|
کدخبر: 273856

ردیاب خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

سیستم موقعیت یابی یا به اختصار (GPS) یکی از سیستم های جهانی و کارآمدی است که هرروزه توسط ما مورد استفاده قرار می گیرد. جی پی اس های خودرو یکی از وسایلی هستند که از سیستم GPS کمک می گیرند. به وسیله های قابل حملی که توسط مدیران ناوگان ها، پدر و مادرها و صاحبان خودرو مورد استفاده قرار می گیرند، GPS خودرو می گویند. به کمک ردیاب های خودرو می توان موقعیت مکانی وسیله حمل و نقل مورد نظر را در هر لحظه و هر مکانی ردیابی کرد. جی پی اس خودرو مدل های مختلفی دارد که شامل ردیاب های سیمی و ردیاب های دیاگ یا بدون سیم هستند. در ادامه با انواع ردیاب های خودرو از جمله جی پی اس های سینوترک آشنا خواهیم شد.

ردیاب خودرو چگونه عمل می کند؟

ردیابیGPS از شبکه ای از ماهواره ها برای تعیین مکان دستگاهی که برای این منظور طراحی شده است استفاده می کند. ردیاب خودرو، از جمله جی پی اس های سینوترک، به کمک این ماهواره ها موقعیت دقیق را ثبت و ارسال می کنند. از این فناوری در سیستم ناوبری قابل حمل یا داخل خودرو نیز استفاده می شود. زمانی که ردیاب های خودرو، از جمله ردیاب دیاگ، از سیستمGPS کمک می گیرند، شبیه عملیاتی را انجام می دهند که گوشی شما موقع زنگ زدن یا اتصال به اینترنت بکار می برد. به همین دلیل قابلیت های هر ردیابی با دیگری متفاوت است.

تفاوت بین جی پی اس خودرو فعال و غیر فعال چیست؟

به لحاظ ثبت و ارسال اطلاعات دو مدلGPS ردیاب خودرو داریم. ردیاب های فعال(Active) و غیر فعال(Passive) این دو نوع هستند. در ردیاب های فعال اطلاعات و موقعیت مکانی لحظه ای برای صاحب دستگاه ارسال و پایگاه اطلاعاتی ارسال می شود. درحالیکه ردیاب های غیر فعال اطلاعات شان را درون یک حافظه داخلی ثبت کرده و برای مدت مشخصی نگه می دارند. توجه داشته باشید که برخی از ردیاب های خودرو می توانند به هر دو شکل عمل کنند. به عنوان مثال جی پی اس های سینوترک و ردیاب دیاگ ها، می توانند بنا به عملکردشان فعال و غیر فعال باشند یا به هر دو صورت عمل کنند.

جی پی اس ردیاب های خودرو سینوترک چه کاربردی دارند؟

بسیاری از افراد می پرسند که خرید و نصب یک ردیاب خودرو چه فایده ای دارد؟ آیا لازم است یک ردیاب خریداری کنیم و به روی وسایل مختلف قرار دهیم؟ سبد جت پاسخ این سوال را اینگونه می دهد: اگر به دنبال بالا بردن امنیت خودرو خود هستید و می خواهید از مزایای دیگری نیز بهره مند شوید، یک پدر و مادر نگران هستید یا شغل شما با سیستم های حمل و نقلی درگیر است، ما به شما خرید ردیاب را پیشنهاد می کنیم. برخی از مزایا و کاربردهای جی پی اس های خودرو عبارتند از موارد زیر:

نظارت به روی کارمند و کارکنان

اگر صاحب شغلی هستید که با خودرو یا راننده در ارتباط است، با داشتن یک ردیاب می توانید به راحتی آن را تحت نظر داشته باشید. امروزه ردیاب های مختلف از جمله ردیاب دیاگی خودرو سینوترک مدل ST-902 ، این امکان را به شما می دهند که علاوه بر موقعیت مکانی خودرو، رفتارهای راننده را نیز بررسی کنید. به عنوان مثال ترمز و شوک های ناگهانی، سرعت غیر مجاز و امکان تبدیل ردیاب به شنود درون خودرویی همگی باعث می شوند شما از رفتار فرد در طول رانندگی مطلع شوید.

افزایش امنیت خودرو، به کمک جی پی اس های سینوترک

بهترین و مهم ترین کاربرد جی پی اس های خودرو ، افزایش امنیت وسیله نقلیه شماست. با نصب این GPS ها می توانید در هر مکانی، موقعیت خودرو مورد نظر را در لحظه ردیابی کنید. همچنین برخی از ردیاب ها مانند ردیاب خودرو سینوترک مدل  ST-906 دارای دکمه کمک اضطراری هستند که باعث می شود در مواقع تصادف یا آدم ربایی امنیت سرنشینان تأمین شود. از این دکمه برای خودروهای پلیس، آتش نشانی و اورژانس می توان استفاده کرد.

قابلیت های جانبی مفید و پر کاربرد

از آنجایی که ردیاب های خودرو مجهز به هشدارها و آلارم های مختلفی هستند، دیگر تنها یک وسیله موقعیت یابی محسوب نمی شوند. آن ها را می توان یک دستگاه مجهز با امکانات جانبی و مختلف دانست که کارآیی شان را چند برابر می کند. یکی از این قابلیت ها آلارم ژئوفنس یا هشدار محدوده امن جغرافیایی است که به کمک آن می توان یک محدوده امن برای رفت و آمد خودرو داشت. با هر بار ورود و خروج، یک هشدار برای صاحب دستگاه ارسال می شود. کسانی که مدیر و سرپرست یک سیستم ناوگان حمل و نقلی هستند می توانند از این قابلیت استفاده زیادی کنند.

امکان ردیابی در زمان قطعی جی پی اس خودرو

یکی دیگر از کاربردهای ردیاب هاب خودرو و جی پی اس های سینوترک این است که می توانند در زمان قطعی منبع اصلی تغذیه، به کمک باتری های درونی و پشتیبانی شان بین چند ساعت تا چند روز روشن بمانند. این گونه حتی اگر سارق از وجود ردیاب مطلع شود، همچنان شانس موقعیت یابی و دریافت اطلاعات را خواهید داشت.

چگونه می توان GPS خودرو را نصب کرد؟

نصب ردیاب های خودرو بسته به مدل هر یک، متفاوت است اما به طور کلی پروسه سختی ندارد. ردیاب های آهنربایی یا مگنتی به راحتی و بدون اتصالات سیمی به بخش های آهنی خودرو متصل می شوند. این جی پی اس ها مانند سینوترک مدل ST-905 و ردیاب مگنتی سینوترک مدل ST-915 نیازی به متخصص برای نصب ندارند. ردیاب های دیاگ نیز با وجود سیستم OBD که دارند در زیر پای راننده نصب می شوند تا مستقیماً از کانکتور تشخیصی خودرو برق دریافت کنند. برخی دیگر از ردیاب ها فندکی بوده که در بخش فندک خودرو جای گذاری می شوند. تنها جی پی اس های سیمی هستند که نیاز به اتصالات درون خودرویی و متخصص دارند. باقی ردیاب ها معمولاً به سادگی و بدون نیاز به متخصص نصب می شوند.

با خرید ردیاب خودرو می توان جلوی سرقت را گرفت؟

خرید و نصب ردیاب خودرو، عامل مهمی در افزایش امنیت خودرو است. با اینحال همچنان ممکن است سرقت رخ دهد و خودرو شما ربوده شود. مسئله ای که GPS را حائز اهمیت می کند، نقش آن در پیدا کردن خودرو است. جی پی اس باعث می شود اطلاعات دقیقی را از موقعیت مکانی وسیله تان بدست آورید، از سرعت خودرو مطلع شوید و محدوده حضور آن را بدانید. به کمک برخی از ردیاب ها مثل جی پی اس سینوترک مدل ST-906 حتی می توان خودرو را در سرعت های پایین کنترل و خاموش کرد. ما به شما پیشنهاد می کنیم در کنار بیمه بدنه ، یک ردیاب مناسب نیز خریداری کرده و به روی خودرو خود نصب کنید

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها