه ریزی شد و افراد رفته رفته به خرید آنلاین و پرداخت اینترنتی اعتماد کردند و در شرایطی که بر تمام کره زمین حاکم بود توانستند مایحتاج و لوازم خود را تهیه کنند.

در اینجا رقابت میان فروشگاه های اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین بسیار زیاد شد به طوریکه هر کدام بتوانند نظر مشتریان بیشتری را به خود جلب کنند، درآمد بیشتری کسب خواهند کرد.

بیشتر بدانید: محاسبه آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از ۲ دقیقه

حالا به نظر برای موفق شدن در چنین رقابتی چه اقداماتی را باید انجام داد؟

مسئله مهم و اولیه همه کسب و کارها چه آنلاین و چه غیر آنلاین کیفیت اجناس و کالاهاست. اعتماد مشتری و مصرف کننده توسط کیفیت داشتن محصولات و کالاها جلب میشود، آنان خواستار این اند که اگر به کسب و کار اینترنتی شما اعتماد کرده و اجناس را از آن خریداری کرده اند، ضعف کیفی نداشته باشد. این یکی از اصلی ترین المان هایی است که باعث جذب مشتریان بیشتر و دائمی شدن آنها میگردد.


کارتن-آگهی۲

نکته بعدی بسته بندی کالاهاست. شاید دقت کرده اید که اکثر بسته بندی های فروشگاه های آنلاین از نوع کارتن ومقواست. این بسته بندی ها با توجه به قابلیت هایی که دارند توانسته اند مشتریان را از خود راضی نگه دارند که در ادامه به ویژگی های آنان اشاره خواهیم کرد.

قابلیت تنوع در طرح و رنگ: شاید یکی از مهم ترین مواری که در بسته بندی ها مورد توجه مشتریان قرار میگیرد، ظاهر بسته بندی میباشد در موارد غیر اینترنتی اولین چیزی که مصرف کننده با آن مواجه است ظاهر بسته بندی میباشد. مسلما درون یک فروشگاه از یک کالا مدل های متفاوتی در بسته بندی های متعدد به چشم میخورد. بسته بندی ای میتواند خریدار بیشتری داشته باشد که طرح و رنگ زیبا و چشم نوازی بر روی آن درج شده باشد. به همین دلیل چاپ بسیار نکته حائز اهمیت در صنعت بسته بندی محسوب میشود.

طراحی های مدرن و نوآوری هایی که در حال حاضر از ایده های خلاق و طراحان حرفه ای نشات میگیرند میتوانند بازدید محصول و شوق خرید مشتری نسبت به آن را چند برابر کنند. از این رو پک های کارتنی و جعبه های مقوایی با تنوع چاپی که دارند توانسته اند بسته بندی ها را بسیار زیبا تر کنند.

سازگاری با محیط زیست: همانطور که در اول مقاله گفته شده همه گیری ویروس کرونا بسیاری از بازارها را کساد کرد و فروش های زیادی را به صفر رساند. در کنار این موضوع یک مسئله قدیمی تری که همیشه مشکل ساز دغدغه انسانها میباشد، تولید و مصرف زیاد پلاستیک بوده است. اکثر کشورها در زمینه صادرات سختگیری های خودشان را دارند و حدالامکان بسته بندی هایی که پلاستیکی باشند را مرجوع میکنند زیرا تجزیه پذیری پلاستیک و مشتقات آن زمان زیادی را میطلبد اما در مقابل پلاستیک، پک های کارتنی و مقوایی که بر پایه کاغذ تولید شده اند پس از مصرف به چرخه بازیافت برگشته و آسیب های زیست محیطی ایجاد نمیکنند.

کارتن پستی

کارتن-آگهی۳

یکی از معمول ترین بسته بند هایی که برای ارسال مرسولات به اقصی نقاط کشور استفاده میگردد، کارتن پستی میباشد. این کارتنها با توجه به ساده بودن شکل ظاهری یکی از پرکاربردترین بسته بندی ها برای ارسالات میباشند که معمولا بدون چاپ یا حداقل چاپ شامل درج نام برند و لوگوی تجاری میباشند اما برخی از تولید کنندگان و مدیران فروشگاه های آنلاین هستند که برای جذب مشتریان بیشتر از جعبه های چاپ دار و حتی لمینتی استفاده میکنند.

به توجه به مطالب گفته شده دلیل متداول بودن پک های کارتنی و مقوایی برای چنین کسب و کارهایی را دریافتید و میدانید برای جذاب تر شدن پک های محصولات خود چه اقداماتی را میتوانید انجام دهید.

کارتن آوین

کارتن سازی آوین پک با بیش از دو دهه تجربه در زمینه صنایع چاپ و بسته بندی توانسته است در جلب نظر مشتریان به خوبی عمل کند و در تلاش است در رده بهترین کارتن سازی های تهران و کرج قرار گیرد. از این رو میتوانید با تماس در واحد فروش و کسب مشاوره رایگان برای ثبت سفارشات خود اقدام نمایید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها