|
کدخبر: 235931

نماشویی و کفسابی سنگ کف ساختمان چگونه انجام می شود؟

همه چیز درباره نماشویی و کفسابی به همراه مزایای استفاده از این خدمات در نمای ساختمان و سنگ کف ساختمان به همراه معرفی عوامل موثر قیمت اجرای کار

نماشویی چیست؟

نماشویی به کلیه کارهایی که با هدف ازبین بردن آلودگی، تیرگی و جرم ساختمان انجام می شود گفته می شود. افراد متخصص با این کار از نفوذ جرم و آلودگی به خورد نمای ساختمان جلوگیری می کنند تا نمای ساختمان فرسوده نشود.

برای سالم ماندن نمای ساختمان باید در بازه های زمانی مشخص، اقدام به شستشوی نما کرد. این کار باعث صرفه جویی در هزینه نیز می شود.

شستشوی مداوم نماهای ساختمانی تاثیر بسزایی در زیبایی نما می گذارند و با این کار به ارزش ملک می افزایند.

نماشویی

قیمت نماشویی

برای تعین قیمت نماشویی، عوامل زیادی تاثیرگذار هستند و باید این کار توسط افراد ماهر صورت بگیرد.

عوامل زیر مشخص کننده قیمت نماشویی ساختمان هستند:

● متراژ ساختمان و ابعاد آن مهمترین عواملی هستند که هزینه نمای ساختمان را مشخص می کنند. افراد متخصص با در نظر گرفتن ارتفاع ساختمان، قیمت نماشویی را مشخص می کنند که معمولا برای ساختمان های با متراژ بالا هزینه کمتری در نظر گرفته می شود.

● روش نماشویی ساختمان از دیگر عواملی است که تعیین کننده ی قیمت است. روش شستشوی این نماها که با داربست یا کلایمر می باشد باید در شروع کار مشخص شود. نحوه نماشویی با واترجت یا پلاست نیز تعیین کننده قیمت است.

● موقعیت جغرافیایی نمای ساختمان و این که آیا دسترسی به مسیر ساختمان آسان است نیز در تعیین قیمت موثر است. هزینه در پایتخت و شهرهای بزرگ کمتر است چون اکثر شرکت های نماشویی در آنجا واقع هستند.

● دو فاکتور دیگر که در قیمت موثر هستند میزان آلودگی و مقدار مواد به کاربرده شده در پاکسازی و نظافت است.

● دیگر عواملی که تعیین کننده ی نرخ هستند جنس و مواد به کار برده شده در نمای ساختمان است؛ مثلا هزینه نمای سنگی با شیشه ای یا آجری متفاوت است.

همه ی فاکتور های گفته شده در تعیین قیمت نقش بسزایی دارند و باید همه مورد توجه واقع شوند.

روش های نماشویی ساختمان

روش های مختلفی برای نماشویی ساختمان وجود دارد که هر کدام طراحی خاص خود را دارند و در این مطلب به چند مورد اشاره می شود.

۱- نماشویی با طناب

این روش یکی از روش های پیشرفته می باشد و در بسیاری از کشور ها از آن استفاده می کنند. نماشویی با طناب یکی از کم هزینه ترین روش هاست و دارای استاندارد بین المللی نیز هست. برج های بزرگ همچون برج میلاد تهران با این روش نماشویی می شود.

کسانی که از این روش استفاده می کنند باید بتوانند تعادل خود را هنگام کار کردن حفظ کنند.

۲- نماشویی با داربست

نماشویی با داربست یکی از روش های سنتی است که در قدیم بیشتر مورد استفاده بود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی دیگر نیازی این روش نیست مگر در مواردی که امکان استفاده از دیگر روش ها نباشد.

۳- نماشویی با کلایمر

در نماهایی که کار با طناب امکان پذیر نباشد از روش کلایمر استفاده می شود‌. کلایمر یک سبد نفر بر است که چند نفر می توانند از آن استفاده کنند.

۴- نماشویی با بالابرهای هیدرولیکی

روش هایی که ارتفاع ساختمان در آن زیاد نیست و امکان استفاده از کلایمر، طناب و داربست نباشد از آن استفاده می شود.

۵- نماشویی ساختمان با ماشین جرثقیل

از این نماشویی زمانی استفاده می شود که امکان به کاربردن دیگر روش ها نباشد. در این روش از یک جرثقیل سبد دار استفاده می شود که هزینه اجاره جرثقیل نیز به قیمت نماشویی اضافه می شود.

۶- نماشویی سیمانی

در نماشویی سیمانی از واترجت ها استفاده می شود. فشار آب این واترجت ها بسیار زیاد است و همه آلودگی و جرم ها را از بین می برد.

ساختمان

نماشویی ساختمان چگونه انجام می شود؟

یکی از مهم ترین خدمات ساختمان، نماشویی است که در طی سال برای تمیزی ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی انجام می شود. در نماشویی، کل ساختمان را با استفاده از واترجت ها و دیگر دستگاه ها توسط افراد مجرب و ماهر شستشو می دهند و زیبایی خاصی به نمای ساختمان می بخشند. این کار بیشتر برای خانه تکانی و در روز های پایانی سال انجام می شود. اگر این کار توسط افراد متخصص صورت گیرد نمای ساختمان را دوباره احیا و تازه می کنند.

هدف از نماشویی ساختمان

خدمات نماشویی ساختمان بیشتر در شهرهای شلوغ و با جمعیت زیاد که آلودگی هوا در آنجا زیاد است صورت می گیرد. هنگام بارش باران های اسیدی در شهر های پرجمعیت، لایه ای تیره و مات نمای ساختمان را می پوشاند و بعد از مدتی پاک کردن آن ها کاری بسیار سخت است. نماشویی ساختمان را باید بر عهده ی شرکت های معتبر قرار داد که در کار خود ماهر هستند. نماشویی در تهران بیشترین تقاضا و درخواست را دارد.

کفسابی چیست؟

کفسابی همانطور که از اسمش پیداست به معنای سابیدن سنگ و کف است. کفسابی به منظور از بین بردن لایه قدیمی و فرسوده انجام می شود. هدف از لایه برداری سنگ ها از بین بردن عیب و ایراد و همچنین براق نمودن آن هاست.

در چند سال گذشته برای پوشش کف حیاط و ساختمان ها از موزاییک استفاده می شد اما امروزه کفپوش های گرانیتی، مرمری و سرامیکی جایگزین موزاییک شده اند.

دلایل انجام کفسابی

کفسابی برای انواع کفپوش ها مناسب است. در ادامه به اغلب دلایل کفسابی پرداخته می شود.

● صاف و یکدست نبودن کف ساختمان ها: با مرور زمان کف ساختمان ها فرسوده می شود و حالت تراز خود را از دست می دهد. پستی و بلندی کفپوش ها مانع از رفت و آمد افراد می شود.

● باقی ماندن اثرات جرم و مواد ساختمان سازی روی کف: در هنگام ساختمان سازی و رنگ کاری ممکن است مقداری از مواد روی زمین ریخته شود و پاک کردن آن مشکل باشد. برای زدودن این مواد و جرم ایجاد شده بهتر است از خدمات کفسابی استفاده کرد.

● شکستگی و فرسودگی سنگ کف ساختمان: هنگام برخورد اجسام سنگین روی کف ساختمان، احتمال دارد سنگ کف شکسته یا ترک خوردگی پیدا کند که شکل نامناسبی به کفپوش می دهد.

کف-ساختمان

مزایای انجام کفسابی

کفسابی مزایای زیادی برای ساختمان ها دارد که در پایین به چند مورد اشاره شده است.

●از بین بردن ناهمواری های کف ساختمان: به منظور هم تراز کردن سنگ ها باهم انجام می شود.

● رفع سیاهی ناشی از اسیدی شدن سنگ: هنگام ریخته شدن مواد اسیدی هم چون جوهر نمک، سطح سنگ، مات و تیره می شود.

● بازسازی کف پوش ها در حد نو و براق کردن آن ها: خط و خطوط را از بین می برد.

● کفسابی درزهای سنگ را ترمیم می کند.

● بعد از عمل کفسابی، نظافت و پاکیزگی سنگ ها راحت تر انجام می شود.

● در عمل کفسابی برای پر کردن جای سوراخ یا شکستگی، از رزین ساب استفاده می کنند تا سنگ ترمیم شود.

● کفسابی به ساختمان های تازه ساخت نیز زیبایی خاصی می بخشد و لکه های ناشی از ساخت و ساز ساختمان ها را از بین می برد. این امر به خرید و فروش ساختمان نیز کمک موثری می کند.

هزینه کفسابی عوامل تاثیر گذار در قیمت

هزینه کفسابی متری است و به کفپوش و نوع سنگ بستگی دارد. مورد دیگری که در هزینه کفسابی تاثیر گذار است این است که آیا قبلا عمل کفسابی انجام شده یا نه؟ اگر عمل کفسابی صورت گرفته باشد هزینه کمتری را شامل می شود زیرا بیشتر عیب و ایرادهای آن رفع شده اند.

● گوشه و زاویه های سطح: هر چه تعداد گوشه و زاویه های کف بیشتر باشد، هزینه کفسابی نیز بیشتر است.

● نوع سنگ: دو نوع سنگ در پوشش کف وجود دارد، سنگ نرم و سنگ سخت.

سنگ نرم دارای زیبایی خاصی است و استحکام بیشتری دارد و مناسب محیط زیست است. ترمیم سنگ نرم مانند موزاییک و سرامیک راحت تراست و هزینه کفسابی کمتری می برد.

سنگ سخت مانند گرانیت اثرات منفی روی سلامت انسان دارد و بیشتر در پله سازی و نمای ساختمان کاربرد دارد. بازسازی سنگ سخت بسیار دشوار می باشد بنابراین ترمیم آن هزینه زیادی شامل می شود.

سنگ یکی از قدیمی ترین مصالح است که در قدیم در ساختمان سازی کاربرد داشته است.

● میزان ناهمواری های سطح

● روش های کفسابی

منبع: کارابین راپل|carabinrap.ir

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها