|
کدخبر: 157994

گران ترین نقاشی قرن نوزدهم را ببینید + عکس

دوستی کلیمت با آدل باعث شد تا آدل برای چندین پرتره مدل نقاش شود.

شاید برای شما هم سوال باشد که کدام آثار هنری جزو گران ترین موارد در کل جهان هستند. در این گزارش نگاهی داریم به یکی از پنج نقاشی گران قیمت در سراسر دنیا. با ما همراه باشید:

پرتره آدل بلوخ-باوئر اول (آلمانی: Portrait of Adele Bloch-Bauer I‎) که با نام بانوی طلایی یا زن طلایی هم شناخته می‌شود، یک نقاشی از گوستاو کلیمت نقاشِ نماد گرای اتریشی است که بین سال‌های ۱۹۰۳ تا ۱۹۰۷ میلادی تکمیل شده‌است. این اثر؛ اولین پرتره از دو نقاشیِ هَمسان هنرمند با یک مدل است که به عنوان یک طرحِ پایانی و کامل شناخته می‌شود.

پرتره-آدل-بلوخ-باوئر-اول-گوستاو

این نقاشی توسط نازی‌ها و در قالب پروژه غارتگری نازیسم ‌، در سال ۱۹۴۱ به سرقت رفت و در گالری کاخ بلودر به معرض تماشا گذاشته شد. در سال ۲۰۰۶ و پس از ۸ سال پیگیری‌های یکی از وراث خانواده، این نقاشی به خانواده بازگشت اما در همان سال و با مبلغ ۱۳۵ میلیون دلار به فروش رفت. قیمت پرداختی برای این اثر هنری در آن زمان یک رکورد محسوب می‌شد.

دوستی کلیمت با آدل باعث شد تا آدل برای چندین پرتره مدل نقاش شود که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به تابلوهای دیگر نقاش به غیر از تابلوهای دوگانهٔ آدل بلوخ باوئر اول و دوم معروف به یودیت اول که بیشتر با نام جودیت و سر هولوفرنس مشهور است اشاره داشت. طرح کلی کلیمت برای نقاشی جودیت اول با محوریت آدل با بدنی نیمه برهنه در توصیف جودیت کتاب مقدس می‌باشد که در سال ۱۹۰۱ طرح گردید. در سال ۱۹۰۹ کلیمت نقاشی دیگری با همان محوریت جودیت طرح کرد که به نقاشی جودیت دوم مشهور شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها