|
کدخبر: 128356

ماجرای اخطار به مالکان خانه چیست؟

مالکان مسکن باید فرم خوداظهاری ملک خود را در سامانه «املاک و اسکان» تکمیل کنند، علی‌رغم انجام این خوداظهاری توسط برخی از مالکان پیامک جدیدی با عنوان اخطار نهایی برای انها ارسال شده، این در حالی است که این سامانه اختلال دارد و امکان ورود برای مالکان وجود ندارد.

حسین میرزایی، مشاور حوزه دولت الکترونیک در توئیتی اعلام کرد: «اگر قبل از سال ۹۳ ملکی را خریداری کرده باشید و هیچ معامله‌ای در دفاتر اسناد رسمی انجام نداده باشید، اطلاعات مالکیت شما بر اساس سند تک برگی در سامانه ملی املاک و اسکان وجود ندارد! اینجاست که باید اطلاعات ملک خود را بطور کامل خوداظهاری کنید.»

در این راستا چند هفته قبل برای برخی از مالکان این پیامک ارسال شد: «مالک محترم برای تعیین وضعیت سکونت و مالکیت املاک خود، ظرف مدت ۱۰ روز آینده به سامانه املاک و اسکان به آدرس https: //amlak.mrud.ir مراجعه نمایید.»

پس از انجام خوداظهاری توسط این مالکان، طی چند روز گذشته پیامک دیگری برای مالکان ارسال شده که در صورت عدم تعیین وضعیت مالکیت سکونت مشمول پرداخت مالیات می‌شود.

در این پیامک که از سوی وزارت راه‌وشهرسازی با عنوان «آخرین اخطار» ارسال شده، آمده است: «مالک محترم: درصورت عدم تعیین وضعیت مالکیت وسکونت املاک خود در سامانه املاک واسکان به نشانی https: //amlak.mrud.ir تا ۹۹/۰۷/۲۸ مشمول پرداخت مالیات بر خانه‌های خالی می‌شوید وزارت راه و شهرسازی»

علی‌رغم انجام خوداظهاری پس از دریافت پیامک اول، وقتی مالکان براساس پیامک دوم وارد لینک ارسال شده می‌شوند، سامانه املاک و اسکان باز نمی‌شود و با اخطار مواجه می‌شوند.

 

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    سلام ابوالفضل سروری هستم
    مالک دو واحد آپارتمان ۶۴متری ۶ساله و یک آپارتمان ۷۱متری کلنگی ۵۰ساله که در آپارتمان ۶۴متری خودم با خانواده ساکن هستم و آپارتمان ۷۱متری کلنگی را سال ۹۸خریدم و بلافاصله چون پول کم داشتم با بدبختی رهن کامل دادم واصلا خالی نیست .
    لطفا مشکلات سایت خوداحضاری را بر طرف کنید چون اصلا باز نمی شود بعدا مردم را تهدید به گرفتن مالیات خانه خالی کنید

  • حسین ارسالی در

    ای کسانی که برای مردم پیام ارسال میکنید به سامانه املاک بروید و فرم را پر کنید . ساما نه باز نمیشود ای فریاد ماچه کار کنیم.

  • ناشناس ارسالی در

    خواهشمند است سامانه املاک را باز کنید عا جزانه التماس میکنیم سامانه را باز کنید . اینقدر مرا نگران نکنید .

  • حميد انصارى ارسالی در

    هركارى ميكنم نميتونم وارد سايت اعلامى بش م اول زيرساختاتون رو درست بفرماييد بعد مردم رو بندازيد تو دلهره وتهديد كنيد. تو اين وضع اقتصادى همه به اندازه كافى مشكلا ت داريم.بسه ديگه

  • عبادی ارسالی در

    ًثبت۳ ملک اضافی به نام این جانب.. من یک خانه ۱۲۰متری کلنگی قدیمی که سال در۱۳۶۷وه مکنون یکی از دوستانم در آن ساکن است ویک آپارتمان۸۱ یک متری دارم که خودم در آن س اکن هستم .هرچه مابقی هست بردارید .با این سامانتون که دارید مردم را شکنجه میکنید .

  • محمد ارسالی در

    باز نمیشود!!!

  • سعید ارسالی در

    سلام / باز مردم همیشه در صحنه صف کشیدند که مالیات پرداخت کنند و در ازائ ان هیچ خ دماتی دریافت نمی کنند و واقعا ما مردمان خربی هستیم که هیچ اعتراضی نداریم فقط نها یتا بگوییم لطفا تعداد کو....ها رو زیاد ک نید زیاد معطل نشیم

  • ناشناس ارسالی در

    درب وزارتخانه را باید گل گرفت که کفایت ا داره یک سایت را ندارد.

  • ناصر ارسالی در

    من مالک دو واحد آپارتمان میباشم که یکی ا ز آنها رو باخانواده استفاده میکنم ودیگری رو بارهن دادن و وام بانکی دوازده ساله که هنوزم اقساط پرداخت میکنم همراه همسرم که دو نفری بعداز چند سال کار کردن که پشت وانهای برای بازنشستگی مان باشد حالا تحدی د میشیم که مالیات خانه خالی به شما تعلق میگیرد الان سایت باز نمیشه نمیدونیم چه ک ار کنیم

  • ناشناس ارسالی در

    کسانی که در مسافرت هستند و با اقدام توسط شماره همراه وکیل رسمی آنان کد اعتبارسنج ی برای وکیل ارسال نمیشود تکلیف چیست؟

  • ناشناس ارسالی در

    کسانی که مسافرت خارج از کشور هستند و دری افت پیامک ندارند باید چکار کنند؟

  • امید ارسالی در

    سایت به هیچ عنوان باز نمیشه . بهتر بوداب تدا خانه های خالی را پیدا میکردید نه اطل اعات ملکی.

  • مریم کریمی ارسالی در

    الی

  • محمد رضا ارسالی در

    با سلام، من در سال ۹۷ سند تک برگ گرفتم، ود رمنزلم سکونت دارم و بازنشسته هستم ،و فقط محل سکونت خودم و خانواده است ، هرسال هم بطور مرتب نوسازی شهرداری میدم ،امسال هم کد نوسازی جدید گرفتم ،هر تلاشی کردم سایت املاک باز نشد باید چکار کنم، لطفا ر اهنمای کنید

ارسال نظر