|
کدخبر: 177512

بازار مسکن نفس راحت می کشد

سخنگوی کمیسیون عمران گفت: مشکلات طرح جهش تولید مسکن برطرف و احتمالاً چند روز آینده پس از اعلام نظر شورای نگهبان به قانون تبدیل خواهد شد.

سید البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، با اشاره به آخرین وضعیت طرح مجلس برای جهش تولید مسکن گفت: شورای نگهبان به مصوبات مجلس در این طرح ایراداتی وارد دانسته بود که در کمیسیون و صحن علنی مجلس ایرادات رفع و این طرح برای اعلام نظر مجدد به شورای نگهبان ارسال شده است.

حسینی  با بیان اینکه ایراداتی که شورا به مصوبات مجلس وارد دانسته بود بیشتر عبارتی بود وی ادامه داد: مشکلات طرح برطرف شده و احتمالاً این موضوع در چند روز آینده پس از اعلام نظر شورای نگهبان به قانون تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه اوضاع بازار مسکن به شدت نابسامان است و امیدواریم با طرح جهش تولید مسکن به این نابسامانی‌ها خاتمه دهیم، افزود: متاسفانه طرح ملی مسکن نیز تا اینجا نتوانسته انتظارات را برآورده کند، چون ظرفیت این طرح برای اقشار آسیب پذیر نیست و دهک‌های ۴ و ۵ به بالا را شامل می‌شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس: تصریح کرد: اگر طرح جهش تولید مسکن قانون شود دولت بعدی هم که متولی امر می‌شود ظرفیت‌های خوبی در قانون برای جهش تولید مسکن دیده شده است.

حسینی بیان کرد: در مصوبه مجلس ایجاد صندوق توسعه ملی مسکن دیده شده است و  با تشکیل این صندوق تمام اندوخته این صندوق به سمت تولید مسکن می‌رود.

سخنگوی کمیسیون عمران  گفت: در طرح مجلس برای بحث تامین زمین نیز که ۷۰ درصد قیمت مسکن را تشکیل می‌دهد، تمهیداتی اندیشیده شده است.

  • مازیار ارسالی در

    مالیات بر خانه خالی صرف جمع آوری آن برای اختلاسگران است یه نون دونی دیگه برای دز دی پیدا کردید

ارسال نظر