|
کدخبر: 163019

شرط ایران برای توقف اقدامات جبرانی در برجام

خطیب زاده تاکید کرد: توقف اقدامات جبرانی ایران و بازگرداندن آنها تنها متعاقب برداشته شدن همه تحریم‌ها و راستی آزمایی صورت خواهد گرفت.

دیگر رسانه99 شرط ایران برای توقف اقدامات جبرانی در برجام

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران  در گفت‌وگو با پرس تی وی تاکید کرد: همانطور که بارها به روشنی گفته شده است، هیچ طرح گام به گامی مطرح نیست و سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران برداشته شدن همه تحریم‌های آمریکاست اعم از آنهایی که ترامپ پس از خروج از برجام مجدد اعمال و یا ابتدائا برقرار کرد  و همچنین تحریم هایی که تحت هر عنوان دیگری اعمال کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود:  بدیهی است این رفع تحریم ها باید موثر بوده و مورد راستی آزمایی توسط ایران قرار گیرد.

خطیب زاده همچنین تاکید کرد: توقف اقدامات جبرانی ایران و بازگرداندن آنها تنها متعاقب برداشته شدن همه تحریم‌ها و راستی آزمایی صورت خواهد گرفت.

پیش از این، جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است قصد داریم درباره گام‌های ایران که باید برای بازگشت به پایبندی خود به برجام بردارد، گفت‌وگو کنیم. وی گفته هیچ تحریمی را برای برداشته شدن، از پیش اعلام نمی‌کنیم اما یقینا می‌گوییم که گام‌های کاهش تحریمی که آمریکا باید در تبعیت از برجام بردارد هم جزو موارد گفت‌وگو خواهد بود. وی افزوده است درباره گام‌های ایران که باید برای بازگشت به پایبندی خود به برجام بردارد، گفت‌وگو مى کنیم.

روز گذشته هم یک مقام بلندپایه مطلع به پرس تی وی گفت بر اساس دستورالعمل غیر قابل تغییر رهبری ایران، هرگونه نتیجه کمیسیون مشترک برجام که در آن ایده رفع گام به گام تحریم‌ها و یا مذاکره غیر مستقیم با آمریکا مبنا باشد، قابل پذیرش نیست.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر