|
کدخبر: 285296 نعیمه صفری تبار

اختصاصی گسترش نیوز؛

ویلای ۱۶۰ میلیاردی در لس آنجلس ایران / خانه های لاکچری لواسان چند؟

در این گزارش به بررسی قیمت ویلاهای لاکچری لواسان پرداخته شده است.

راه و مسکن ویلای ۱۶۰ میلیاردی در لس آنجلس ایران / خانه های لاکچری لواسان چند؟

در شهرستان شمیرانات، لواسان یکی از مناطق خوش آب و هوا است که در دل طبیعت قرار گرفته است. در گذشته این منطقه نزدیک‌ترین منطقه ییلاقی به شهر تهران بود اما هم اکنون منطقه‌ای لاکچری به حساب می‌آید که هرکسی قادر به خرید خانه و ویلا در این منطقه نیست. این شهر ییلاقی شهری مرفه‌نشین است که پولدار های تهرانی در آن جا ویلا دارند تا تعطیلات و آخر هفته خود را در آن جا بگذرانند. فاصله کوتاه و ۱۱ کیلومتری آن با شمال شرق تهران باعث شده، افراد زیادی علاقه به سرمایه‌گذاری و تفریح در این منطقه باشند.

شاید می توان تنها مشکل این منطقه را ترافیک سنگین آن دانست که آخر هفته‌ها چه افرادی که در لواسان ویلا دارند یا افرادی که می‌خواهند اوقات فراغت خود را در لواسان بگذرانند باید در ترافیک بیشتر زمان خود را طی کنند.

خرید ویلا و مسکن در لواسان کار هر کسی نیست و قیمت ویلا در لواسان به‌طور کل بالاتر از مناطق دیگر است اما قیمت آن به امکانات ویلا هم بستگی دارد. از لاکچری‌ترین مناطق لواسان می‌توان باستی هیلز و عسلک را نام برد.

با وارد شدن به منطقه لواسان اولین محله سمت چپ را عسلک می‌نامند که خانه‌های دامنه کوه را شامل می‌شود. در این منطقه کل لواسان قابل مشاهده است. مردم لواسان دید سد لتیان از این منطقه را متمایز نسبت به مناطق دیگر می‌دانند. در این منطقه برای خرید ویلا باید هزینه هنگفتی را انجام دهید.

ویلا-لواسان-۲

در سایت های فروش اینترنتی ویلایی ۷۴۰ متری با لوکیشن عالی ۱۱۰ میلیارد تومان آگهی شده است. این ویلا ۴ خواب دارد که ۲ خواب آن مستر و شامل استخر و جکوزی است.

در آگهی دیگر ویلا باغ تریبلکس ۵۰۰ متری با ویو جنگل و رودخانه آورده شده است. تعداد اتاق‌های این ویلا ۵ اتاق خواب و دارای استخر مجهز به سیستم هوشمند است. به بیان آگهی دهنده قیمت این ویلا نسبت به امکاناتی که دارد مفت است؛ قیمت آن تنها ۱۴ میلیارد ناقابل آگهی شده است!

در مناطق ویلایی لواسان واحدهای کوچک انگشت شمارند و بسیاری از ویلاهای لواسان متراژ قابل توجهی دارند که گاهی به بالای یک هزارمتر می‌رسد. قیمت هر مترمربع ویلا در لواسان حداقل حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان است و گاهی به حدود ۱۵۰ میلیون تومان می‌رسد.

توک مزرعه بکر که اهل لواسان آن را توکه می نامند در مجاورت عسلک قرار دارد و مانند این منطقه ویلاهای آن قیمت قابل توجهی را دارا و ارزش مالی خوبی دارد. این محله در بلندا و دامنه کوه ورجین قرار گرفته است که به همراه محله‌های مجاورش، اصطلک، مرتفع‌ترین منطقه لواسان به شمار می رود.

در لس آنجلس ایران خانه چند؟

قیمت ویلا در منطقه باستی هیلز از ۵۰ میلیارد به بالا قیمت دارد. این منطقه را به بورلی هیلز لس آنجلس شباهت دادند و رویایی‌ترین منطقه ایران نام برده شده است. ورود برای همه افراد در این منطقه مجاز نیست و تنها برای صاحبان املاک در این شهرک امکان‌پذیر است. این منطقه در کل ۳۶ ویلا دارد که لاکچری ها در آن سهم بسزایی دارند. متراژ بالای این ویلاها هم در قیمت‌های فضایی آن بی تاثیر نیست.

۱۲۰۰ متر ویلا ۱۰ سال ساخت با استخر و جکوزی ۱۵۰ میلیارد تومان آگهی شده است. در سایتی دیگر ویلایی ۷۶۰ متری، سال ساخت ۱۳۸۴ با ۴ اتاق خواب هر متر آن ۱۶۲ میلیون تومان به فروش می رسد. تقریبا ویلا های ۳۲۰ متری در این منطقه جزء کوچک متراژ ترین ویلاها در این منطقه است که ۴۰ میلیارد تومان قیمت دارد.

در ادامه به بررسی قیمت زمین های کشاورزی و کلنگی در مناطق خوب لواسان پرداخته شده است.

در این منطقه زمین ۴۰۰ متری با مجوز ۲۸۰ متر ساخت را ۸ میلیارد و هشتصد هزار تومان قیمت گذاری کرده اند. در آگهی دیگر باغی ۳۱۰ متری با درختان گیلاس و گردو متری ۲۶ میلیون تومان نرخ گذاری شده است که برای خرید این زمین باید ۸ میلیارد تومان هزینه کرد. در بهترین منطقه لواسان زمین ۳۴۸ متری دوکله با مجوز ساخت ۴۰ میلیارد تومان آگهی شده است.

با بررسی قیمت ویلا و زمین در منطقه لواسان تهران با قیمت های عجیبی رو به رو می شویم که تنها افراد کمی به تهیه این ویلاها می‌توانند اقدام کنند. حتی اجاره ویلا در این منطقه هم قابل مقایسه با دیگر مناطق نیست و در مناطق گران آن تا شبی ۲۵ میلیون تومان هم گاهی اجاره داده می شود.

  • ناشناس ارسالی در

    حالا اینکه نفس اینجور چیزها اشکالی داره یا نه رو من که صلاحیتش رو ندارم اما اینکه از کجا اومده خوب داستانیه که بازم اطلاع موثق و درستی در باره اش ندارم جالب کار اینه که هر دوتاش در حیطه بحثهای دولت و حاکمیت یه به همچین چیزی ابعاد مثبتی هم داره به جای اینکه پول رو برداره ببره اسپانیا و ترکیه ویلا بخره اومده به شهرداری داده ساخت و ساز و مصالح و زمین رو داخل کشور هزینه کرده رسیدگی درست به معابر و زیبا سازی و اینکه کمتر ماشین کنار خیابون پارکه رو شهرداری و سیستم ساخت و ساز دولتی باید یاد بگیره اما اینکه این پولها از کجا اومده اگه قانونیه خوب دمشون گرم و توش جانشون اگه هم با زد و بند و تخلفه چشم نهادهای نظارتی روشن کسایی که افراد معمولی رو توی خیابونا و بخاطر یه تغییر نما ملی جریمه به افراد عادی می‌بندم چشم اونا روشن

  • نا شناس ارسالی در

    احتمالا بیشتر صاحبان این ویلاها از بدنه دولت و نمایندگان مجلسِ حامی فقرا و کارگر ان هستند .

  • حمید ارسالی در

    حالا اگر پول مملکت را ببرند ترکیه، دبی، کانادا، لس آنجلس و... هزینه کنند و ویلا بخرند کسی ایرادی نمی گیره چون کسی متوجه نمیشه ولی توی مملکت خودمون که هزینه بشه همه مدعی مستضعفین میشوند!!! خاک ایران ار زشش بالاتر از این حرفهاست.

  • ناشناس ارسالی در

    همشون دم کلفتن

  • ناشناس ارسالی در

    پول‌های مفت مال سیلبریتی های بی شرف همه جا زمين می‌خرند ویلا می‌خرند مملکت اسلامی آینه

  • ناشناس ارسالی در

    درود. متاسفم که ایران عزیزم به دست یه سر ی آدمای از خدا بی‌خبر افتاده که برای مست ضعفین هم بنیاد درست کردند. فقط باید آگاه یمونو ببریم بالا که اینطور افراد جرات نک نن با پول من و تو این ویلاها و بریزو بپا ش های دیگه داشته باشند.

  • حسین ارسالی در

    اگه‌ عدالت رعایت شود و مالیات و عوارض در ست دریافت شود .و تبعیض نباشد .این قیمتها درست خواهد شد و واقعی میشود .ولی تا وقت ی امثال شبنم خانم دختر وزیر بیچاره وجود دارد و برای از بین بردن تخلفات ساختمانی او از کار گر استفاده میکنند و برای تخریب یه ویلایی زپرتی یه آدم بیچاره از لودر . همین خواهد شد .

  • ناشناس ارسالی در

    خدا رحمت کند شاه فقید را ایکاش زنده بود میدید با مردم چه کردن خیانتکاران!

  • ناشناس ارسالی در

    اگر‌‌ماهی‌‌‌ماهی‌پانزده‌هزاردولار‌‌‌به حسابش‌درامریکا‌‌‌واریز‌‌‌‌و‌‌‌بدون‌ ‌دادن
    مالیات‌‌‌‌‌‌از‌‌کشور‌فرار‌‌‌ ‌توهین‌‌‌‌به‌ایرانیان‌
    وخیانت‌‌‌به ‌تهیه‌کننده‌‌‌‌‌‌‌‌و‌‌فرار‌میکند‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌اما
    یک‌‌‌‌گروه‌وطن‌فروش‌‌‌‌ازش‌‌ح مایت‌‌‌می

    • اکبر محمدی ارسالی در

      مقصر این‌همه بی عدالتی وتبعیض و...،مسولی ن کشورند،قانون نویسانن.اگرقوانین خوب وجا مع الشرایط باپشتوانه اجرایی درمجلس وضع ش ود ونظارت دقیق برکار مسولین اجرایی اعمال شود، هرگز شاهد چنین بی سامانی ها واختلا ف طبقاتی درکشورنخواهیم بود.هیچ انسان عاق لی به برخورداری هموطنانش از رفاه وداشتن ثروت حسود نیست بلکه به ثروت های نامشروع معترض است.

  • سردار گمنام ارسالی در

    شمای نویسنده برو تحقیق کن اگه با لایه بندی و فامیلی وغیره به سر شاخه ها ی سیاسی نرسیدی که ویلاها برای افراد با نفوذ هستن بعضی ها شوم هم برای تجار و بازاریان نفوذی که باز هم ربط پیدا میکنم به سیاسیون

  • ناشناس ارسالی در

    متاسفانه ربا بر اقتصاد کشور حاکم شده و ه مه را فاسد کرده و حاکمیت جاده صاف کن دلا لان و مفسدین اقتصادی شده.... ربا جنگ با خداست.

  • رضا ارسالی در

    طبری هم تو این ویلا ها زندانیه این قصه ج مهوری اسلامیه کسای که داخل این مکانها سا کن هستن چه کسانی هستن همه همین دزدهای مق دس هستن که همه چی رو چپو کردن مثل طبری م لعون که یه جزء کوچک این حرومیای دولتین چ ه جانها فدا شد چه ثروتها فنا شد

  • امیراصغرزاده ارسالی در

    امیدوارم یه روزی همه مردم ایران یه همچین خونه هایی داشته باشن تابحال همدیگه غبطه نخورن.
    این تنهاارزوییه که من برای نتیجه ونویره خودم میتونم داشته باشم.
    البته درسایه نظام جمهوری اسلامی ایرا ن.
    ایران مثل یک ساختمون ۲۰طبقه است که درحال حاضرفقط زمین این ساختمان خریدا ری شده.
    *ایران آینده روبه همه بچه های آینده تبریک میگم وامیدوارم روزهاییکه سواربرجتهای شخصی خودبه مدرسه میروندازما نیزیادی کنندکه در۵۰ویا۶۰سال زندگی خودالا غ سوارمیشدیم.وبیادمان یک دقیقه سکوت کنند .

  • پژمان ارسالی در

    آخه خدارو خوش میاد من راننده کامیون با ک لی خطر و استرس مصالح ساختمان میبرم برای این مایه دارا ، چندرغاز کرایه اونم بعد۲۰ بار زنگ زدن که بریزند به حساب ،در صورتی که ملکشون ميلياردها قیمت داره ،خدایا پس عدالت کجاست؟!

  • ناشناس ارسالی در

    اونوقت مردم عادی باید برای خودرو آشغال م لی تو صف باشن

  • ساناز کوشکستانی ارسالی در

    آقا اگه برای خرید این ویلاها تولواسان که سوئیس تهران و گران‌قیمت‌ترین شهر پایتخ ت است از راه کسب وکاروتلاش خریداری کردن نوش جونشون. رانت و زدی ازبیت المال نادرس ت وخلافه ولی اگرم باز از راه رانت و پول‌ های رانت‌خواری خریداری کردن باز دمشون گر م که تو کشور خودمون خرجش میکنن و ارزش م نطقه و کشور بالا میره درسته رانت کار ناد رستیه ولی خوب چکار کنن این پول رو ببرن خ ارج از کشور خرج کنن خوبه. هیچکس هم نمیبی نه آب از آب هم تکون نمیخوره پس چه بهتر ک ه در دوحالت که پول درآوردن تو ایران خرج بشه. ناگفته نماند خیلی ازین ویلاهای لاکچ ری واسه ساکنین اهل خود لواسان است که بچه همونجا هستن خلاصه حسادت بیجا نکنید 90در صد مردم که حرف نامربوط میزنن از رو حسادت هستش. وگرنه لواسان از قدیم منطقه 1تهران و حتی از نظر جغرافیا هم حساب کنی از زعف رانیه و اندرزگو و الهیه ونیاوران و... هم بالاتر و خوش آب و هواتر است

  • ساناز کوشکستانی ارسالی در

    هرکس تو لواسان ویلا داره اولا شک نکنید ل یاقت و لایق داشتنش بوده که خدا نصیبش کرد ه. بعدشم خوب نی حسادت بیجا کنید و پشت ای ن مالکان اراجیف ببافین

  • ناشناس ارسالی در

    حسادت بیجا نکنید اولا 90درصد مالکان این ویلاها بچه های خود لواسون هستن که لیاقتشو داشتن و اونجا ویلا ساختن واسه خودشون 10درصدش آقایان و مسولان عالی رتبه هستن که بازم درسته رانت کارخلافیه ولی باز خوبه که این پول رو تو کشور خودمون خرج میکنن پس چکارکنن بردارن پول رو ببرن خارج ویلا بسازن اونجاها رو آباد کنن حالا که رانت شده پس حداقل بزار ارزش افزوده رو خاک ایران انجام بشه. اون قضیه رانت هم وظیفه قوه قضائیه هستش نه کسی دیگه.

  • ناشناس ارسالی در

    هرکی ویلا داره اولا سیستم و شخصیت و لیاق تش رو داشته که لواسون ویلا داره خداهم بی شتر بهشون بده همون ویلا رو برفرض یه آدم عادی داشت چنان فخری میفروخت به دیگران که نگو. هرکی هم هرچیرناجوذی پشت سر ویلا دا رهای لواسون میگه از بخل وحسادت و ذات خر ابش میگه

  • ناشناس ارسالی در

    مملکت .... است

  • ناشناس ارسالی در

    نویسنده محترم
    فک کردی مال کیه اون ویلا ها
    تازه چه بهتر که تو مملکت خودمون سرمایه هاشون و خرج کردن حتما باید بره کشورای دیگه
    میدونید چقدر به شهرداری لواسان پول میدن تا جواز ساخت بگیرن
    شهرداری هم سنگ تمام گذاشت لواسان رو مثل بهشت درست کرد
    کاش همه جای مملکت همینطوری بود
    چرا همه فکر میکنن باید تو فقر زندگی کرد
    باید افتخار کنیم به همچین جاهایی

  • رضا ارسالی در

    سلام مسئلولینی که دم از اسلام میزنن

  • ناشناس ارسالی در

    اقای مجری یجوری صحبت میکنه انگار ارث باب اشو کشیدن بالا این گزارشها جز اینکه جامع ه را به تباهی بکشه تاثیر دیگه ای نداره

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها