|
کدخبر: 250023

اثر تصمیم دولت بر بازار خودرو / احتمال کاهش قیمت مسکن

بازارها همچنان منتظر تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین هستند. باید منتظر روزهای آینده با حساسیت ویژه ای بود.

 در شرایطی که بازارها همچنان متاثر از گمانه زنی ها درباره توافق وین در وضعیت نوسانی به سر می برند، به نظر می رسد مذاکرات وین در خط پایان خود قرار دارد.

بازار ارز و سکه | دلار و سکه به عقب برگشتند

در بازار ارز و سکه، قیمت دلار در همان محدوده های قبلی دنبال می شود. دلار در محدوده کانالی ۲۵ و ۲۶ هزار تومان در نوسان است و سکه نیز در محدوده بالای ۱۲ میلیون تومان معامله می شود. با سیگنال های ارسالی از وین به نظر می رسد فروشندگان نسبت به خریداران در موقعیت بهتری باشند.

با این وصف خبرها از وین بیانگر این است که مذاکرات وین در خط پایان به سر می برد و به زودی احیای برجام تعیین تکلیف می شود و همین مسئله می تواند تکلیف بازارها را نیز مشخص کند. البته بازار ارز و سکه نسبت به توافق در وین خوش بین است. معاملات روز دوشنبه بازار ارز و سکه شاهد تحرکات نزولی بود.

بازار سهام | خروج پول حقیقی ها از بورس و فرابورس

در بازار سهام شاخص ها در همان محدوده های قبلی دنبال شدند و به نوعی درجا زد. حقیقی ها همچنان استراتژی خروج پول از بازار را در دستور کار دارند و در نقش فروشنده ظاهر شده اند.

اما شاخص کل بورس در کانال ۱.۳ میلیون واحد بدون تغییر ماند. بورس و فرابورس همچنان از وین سیگنال گیری می کنند. فعلا تردیدها باقی است اما به نظر می رسد در روزهای آینده مذاکرات احیای برجام به تعیین تکلیف برسد و بورس بازان بعد از تعطیلات عید نوروز در صورت مشخص شدن فرجام مذاکرات وین، واکنش نشان دهند.

بازار خودرو | بازار خودرو بدون مشتری است

در روز دوشنبه بازار خودرو متاثر از روند نزولی قیمت دلار، بدون تغییر قیمت خودرو روبه رو بود. به نظر می رسد بازار بدون مشتری به آستانه سال جدید می رود.

بازار در حالی بدون تغییر قیمت به روزکاری خود پایان داد که مشتریان فعالی در بازار خودرو حضور ندارند. فعالان خودرو همچنان نسبت به نتیجه مذاکرات برجامی وین حساسند اما به نظر می رسد تصمیمات دولت در خصوص واردات خودرو و حذف قرعه کشی ها به مرور در روند معاملات در بازار خودرو اثر گذار باشد.

بازار مسکن | تغییرات نرم و آهسته در مسکن

در بازار مسکن تغییرات به مثابه بهمن با سیر آهسته ای دنبال می شود. فعلا فعالان مسکن منتظرند بدانند که نتیجه سرنوشت مذاکرات برجامی وین چه می شود. از دید آنان این مسئله بسیار حساس و حیاتی است و همین می تواند روند جدی در معاملات مسکن ایجاد کند.

قیمت مسکن با تکانه های مثبت دنبال می شود اما حجم معاملات فعلا در شرایط نسبتا رکودی به سر می برد. در این خصوص نمی توان گزارش جدیدی از بازار مسکن ارایه داد و باید منتظر گزارش بازار مسکن برای ماه اسفند هم باشیم.

بازار ارز دیجیتال |  خبر خوب برای رمزارزبازان

در بازار ارز دیجیتال، تغییرات رمز ارزها چندان نبود؛ به طوریکه قیمت بیت کوین در همان محدوده زیر ۴۰ هزار دلار (۳۸ هزار دلار) دنبال شد. تنها تتر روندی صعودی به دنبال داشت. مهمترین رویداد در ۲۴ ساعت گذشته در بازار رمز ارزها، این موضوع بود که پارلمان اروپا با یک قانون پیشنهادی که استخراج رمزارزها نظیر بیت‌کوین و اتریوم را در سراسر این اتحادیه ممنوع می کرد، مخالفت کرد. کمیته امور اقتصادی و پولی پارلمان اروپا روز دوشنبه به حذف این ماده از پیش‌نویس چارچوب پیشنهادی رمزارزها رای داد.

منبع: اقتصادنیوز
  • جبار ارسالی در

    حتی اگر برجام به نتیجه برسد ملت توان خرید خودروهای بی کیفیت با ۵ برابر قیمت را ندارن و نه میخرن
    قیمتها بایستی حداقل نصف شود
    ماشینی که هزینه تولیدش ۳۵ تومن در میاد چطور مردم بخرن ۲۰۰ میلیون
    هیچ خریدی با این قیمتها صورت نخواهد گرفت
    اونهایی هم که ثبت نام میکنن به این امید هستن که میتونن تو بازار آزاد بفروشن و سودی ببرن
    که اینم داره به همه ثابت میشه که اینجوری ها هم نیست
    چون ایرانخودرو تو سایتهایی که خودش قیمت میزنه وانمود میکنه که هر کس برنده بشه سود زیادی میبره
    اینم تا یکی دو ماه آینده مردم متوجه میشن که این خبرا نیست
    هر کسی ماشین برنده شده با قیمتهایی که تو سایت زدن نمیتونه ماشین بفروشه
    مردم دانا پولتون را گیر نندازید
    از من گفتن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها