|
کدخبر: 112549

۵۰ دستگاه ناوگان جدید وارد شبکه ریلی کشور شد

با حضور وزیر راه و شهرسازی چهارمین مرحله از برنامه نوسازی و تجهیز ناوگان ریلی با اضافه شدن ۵۰ دستگاه انواع ناوگان ریلی به شبکه راه آهن کشور به ارزش ۶۹ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

راه و مسکن ۵۰ دستگاه ناوگان جدید وارد شبکه ریلی کشور شد

با بهره‌برداری از این واگن‌های باری و لوکومتیو که مراسم آن عصر امروز یکشنبه (۵ مرداد) در ایستگاه راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، در مجموع در چهار ماهه نخست امسال ۲۵۹ دستگاه انواع واگن مسافری، باری و لکوموتیو به ارزش ۴۹۴ میلیارد تومان در حوزه ریلی کشور به بهره‌برداری رسیده است.

با بهره‌برداری از این ۲۵۹ دستگاه ناوگان ریلی در چهار ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در مجموع تولید ناوگان ریلی در کشور ۴۸ درصد رشد داشته است.

در این مرحله ۴۹ دستگاه واگن باری نو در شرکت‌های واگن‌سازی پارس و واگن‌سازی کوثر تولید شده و یک دستگاه لکوموتیو نیز در شرکت مپنا لکوموتیو پس از بازسازی کامل وارد خطوط ریلی کشور شد.

در مرحله نخست امسال و در فروردین ماه سال جاری، ۵۶ دستگاه ناوگان ریلی به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان، در مرحله دوم ۸۸ دستگاه به ارزش ۱۴۴ میلیارد تومان، در مرحله سوم ۶۵ دستگاه به ارزش ۱۵۶ میلیارد تومان و در مرحله چهارم امسال ۵۰ دستگاه ناوگان دیگر به ارزش ۶۹ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، در مجموع ۲۵۹ دستگاه ناوگان به ارزش ۴۹۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری وارد شبکه ریلی کشور شده است.

 در راستای توسعه ناوگان ریلی سال گذشته با برنامه‌ریزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران و در سه مرحله ۷۷۸ دستگاه ناوگان ریلی شامل لکوموتیو، واگن مسافری و باری به ارزش ۱۲۷۰ میلیارد تومان وارد خطوط ریلی کشور شدند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر