|
کدخبر: 147900

اتمام زیرسازی راه آهن اردبیل تا پایان سال‌

اکبر بهنام جو گفت: تاکنون از ۱۰۰ کیلومتر هدف‌گذاری امسال برای ریل گذاری، بیش از ۴۱ کیلومتر عملیات ریل‌گذاری راه آهن اردبیل – میانه انجام شده و تا پایان امسال تلاش می‌کنیم تا ۱۰۰ درصد تعهدات خودمان را در این حوزه انجام دهیم.

راه و مسکن اتمام زیرسازی راه آهن اردبیل تا پایان سال‌

بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: تا پایان امسال عملیات زیرسازی خط ریلی اردبیل – میانه به پایان رسیده و این پروژه مراحل نهایی خود را سپری خواهد کرد.

اکبر بهنام جو اظهار کرد: تاکنون از ۱۰۰ کیلومتر هدف‌گذاری امسال برای ریل گذاری، بیش از ۴۱ کیلومتر عملیات ریل‌گذاری راه آهن اردبیل – میانه انجام شده و تا پایان امسال تلاش می‌کنیم تا ۱۰۰ درصد تعهدات خودمان را در این حوزه انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در امسال بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن اردبیل – میانه سرمایه‌گذاری می‌شود، گفت: ۷۶۰ میلیارد تومان اعتبار تاکنون برای این پروژه تزریق شده و مابقی منابع مصوب نیز تا پایان امسال تزریق خواهد شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تا پایان امسال صد درصد زیرسازی عملیات راه آهن اردبیل – میانه به سرانجام می‌رسد، تصریح کرد: تصمیم گرفتیم تا در سال آینده نیز کل عملیات روسازی را به انجام رسانده و شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه زیربنایی در استان باشیم.

بهنام جو به ثمرات و نتایج اجرای این طرح ریلی و اتصال به شبکه راه آهن کشور اشاره کرد و افزود: ادامه اجرای این پروژه تا مناطق شمالی و تصال به جمهوری آذربایجان در دستور کار است که مطالعات جامع در این زمینه شروع شده و تا پایان امسال تکمیل مطالعات عملیات اجرایی فاز جدید راه آهن اردبیل به سمت پارس آباد شروع خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه قول داده تا بدون محدودیت اعتبار مورد نیاز راه آهن اردبیل – میانه را تأمین کند که انتظار می‌رود با وعده‌ای که به مردم داده‌ایم سال پایانی راه آهن را طی کرده و شاهد تکمیل و راه‌اندازی این پروژه عظیم ملی باشیم.

استاندار اردبیل در مورد آخرین وضعیت احداث و تکمیل تونل‌ها و پل‌ها نیز اضافه کرد: تنها یک هزار متر عملیات اجرایی تونل باقی مانده که پیمانکاران در قطعات مختلف نسبت به اجرایی شدن کامل آن تلاش می‌کنند.

بهنام جو ادامه داد: ۷۰ درصد پل‌های مسیر صعب العبور راه آهن اردبیل – میانه نیز پیشرفت فیزیکی دارد و بزرگترین پل ریلی کشور نیز در این مسیر احداث شده و آماده بهره‌برداری است.

رئیس شورای اداری اردبیل بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا با همت جمعی در استان و کمک نمایندگان استان در بودجه سال آینده تأمین اعتبار کامل در نظر گرفته شده و مطالبات پیمانکاران را نیز به موقع پرداخت کنیم.

وی از مشارکت بانک ملی در اجرای این پروژه قدردانی کرد و گفت: بانک ملی ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار در امسال به این پروژه تزریق کرده و راه آهن اردبیل – میانه تنها پروژه عمرانی است که بدون محدودیت اعتبارات دولتی در حال اجرا می‌باشد.

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها