|
کدخبر: 155996

یک شاخه گل هم قیمت خودرو استون مارتین + عکس

بوته گل ملکه شب عمر کوتاهی دارد و فقط یک بار در سال گل می‌دهد.

سبک زندگی یک شاخه گل هم قیمت خودرو استون مارتین + عکس

صنعت پرورش گل در همه کشورها به عنوان کسب و کاری پرسود شناخته می شود. واقیعت این است که گل‌ها در هر شکل و رنگی زیبا هستند. کمتر کسی پیدا می‌شود که از انواع گل و گیاه خوشش نیاید و با دیدن حتی تصاویر آنها، روحش تازه نشود. اما در این میان برخی گل های کم یاب و زیبای جهان قیمت های نجومی و عجیبی دارند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید گران ترین گل دنیا کدام است.

بوته گل ملکه شب عمر کوتاهی دارد و فقط یک بار در سال گل می‌دهد. این گل زودرنج فقط شب‌ها شکوفه دارد و قبل از طلوع صبح برگ‌هایش پژمرده می‌شوند. سرگذشتش کمی شبیه داستان‌های پریان است که شاهزاده‌خانم طلسم‌شده قبل از طلوع خورشید تغییر قیافه می‌دهد.

شکوفه های سفید و درخشان ملکه شب در نور مهتاب خیره کننده هستند. طبق افسانه ها، موجودات ماورایی شب هنگام به زمین می آیند تا زیباترین گل دنیا را چیده و آن را به بودا هدیه دهند. این گل بوی عجیب و گلبرگهای ظریف سفیدی دارد. در ژاپن هم به آن «زیبایی ماه» گفته می شود.

گران ترین گل دنیا در جزایر سریلانکا یافت می شود. گردشگران هر سال از سراسر دنیا برای مشاهده چنین گل جذابی به این کشور سفر می کنند. چیدن این گل بدون آسیب‌رساندن به آن شدنی نیست؛ بنابراین فروش آن به‌شکل شاخه‌شاخه عملا غیرممکن است. به نظر می‌رسد که این ملکه پرناز و ادا گران‌ترین گل دنیاست؛ چون آن‌قدر ارزش دارد که نمی‌توان رویش قیمت گذاشت

گفته شده که یک تاجر انگلیسی برای داشتن باغچه ای کوچک از چند شاخه گل از ملکه شب به کسی که بتواند آن را در باغچه خانه اش پرورش بدهد، خودرو استون مارتین پاداش می دهد. برای هر شاخه یک خودرو!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها