|
کدخبر: 260760

ویژگی‌های بهترین سنگ برای نمای ساختمان

حتما به خاطر دارید که در سال‌های نه چندان دور هنگامی که در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر تردد می‌کردید، همواره شاهد ساختمان‌هایی بی‌روح بودید که در راستای زیبایی آن تلاش زیادی به کار گرفته نشده بود. اما در حال حاضر توجه افراد نسبت به زیبایی ساختمان خود به ویژه در نمای ساختمان، بسیار افزایش یافته است و از همین رو افراد همواره به دنبال ایجاد بهترین نما برای ساختمان خود هستند. اگر شما نیز به تازگی به دنبال ساخت ساختمان بوده باشید حتما با مسئله انتخاب سنگ مناسب نما روبرو شده‌اید و در همین راستا در رابطه با سنگ تراورتن، تراورتن ابیانه، مرمریت، گرانیت و غیره بسیار شنیده‌اید. اگر به دنبال انتخاب بهترین سنگ برای نمای ساختمان خود هستید در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی تراورتن‌ها که از جمله محبوب‌ترین سنگ‌های مورد استفاده در نمای ساختمان‌ها هستند بپردازیم.

نمای-ساختمان

سنگ تراورتن چیست؟ انواع آن کدام است

در حال حاضر تراورتن یکی از انواع پرکاربرد سنگ‌ها در نمای ساختمان‌هاست. تراورتن‌ها معمولا به دلیل تنوع رنگی، متخلل بودن، وزن کم، زیبایی و همچنین قیمت نسبتا پایین جز پرمصرف‌ترین سنگ‌ها در نمای ساختمان‌ها هستند. قیمت پایین این نوع سنگ به این سبب است که تراورتن‌ها از معادن ایران استخراج می‌شوند و در نتیجه با قیمت پایین‌تری در اختیار فروشندگان و مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند. تراورتن‌ها انواع گوناگونی دارند که برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تراورتن کاشان، تراورتن ابیانه، تراورتن کرم طرق و تراورتن آبگرم اشاره کرد.

تراورتن کاشان

سنگ‌های تراورتن مقاومت بالایی در مواجهه با تابش نور خورشید، باران‌های اسیدی، ترک، خردشدگی وغیره دارند و به همین سبب محبوبیت زیادی میان عامه مردم پیدا کرده‌اند. یکی از انواع پرطرفدار تراورتن‌ها، تراورتن کاشان است. تراورتن کاشان غالبا به رنگ‌های کرم، شکلاتی و گردویی در بازار موجود است. این سنگ به دلیل رنگ‌های جذاب خود، مکمل بسیار خوبی برای سنگ‌هایی با رنگ سفید است و جلوه ویژه‌ای به ساختمانتان می‌بخشد. سنگ تراورتن کاشان از جمله قدیمی‌ترین سنگ‌های تراورتن است که مقاومت بالایی در مقابل فشار داشته و همچنین نسبت به انواع دیگر تراورتن‌ها، تخلخل کمتری دارد. همچنین ساب پذیری خوب این نوع تراورتن آن را برای به کارگیری در قاب پنچره‌ها، دیوارهای داخلی و خارجی مناسب کرده است. به خاطر داشته باشید که قیمت تراورتن کاشان با توجه به رنگ، یک دست بودن سنگ و اندازه آن تعیین می‌گردد.

نمای-ساختمان۲

تراورتن ابیانه

اگر شما نیز از آن دست افرادی هستید که به نماهای کلاسیک و رومی علاقمندید؛ تراورتن ابیانه را به خاطر بسپارید. چرا که از سنگ تراورتن ابیانه خوب، در ساخت نماهای کلاسیک و رومی استفاده می‌شود. سنگ‌های تراورتن ابیانه معمولا به رنگ‌های بژ، کرم روشن و کرم تیره در بازار یافت می‌شوند و می‌توانند بهترین انتخاب در ساخت نمای اصلی، نمای داخلی ساختمان و دیوارها و سازه‌های دکوری باشند.

قیمت این نوع از سنگ‌ها به عوامل مختلفی وابسته است که شامل:

  • میزان روشن بودن رنگ سنگ: هر چه سنگ تراورتن ابیانه رنگ روشن‌تری داشته باشد گران‌تر خواهد بود.
  • میزان موج و هاله سنگ: هرچه امواج و هاله روی سنگ تراورتن کمتر باشه قیمت آن بالاتر خواهد بود.
  • قطر سنگ: هرچه قطر سنگ بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر می‌شود.
  • نوع برش و طول سنگ: هرچه برش‌های سنگ دقیق‌تر بوده و طول آن بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت.

بنابراین قیمت سنگ تراورتن ابیانه به عوامل گوناگونی بستگی دارد.

 

سنگ تراورتن کرم طرق

این سنگ به سبب محل استخراج آن که منطقه طرق در شهر کاشان است، به این نام معروف شده است‌. سنگ تراورتن کرم طرق در رنگ‌های کرم، شکلاتی و بژ در بازار یافت می‌شود و از جمله پرفروش‌ترین سنگ‌های تراورتن است. سنگ تراورتن کرم طرق نسبت به سایر سنگ‌ها از قیمت پایین‌تری برخوردار بوده و از همین رو در مصارف مختلفی مانند نمای اصلی ساختمان، نمای داخلی، مصنوعات سنگی، جدول کنار خیابان و درپوش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت سنگ‌های تراورتن کرم طرق تحت تاثیر ضخامت، ابعاد، نوع فرآوری و درجه سنگ قرار دارد. هرچه ضخامت سنگ بیشتر، ابعاد بزرگتر و نوع فرآوری آن باکیفیت‌تر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

نمای-ساختمان۳

سنگ تراورتن آبگرم

یکی از جدیدترین انواع تراورتن‌ها که به تازگی طرفداران بسیاری در میان مردم پیدا کرده است، سنگ تراورتن آبگرم است. این نوع تراورتن از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و رنگ کرم آن بسیار جذاب است. از همین سو مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

زیبایی، مقاومت، وزن کم، و دسترسی آسان از جمله دلایلی است که بر محبوبیت تراورتن آبگرم افزوده است. اما به خاطر داشته باشید که سنگ تراورتن آبگرم قیمت نسبتا بالاتری دارد و تعیین قیمت دقیق آن وابسته به عواملی مانند: ضخامت سنگ، نوع فرآوری، رنگ، ابعاد، موج و هاله روی سنگ است.

با سنگ‌های تراورتن در شهر بدرخشید!

نمای ساختمان شما قلب ساختمان شماست! چرا که اولین چیزی که از ساختمان شما به نمایش گذاشته می‌شود، نمای آن است. همچنین مقاومت ساختمان نیز تا حد زیادی به نمای آن بستگی دارد. بنابراین با انتخاب بهترین نوع نما می‌توانید در شهر بدرخشید. در همین راستا تراورتن‌ها با مقاومت بالا، تنوع رنگی زیاد و ویژگی‌های منحصربفرد خود می‌توانند بهترین انتخاب در اجرای انواع نمای مدرن، کلاسیک و رومی برای شما باشند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها