|
کدخبر: 34038

۸ نکته درباره رجیستری تلفن همراه که مسافران باید بدانند!

بسیاری از مسافران خارجی پس از ورود به ایران پیامکی مبنی بر لزوم ثبت رجیستری تلفن همراه و اخطار قطع دسترسی به شبکه ارتباطی دریافت می‌کنند. اما راه حل این موضوع چیست و مسافران خارجی چه کارهایی باید انجام دهند؟

گسترش نیوز : پس از اجرای سراسری طرح رجیستری تلفن همراه در ایران، مسافران خارجی در بدو ورود به کشور با پیامکی مبنی بر لزوم ثبت تلفن همراه در سامانه مواجه می‌شوند.

mobile-fanavari.jpg

پیامکی که در صورت بی‌توجهی، مشکلاتی مانند قطع دسترسی به شبکه ارتباطی را به همراه را برای صاحبانش به همراه می‌آورد. براساس اعلام اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی دستگاه‌های مسافران باید به محض ورود به کشور چند نکته را در نظر داشته باشند:

۱: مسافرانی که از خارج از کشور گوشی تلفن همراه یا تجهیز دارای سیم کارت خریداری کرده و به همراه خود وارد کشور می کنند باید شناسه بین المللی ۱۵ رقمی (IMEI) تجهیز خریداری شده را در گمرک محل ورود خود ثبت کنند. مسافران در هنگام ثبت شناسه گوشی تلفن همراه خود باید عوارض گمرکی آن را پرداخت کرده و رسید آن را نزد خود نگهداری کنند. مسافران پس از دریافت کد فعال سازی از وزارت صنعت، معدن و تجارت باید آن را در سامانه همتا به آدرسHamta.ntsw.ir ثبت کنند.

۲: عوارض گمرکی و ارزش گذاری کالای مسافری براساس ارزش‌های ثبت شده در سامانه TSC به آدرس tsc.irica.co انجام می شود.

۳: خریداران پس از خرید گوشی یا تجهیز دارای سیم‌کارت، درصورت برخورد با هرگونه مشکل و یا شکایت در زمینه استعلام، انتقال مالکیت، هزینه، فعال‌سازی، جعل در فاکتور و شماره سریال تجهیز و مشکلات گمرکی با سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و مرکز تماس طرح با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و یا به پورتال سازمان تعزیرات به آدرس tazirat۱۳۵.ir مراجعه کنند.

۴: درصورت وجود شکایت با ماهیت فنی شامل دریافت نکردن سرویس از شبکه تلفن همراه علیرغم طی کردن تمام مراحل فعال‌سازی و دریافت پیامک تائیدیه فعال شدن گوشی تلفن همراه کاربران می‌توانند با مرکز تماس طرح به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس بگیرند.

۵: ثبت و فعال‌سازی گوشی تلفن همراه یا سایر تجهیزات دارای سیم‌کارت کاملاً رایگان بوده و خریداران نباید بابت آن هیچ هزینه‌ای پرداخت کنند.

۶: گوشی یا تجهیزات دارای سیم‌کارت که از مبادی قانونی وارد نشده و شناسه IMEI آن ثبت نشده باشد پس از گذشت یکماه قطع شده و به هیچ عنوان در شبکه اپراتورهای کشور قابل استفاده نیست.

۷: بروشور و تراکت اطلاع‌رسانی و آموزشی درباره نحوه استعلام و فعال‌سازی در شبکه همراه با گوشی و تجهیزات دارای سیم‌کارت خریداری شده در تمامی فروشگاههای ارایه‌کننده این تجهیزات نصب شده است.

۸: گوشی های اپل که در حال حاضر در شبکه اپراتورها فعال هستند درصورت تعویض سیم کارت باید در سامانه همتا فرایند انتقال مالکیت را انجام دهند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها