|
کدخبر: 127565

قیمت خانه تا پایان ۹۹ چه می‌شود؟

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال متوسط قیمت مسکن هر ماه حدود ۱۰ درصد افزایش یابد و اگر چنین شود احتمالا متوسط قیمت مسکن در تهران تا پایان سال به متری ۳۵ میلیون تومان هم می‌رسد.

بیت الله ستاریان، کارشناس بازار مسکن درباره وضعیت قیمت مسکن تا پایان سال گفت: از ابتدای سال تاکنون متوسط قیمت مسکن بین پنج تا ۱۰ درصد افزایش یافته است. پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال متوسط قیمت مسکن هر ماه حدود ۱۰ درصد افزایش یابد. یعنی احتمالا متوسط قیمت مسکن در تهران تا پایان سال به متری ۳۵ میلیون تومان هم می‌رسد.

بیت الله ستاریان افزود: البته در شهریور ماه متوسط قیمت مسکن نسبت به مدت مشابه ماه گذشته کاهش یافت و سرعت رشد مسکن نسبت به گذشته کُندتر شده است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا انتخابات امریکا در کاهش قیمت مسکن تاثیری ندارد؟ اظهار کرد: انتخابات امریکا ممکن است بر درآمد سرانه کشور تاثیرگذار باشد اما به طور کلی انتخابات امریکا تاثیری در کاهش قیمت مسکن ندارد.

به گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت خریدوفروش یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران در شهریور ماه به ۲۴ میلیون تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۱.۷ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، در شهریورماه امسال تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۸.۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۶.۸ درصد کاهش و ۲۰۳.۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۴میلیون و ۲۰۰هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۵.۱ و ۹۱.۷درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    تورو خدا به این کارشناسانی که با نظرشون بازار مسکن و بیشتر آشفته میکنن اجازه نظر دادن نکنید
    ای نظر ندی با این نظر دادنت
    عمو حداقل الکی هم که شده بگ و ارزون میشه

ارسال نظر