|
کدخبر: 133467

کرونا با سی تی اسکن تشخیص داده می شود؟

یک متخصص بیماریهای عفونی عنوان کرد: قطعیت تشخیص کرونا با روش سی تی اسکن بیشتر از روش PCR است.

زینب محبی با بیان اینکه روش‌های مختلفی برای تشخیص کرونا وجود دارد، گفت: یکی از رایج‌ترین این روش‌ها تست PCR است که تا ۶۰ درصد قطعیت دارد.

وی افزود: البته این امکان هست که در ۴۰ درصد موارد فرد به کرونا مبتلا بوده، اما تست PCR او منفی شود.

محبی افشار از سی تی اسکن به عنوان روش تشخیصی دیگر کرونا یاد کرد وافزود: این روش قطعیت بیشتری داشته و تا حدود ۹۰ درصد قطعیت دارد.

این متخصص بیماریهای عفونی یادآور شد: تنها مشکل این است که روش سی تی اسکن با گذشت پنج تا شش روز خوب جواب می‌دهد، چرا که طی این مدت ریه درگیر شده و در سی تی اسکن قابل تشخیص است، اما در خصوص تست PCR هر زمان که فرد مراجعه کند در تشخیص کرونا کاربرد دارد.

محبی افشار از تست آنتی بادی هم به عنوان روش دیگر در تشخیص کرونا یاد کرد و افزود: این روش زمانی استفاده می‌شود که دو تا سه هفته‌ای از ابتلا به بیماری کرونا گذشته باشد و برای افرادی به کار می‌رود که بیماری مشابه کرونا داشته و بهبود یافته‌اند و حال برای اطمینان از اینکه کرونا بوده یا نه می‌خواهند تست بدهند که این روش به کار می‌آید.

وی با بیان اینکه تشخیص کرونا تنها با این روش‌ها امکانپذیر است، گفت: هیچ کس از روی علائم نمی‌تواند با قطعیت ابتلا به کرونا را تشخیص دهد، چرا که علائم این بیماری بسیار مشابه سرماخوردگی و آنفلوآنزا است.

این متخصص بیماریهای عفونی افزود: اگر انجام هیچ یک از این روش‌های تشخیصی برای افراد ممکن نبود، توصیه می‌شود افراد در صورت مشاهده علائم مشابه سرماخوردگی به‌صورت پیش فرض خود را یک بیمار کرونایی در نظر بگیرند و اقدامات مربوط به قرنطینه را انجام دهند.

محبی افشار تشخیص به موقع و درمان زودهنگام را در بهبود حال بیماران کرونایی موثر دانست و از همه افراد خواست به محض مشاهده علائم مشابه سرماخوردگی حتما به پزشک مراجعه کنند.

وی افزود: در برخی موارد داشته‌ایم که فرد ۱۰ تا یازده روز با تصور اینکه سرماخوردگی دارد وقت تلف کرده و بعد از یازده روز که وضعیت جسمانی رو به وخامت رفته مراجعه کرده و مشخص شده مبتلا به کروناست، بنابراین از همه افراد می‌خواهیم حتما با مشاهده علائم به پزشک مراجعه کنند و به بهانه یک سرماخوردگی ساده از کنار این موضوع نگذرند.

 

منبع: ايسنا
  • ناشناس ارسالی در

    کی خواست کسی رو بکشه ،هدیه سپیده دم ،او ن تو هستی که همیشه درحال توهم زدن هستی ، ب روان درمان ،مراجعه کن ،اگه قرار ب کشتن باشه ،قانون ،خودش بلده چه کار کنه ،فرد بدرد بخور ،جامعه ،توی فقط وبس

  • ناشناس ارسالی در

    زور الکی نزن هدیه ،تو خودت رو ب زور نمی تونی ،با این حرفات ،غالب ،ی ادم نظامی کن ی ،بهتر هم ردیف خودت رو پیدا کنی ،اگه تص میم داری ،ب ماها مربوط نیست ،برید هرکار ی دلتون می خواد کنید ،تو وطن خودتون صاحب ،دارید ،خلیخ فارس ازت طرفداری می کنه بر و

ارسال نظر