|
کدخبر: 176130

افزایش قیمت اجاره‌ ها نفس مردم را گرفت!

نماینده مردم مهریز در مجلس گفت: اگر مردم هیچ چیز نخرند و هیچ چیز نخورند و نپوشند، حتی نمی‌توانند مبلغ اجاره را بپردازند تا جایی که بعضی از افراد مجبور شدند که به حاشیه شهرها بروند.

سیاست داخلی افزایش قیمت اجاره‌ ها نفس مردم را گرفت!

امروز مردم اگر هیچ چیز نخورند و نپوشند هم نمی‌توانند اجاره بهای خانه پرداخت کنند

محمدرضا صباغیان بافقی در جلسه علنی امروز (دو‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در اخطار اصل ۳۱ قانون اساسی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: گرانی‌های امروز بر مردم فشار آورده و نفس اقشار ضعیف را گرفته است و از همه بدتر افزایش قیمت اجاره‌بهای مسکن است؛ چقدر از این موضوع خبر دارید.

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال گذشته اگر برای اجاره یک منزل مسکونی مبلغ ۲۷۰ میلیون به عنوان ودیعه مسکن پرداخته می‌شد امسال همان مالک مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان برای همان مسکن تعیین کرده است.

وی تاکید کرد:در این شرایط مستأجر باید در یک سال گذشته ماهانه ۲۰ میلیون تومان حقوق بیشتر دریافت می‌کرده تا تنها بتواند مبلغ ودیعه را بپردازد. مردم در این شرایط تحت فشار قرار گرفته‌اند؛ شما در این زمینه چه اقدامی انجام داده‌اید و چگونه نظارت می‌کنید؟

صباغیان گفت: اگر مردم هیچ چیز نخرند و هیچ چیز نخورند و نپوشند حتی نمی‌توانند مبلغ اجاره را بپردازند تا جایی که بعضی از افراد مجبور شدند که به حاشیه شهرها بروند و یا به طور کل محل و سبک زندگی خود را تغییر دهند. فساد، اختلاف طبقاتی، خودکشی و طلاق نتیجه این وضعیت است بنابراین باید وزیر راه و شهرسازی در این خصوص پاسخگو باشد.

وی خاطر نشان کرد: ما در مجلس اقدام خوبی در زمینه مالیات بر خانه‌های خالی انجام دادیم اما متأسفانه مشکلی از وضعیت بازار مسکن حل نشد و صدای مردم در این زمینه شنیده نشده است

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها