|
کدخبر: 290711

هواپیمایی آتا اجازه پرواز ندارد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره علت ادامه پروازهای آتا با وجود لغو تمامی پروازهای بین‌المللی این شرکت از سوی سازمان هواپیمایی توضیح داد: پروازهایی که در حال حاضر هنوز انجام می‌شود جزو تعهداتی است که شرکت هواپیمایی سال گذشته بلیت فروخته و حالا باید این تعهدات را انجام دهد، اما از ۱۵ فروردین مجوز جدیدی به آتا داده نمی‌شود تا این شرکت رفتارش را منظم کند.

در پی دریافت شکایات متعدد اخیر مردمی مبنی‌بر تاخیرها و ایرادهای مکرر پروازی در شرکت آتا، مهرداد بذرپاش - وزیر راه و شهرسازی - به رئیس سازمان هواپیمایی کشوری دستور داد وضعیت شرکت هواپیمایی آتا را در خدمت‌رسانی به هموطنان به‌صورت فوری مورد بررسی قرار دهد. پس از آن بود که از ۲۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ تمامی پروازهای شرکت هواپیمایی آتا در مسیر مشهد به عراق و بالعکس لغو شد.

البته روند تاخیرهای آتا پس از آن هم ادامه یافت و در مواردی، پرواز نجف به تهران هواپیمایی آتا با تاخیر ۱۴ ساعته مواجه شد و در یکی دیگر از قسمت‌های سریال تاخیرهای این شرکت نیز، دوم فروردین‌ماه سال جاری، یکی از پروازهای آتا که قرار بود از مبدا استانبول به تبریز انجام شود، به دلیل کاهش فشار داخل کابین و فرود اضطراری، با هواپیمای جایگزین انجام شد و به نظر می‌رسد ادامه این روند منجر به واکنش جدید سازمان هواپیمایی برای لغو تمامی پروازهای بین‌المللی آتا شد.

با وجود این، آمار پروازهای شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نشان می‌دهد که پروازهای آتا به مقصد نجف و استانبول امروز انجام شده است؛ همچنین اطلاعات فرودگاهی نشان می‌دهد که پروازهای این ایرلاین در روزهای آینده هم ادامه دارد.

چرا پروازهای خارجی آتا ادامه دارد؟

در این خصوص جعفر یازرلو -سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- توضیح داد: پروازهای آتا لغو شده و این شرکت دیگر اجازه فروش بلیت ندارد، اما پروازهایی که در حال حاضر هنوز انجام می‌شود جزو تعهداتی است که شرکت هواپیمایی سال گذشته بلیت فروخته و حالا باید این تعهدات را انجام دهد، اما از ۱۵ فروردین مجوز جدیدی به آتا داده نمی‌شود.

درباره زمان تعلیق پروازهای این شرکت توضیح داد: احتمالا این زمان یک ماه طول می‌کشد تا زمانی که پروازهای آتا منظم شود و شرکت هواپیمایی آتا بتواند نظر مسافران را جلب کند و در آن صورت این تعلیق حذف می‌شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها