|
کدخبر: 133120

۲۰ دقیقه‌ای نتیجه تست کرونا را بگیرید

نخستین کیت آزمایش آنتی ژن مورد تایید در چین نتایج را ظرف تنها ۲۰ دقیقه ارائه می‌دهد.

سبک زندگی ۲۰ دقیقه‌ای نتیجه تست کرونا را بگیرید

تنظیم‌کننده ملی تولیدات پزشکی هینا مجوز تأیید بازار را به دو کیت تست آنتی ژن داده است که می‌تواند بیماری کرونا را تشخیص و در عرض ۲۰ دقیقه نتیجه را ارائه دهد.

اداره محصولات ملی پزشکی در بیانیه‌ای اعلام کرد، این کیت‌ها به ترتیب توسط دو شرکت بیوفناوری در گوانگژو و پکن تولید شده و نخستین کیت آزمایش آنتی ژن مورد تایید کشور برای COVID-۱۹ است.

این تست افرادی را که درحال‌حاضر مبتلا به ویروس کرونا هستند شناسایی می‌کند. تست آنتی‌ژن می‌تواند به عنوان یک تست فوری جهت تشخیص عفونت‌های فعال استفاده شود. در ابتدا تست آنتی ژن برای تشخیص بیماری استفاده نخواهد شد، اما می‌توان آن را برای غربالگری افراد جهت شناسایی کسانی که نیاز به تست‌های دقیق‌تر دارند به کار برد.

ابزار آزمایش می‌تواند به سرعت موارد مثبت را در اوج همه گیری ویروس کرونا تشخیص دهد. همچنین می‌توان از آنها برای تریاژ زودرس و مدیریت سریع بیماران مشکوک استفاده کرد.

بر اساس این بیانیه، به عنوان مکمل روش‌های فعلی تشخیص COVID-۱۹، نمی‌توان از آزمایش آنتی ژن به تنهایی برای شناسایی عفونت استفاده کرد بلکه این روش باید با آزمایشات اسید نوکلئیک، تصویربرداری و سایر اطلاعات تشخیصی برای تعیین وضعیت عفونت ترکیب شود.

این گزارش خاطرنشان کرد که آزمایش بیشتر اسید نوکلئیک برای نتایج مثبت و منفی آنتی ژن در موارد مشکوک به COVID-۱۹ مورد نیاز است.

جدا از دو کیت تست آنتی ژن، چین تاکنون ۲۴ روش تشخیص کووید ۱۹ توسط اسید نوکلئیک و ۲۵ معرف تشخیص آنتی بادی را تأیید کرده است.

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر